Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af ultra
såen overordnet set er Panasonic modellen vel en lidt bedre kvalitet - rent modelmæssig set? Men den Sony er bestemt også fin (er dog rigtig meget hook på deres 955 serie..)
Brugeravatar
Af edinger
ultra skrev:såen overordnet set er Panasonic modellen vel en lidt bedre kvalitet - rent modelmæssig set? Men den Sony er bestemt også fin (er dog rigtig meget hook på deres 955 serie..)
"Modelmæssigt set"?

W8 får fremragende anmeldelser hos både AVForums, HDTVtest og Flatpanels.

AS650 er, så vidt vides, endnu ikke testet af et seriøst medie.

Men det er da sikkert en glimrende skærm.
Senest rettet af edinger 06 jul 2014, 10:52, rettet i alt 1 gang.
Af troopa85
Sonys 955 serie bruger IPS panel som er testet ret dårligt i forhold til kontrast og sort niveau. Hvis du læser anmeldelser af deres w8 og w955 vil du se at alle anmeldelser peger på at w8'eren har det bedste billede grundet netop kontrast og sort niveau.

Se eks her:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl55w95 ... 103661.htm

Fra konklusionen .

It has great out-of-the-box greyscale accuracy, good colour balance, impressive motion rendition, and first-rate gaming responsiveness. Nevertheless, this year’s midrange Sony W705 and W829, or even better, last year’s top-end Bravia W9 (if you can still find stock) are wiser buys due to their superior contrast performance.

Kan godt garantere at til 6000kr for et 50" er der ikke noget bedre køb end sony w8 2014 model.

Hvis du skal op og have noget bedre skal du op i eks samsungs h7005 som koster mange tusinde kr mere
Brugeravatar
Af ultra
@edinger
Tænker her på at Panasonic modellen har en pæn prisnedslag. Ikke at W8 ikke er en fin model.

@troopa85
Var der ikke kommet en opdatering til 955 som skulle havde hjulpet på skærmen? Undre mig at Sony laver sådan nogle "fejl" forstået at de har en billigere model som er rigtig fin, men en topmodel som halter lidt efter.. spooky
Deres fejl ligger i valg af panel, det kan en opdatering ikke hjælpe på. Jeg har dog også rigtigt nok læst om en opdatering der skulle have hjulpet på farve og sådan, men den vil aldrig kunne komme i nærheden af samme kontrast og sort niveau... derudover koster den jo også mere,... jeg troede vi snakkede TV i klassen ca 6000kr?

Angående prisnedslag og priser generelt skal man ikke ligge meget i, priserne på TV er generelt prissat meget mærkeligt og der er ofte ingen lighed mellem pris og ydelse,... ihvertfald er mange modeller prissat rigtigt mærkeligt...

Man skal selvfølgeligt betale hvis man skal have de rigtige topmodeller, 4k tv osv, men i mellem klassen er der bestemt ikke altid en lighed mellem ydelse og pris.
Overvejer selv at springe på det tilbud fra Elgiganten.

Jeg kommer fra et Panny PX-P42G10 plasma, hvor jeg er fint tilfreds med billedkvaliteten, men jeg savner ting som EPG og optage til USB-HDD. Jeg skal nok lige lure på billedkvaliteten på AS650'eren, da det jo er LCD, eller LED, eller IPS, eller hvad sådan noget hedder nu om dage.

Smutter en tur forbi Elgiganten i morgen og håber at få lov til selv at rode lidt med skærmen.

Har i øvrigt fundet to anmeldelser:

http://www.whathifi.com/review/panasonic-tx-47as650b

http://www.altomdata.dk/datatid/testens ... te-billede

Om det er seriøse medier der anmelder, vil jeg lade andre om at udtale sig om...
Som der bliver sagt findes der ikke en,bedre skærm en sonys w8 til de 5999,- er virkelig et godt tv. As650 er Ikke noget imponerende tv fra Pana af. Ofre de 1000 kr mere og tag sonyen.
Senest rettet af jones31 06 jul 2014, 23:47, rettet i alt 1 gang.
DEJLIGT!!!

Dejligt at tests af de nye Panasonic skærme ENDELIG er ved at blive mere udbredt!!

Frygtede helt at det efter plasma så mere end sort ud for Panasonic.

Det er godt de STADIG KAN LAVE TESTVINDERE!!! :)

Men Uha. Sony har lavet en god skærm der.
PeterD skrev:DEJLIGT!!!

Dejligt at tests af de nye Panasonic skærme ENDELIG er ved at blive mere udbredt!!

Frygtede helt at det efter plasma så mere end sort ud for Panasonic.

Det er godt de STADIG KAN LAVE TESTVINDERE!!! :)

Men Uha. Sony har lavet en god skærm der.
Var en fejl, der skulle stå ikke et imponerende tv fra Pana af.
Valgte trods anbefalingerne imod dette at gå i Elgiganten og købe AS650'eren. Jeg kan godt lide Panasonic's menu-system, og med 2014 modellen kan man sætte tv'et til at optage via nettet, også selvom man ikke er hjemme. Dette synes jeg virkelig er smart.

Jeg ved at flere anbefaler Sony W8, men det får kritik for et rodet menu-system, hvilket jeg ikke er så meget for.

Billedkvaliteten på AS650'eren var ikke helt på højde med mit gamle plasma, men det kunne jeg sagtens leve med. Dog var der ret kraftig vignettering (mangel på belysning af hjørnerne), hvilket jeg slet ikke kunne holde med at fokusere på, da jeg først havde opdaget det. Øv, kunne ellers godt lide tv'et. Jeg tog tv'et med retur i Elgiganten, hvor jeg startede med at kigge på deres udstllingsmodel, der led af samme problem. Jeg går derfor ud fra, at det er et generelt problem med den pågældende model Jeg returnerede derfor tv'et, hvilket ikke var noget problem.

Jeg kan se flere skrive positivt om Sony W8, hvilket jeg mener at have set i 50" til 5999 i Elgiganten i søndags. Prisen er dog 7999 nu. Kan det passe at det var på tilbud sidste uge, eller har jeg set forkert?

Jeg vedlægger i øvrigt et billede af vignetteringen på AS650'eren.
Vedhæftede filer
Vignettering på Panasonic TX-47AS650E
Vignettering på Panasonic TX-47AS650E
foto.JPG (418.14 KiB) Vist 4601 gange