08 jul 2014, 18:40
Valgte trods anbefalingerne imod dette at gå i Elgiganten og købe AS650'eren. Jeg kan godt lide Panasonic's menu-system, og med 2014 modellen kan man sætte tv'et til at optage via nettet, også selvom man ikke er hjemme. Dette synes jeg virkelig er smart.
Jeg ved at flere anbefaler Sony W8, men det får kritik for et rodet menu-system, hvilket jeg ikke er så meget for.
Billedkvaliteten på AS650'eren var ikke helt på højde med mit gamle plasma, men det kunne jeg sagtens leve med. Dog var der ret kraftig vignettering (mangel på belysning af hjørnerne), hvilket jeg slet ikke kunne holde med at fokusere på, da jeg først havde opdaget det. Øv, kunne ellers godt lide tv'et. Jeg tog tv'et med retur i Elgiganten, hvor jeg startede med at kigge på deres udstllingsmodel, der led af samme problem. Jeg går derfor ud fra, at det er et generelt problem med den pågældende model Jeg returnerede derfor tv'et, hvilket ikke var noget problem.
Jeg kan se flere skrive positivt om Sony W8, hvilket jeg mener at have set i 50" til 5999 i Elgiganten i søndags. Prisen er dog 7999 nu. Kan det passe at det var på tilbud sidste uge, eller har jeg set forkert?
Jeg vedlægger i øvrigt et billede af vignetteringen på AS650'eren.
Vedhæftede filer
Vignettering på Panasonic TX-47AS650E foto.JPG (418.14 KiB) Vist 4593 gange