Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

@Rasmus Larsen mfl.:

Jeg har prøvet både UnoTelly og Unblock-Us uden held.

Jeg går ud fra, at det, der afgør hvilken Netflix, man ser, er valget af 'Location' under iTunes Store? Altså om man har valgt 'Denmark' elller 'United States'?

Jeg har selvsagt valgt 'United States'.

Jeg oprettede mit prøveabonnement hos Netflix-DK og sidder så fast der, uanset om jeg ændrer DNS-adresse, 'Location', genstarter boksen eller andet.

Det virker voldsomt at skulle begynde at rode med opsætningen i routeren, som UnoTelly foreslår.

Unlocator.com er et forsøg værd. Forventningerne til, at det pludselig skulle fungere, er dog temmelig små.

Frustrationerne er efterhånden til at tage at føle på.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Location afgør kun hvilken iTunes-butik du får adgang til. Det har ingen effekt på Netflix. Den eneste forudsætning der er for at få adgang til US Netflix er, at man får DNS-omdirigeringen til at fungere.

Ellers så prøv at lav hele opsætningen på PC'en først. Her kan man lynhurtigt tjekke, indsætte tal osv.

Jeg har opsat DNS i routeren. Det er slet ikke svært. Tager 10 sekunder og så genstartes routeren, hvorefter man er på. Det kræver dog, at man ikke slukker sin router hver nat, for så tildeldes ny IP ofte og så skal man ind og godkende på Unotelly/Unblock-US siden igen.
Brugeravatar
Af edinger
Rasmus Larsen skrev:Location afgør kun hvilken iTunes-butik du får adgang til. Det har ingen effekt på Netflix. Den eneste forudsætning der er for at få adgang til US Netflix er, at man får DNS-omdirigeringen til at fungere.
Med andre ord:

Hvis man har indtastet den korrekte DNS-adresse, er den eneste Netflix-version, man kan få adgang til, den amerikanske Netflix? Det burde slet ikke være muligt at tilgå den danske Netflix?

Jeg ser ikke rigtig nogen mulighed for at switche (mellem DK og US) andet end ved at ændre DNS-adressen?
Med unlocator.com kan du på få sekunder via browser på PC skifte mellem samtlige lande Netflix findes i. Der er f.eks. en del indhold i UK & NL som hverken findes i DK eller US.
Du bytter land for din publike IP adresse, så alt på 'indersiden' af din router bytter land.
Nå, fellas...

Jeg skylder næsten at komme med en tilbagemelding. Og det er jo lidt pinligt, må jeg indrømme.

Ved hjælp af Unlocators supportfunktion samt ikke mindst denne side fandt jeg ud af, at jeg faktisk hele tiden har haft den amerikanske Netflix. Jeg har åbenbart blot haft urealistiske forventninger til indholdet. Så fraværet af film som 'Captain Phillips', 'American Hustle' m.fl. fik mig til at tro, at der måtte være tale om den fattige danske version.

Guess not.

Nu vil jeg da lige overveje, om jeg synes, det er pengene værd, eller om jeg skal fortsætte med at holde Blockbuster (RecycleIT) i live lidt endnu.

Jeg kan dog stadig godt blive en anelse i tvivl, når jeg ser den påståede releaseplan for Netflix USA her (?)
edinger skrev:Jeg har åbenbart blot haft urealistiske forventninger til indholdet. Så fraværet af film som 'Captain Phillips', 'American Hustle' m.fl. fik mig til at tro, at der måtte være tale om den fattige danske version.
Jeg kan blot gentage hvad jeg har sagt før i andre sammenhænge. Netflix USA har mere indhold, men det er altså ikke fordi man har adgang til uendelige film. Netflix i USA handler også mere om serier, dokumentarer og andet indhold. Det er ikke en decideret film-tjeneste.

Men min personlige holdning er så, at man helt ærligt også lige må justere sine forventninger. Hvis man tror, at man får adgang til et uendeligt katalog for 8 dollars per måned, er man nok en smule naiv ;) Om ikke andet, så kan det heller ikke være fair overfor dem som rent faktisk skaber filmene.

Jeg tror personligt ikke, at der kommer en filmtjeneste med adgang til det hele. Nye film bliver nok i store træk stadig pay-per-view.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
edinger skrev:Hvis man har indtastet den korrekte DNS-adresse, er den eneste Netflix-version, man kan få adgang til, den amerikanske Netflix? Det burde slet ikke være muligt at tilgå den danske Netflix?

Jeg ser ikke rigtig nogen mulighed for at switche (mellem DK og US) andet end ved at ændre DNS-adressen?
Og for blot lige at afslutte denne her. Jo, når først DNS er sta op og kører, skal du ikke rodde med det mere. Og hvis du opsætter det i routeren i stedet for Apple TV, så har alle dine enheder (ikke kun Apple TV) adgang til f.eks. Netflix US og BBC iPlayer.

Når du så vil skifte land på Netflix, logger du ind på din Unotelly-konto, vælger Dynamo og her kan du vælge hvilket land du vil se. :)
Rasmus Larsen skrev:Jeg kan blot gentage hvad jeg har sagt før i andre sammenhænge. Netflix USA har mere indhold, men det er altså ikke fordi man har adgang til uendelige film. Netflix i USA handler også mere om serier, dokumentarer og andet indhold. Det er ikke en decideret film-tjeneste.
Det troede jeg så (i højere grad), at det var.
Rasmus Larsen skrev:Men min personlige holdning er så, at man helt ærligt også lige må justere sine forventninger. Hvis man tror, at man får adgang til et uendeligt katalog for 8 dollars per måned, er man nok en smule naiv ;) Om ikke andet, så kan det heller ikke være fair overfor dem som rent faktisk skaber filmene.
Det har ikke så meget med forventningsafstemning og naivitet at gøre. Jeg har blot ikke fulgt ordentligt med og har derfor fået et forkert indtryk af tjenesten. Og det er selvfølgelig min egen skyld.

Om end dokumentarerne er meget interessante, vil jeg lige overveje min fremtid med Netflix, da serier -- med få undtagelser -- aldrig rigtig har fænget hos mig.
Rasmus Larsen skrev:Hvad betaler du for at leje premiere-film hos RecycleIT i dag, edinger?
40-45 kr. så vidt jeg husker. I knivskarp HD-kvalitet ;)
edinger skrev:Om end dokumentarerne er meget interessante, vil jeg lige overveje min fremtid med Netflix, da serier -- med få undtagelser -- aldrig rigtig har fænget hos mig.
Jeg har det som sådan på samme måde med serier. De fleste tv-serier er fordummende og så er der som regel indsat alt for mange cliffhangers, da de er skabt til tv-kanaler med tv-reklamer og ugentlige sendeplaner. Netflix's House of Cards synes jeg var et frisk pust, dels fordi man kan se hele sæsonen i ét huk og fordi den er lavet med "binge watching" som udgangspunkt.

Jeg er egentligt heller ikke den store filmmand, men jeg elsker dokumentarer om alt fra historie og mennesker til natur. Hvis man er til det, så synes jeg den amerikanske Netflix er en guldgrube. Men nu har du jo en måned til at prøve sagerne gratis :)
edinger skrev:40-45 kr. så vidt jeg husker. I knivskarp HD-kvalitet ;)
Men det er vel så per film? Lidt hurtig hovedregning herfra, så betaler du det samme for at leje 1 film (i 1 døgn?) som for at få adgang til et stort katalog af alt muligt hos US Netflix i en hel måned. Deraf min kommentar om urealistiske forventninger :)

Men hvis man ikke har noget at se derinde, så giver det naturligvis ikke samme værdi.
Rasmus Larsen skrev:
edinger skrev:40-45 kr. så vidt jeg husker. I knivskarp HD-kvalitet ;)
Men det er vel så per film? Lidt hurtig hovedregning herfra, så betaler du det samme for at leje 1 film (i 1 døgn?) som for at få adgang til et stort katalog af alt muligt hos US Netflix i en hel måned. Deraf min kommentar om urealistiske forventninger :)
Ganske enig, Rasmus.

Jeg er dog snarere blevet misinformeret, bl.a. af denne side, plus jeg, indrømmet, ikke har fulgt ordentligt med i timen, end jeg har dannet min egen (naive) holdning. For ja, det lyder da som noget, der er for godt til at være sandt. Og det er det så også, viser det sig.

Nu har jeg lige "nedgraderet" fra fuld- til mellempakken hos YouSee. Så pengene til Netflix (plus prisen for abonnement hos UnoTelly) er nok fortsat bedre givet ud end pengene til dusinvis af tv-kanaler med overvejende tvivlsomt indhold.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der er vist en generelt downsizing trend i tv-branchen, forlyder det. Men tv-udbyderne vil bare ikke selv ud med tallene. Jeg ville gerne se dem af ren nysgerrighed.

Mht. filmleje kan jeg i øvrigt anbefale, at man tager et kig på iTunes, hvis man vil spare turen til og fra filmlejebutikken. HD-billedkvaliteten på deres lejefilm er blevet ret flot efterhånden.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16