Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#141941
På baggrund af den nye Flatpanels-guide til opsætning af Netflix (og andre amerikanske tjenester) på fladskærme og Tv-bokse, kan denne debattråd bruges til spørgsmål og tips.

Kan du ikke få guiden til at fungere, så stil stil dine spørgsmål her. Har du fået opsat Netflix på dit Tv, så del også gerne dine erfaringer.

Guiden kan findes her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1309768993
Senest rettet af Rasmus Larsen 5. jul 2011, 12:15, rettet i alt 1 gang.
Af noxity
#141947
Rasmus benytter du selv unblock-us.com, og kan du tilknytte nogle kommentarer til hastigheden og stabiliteten af DNSen?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#141948
Jeg har selv prøvet at sætte det op, og det kører uden problemer.

Som nævnt i artiklen kan der dog være lidt problemer med dynamisk IP. Her oplevede jeg kun problemer, hvis jeg satte DNS op direkte i routeren. Hvis jeg i stedet satte DNS op i boksen eller TV'et, så skal jeg ikke ind og genaktivere på unblock-us.com løbende.

Hastigheden er den samme som før. Jeg oplever heller ikke delay, men samtidig må jeg dog erkende, at jeg ikke har undersøgt om det påvirker f.eks. oplevelser i online-spil. Det bør man dog kunne komme nemt ud over ved kun at opsætte DNS i de enheder, som skal have adgang.

Alt i alt har det kørt problemfrit i de tilfælde hvor jeg har prøvet - også over længere perioder.
Af pa2412
#141953
Hej,

Har selv forsøgt at sætte min PS3 op, men jeg kan ikke få lov til at dowloade netflix app'en? Jeg kan hente Hulu og VUDU, så jeg år udfra min opsætning er ok. Har læst på Recorder.dk at man skal gå via sin PS3 til Netflix hjemmeside, så vil man blive spurgt om man vil downloade netflix. Problemet er bare at jeg ikke får den besked. Har du eller andre herinde der har en ide til hvad problemet kan være?
Af kimlaurits
#141955
Er der mulighed for danske undertekster via Netflix?
Af Xlander
#141959
På Samsung UE46D8005 kan der kun tastes den første del af DNS nummeret,der er ikke noget felt til den anden del af DNS nummeret???

Nå men har sat det op i min router og der virker det som det skal,kan jeg så på Samsung tv nul stille det og så starte forfra og så skulle det virke den vej da Samsung nu henter gemmen routeren der er opsat med den nye DNS ?
Af TheGreatGazoo
#141961
Har allerede erfaring med denne type tjenester, men vil alligevel lige bruge 2 sek. på at takke flatpanels for dette initiativ.

Den klassiske måde at distribuere TV er elendig, og den type tjenester her er virkelig et glimt ind i en lysere fremtid.
Abonnementerne er tit så billige at det er svært at klage over, men ser dog stadig frem til når det bliver coutume at alt TV er tilgængeligt som selvstædige enheder (man har jo heller ikke et abonnement hos sin bager, eller er tvunget til at købe en snegl hvis man vil have et rugbrød).

Men ja, det eneste jeg egentlig ville sige var at jeg er glad for at se flatpanels varetage denne type "public service". Godt arbejde :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#141964
Xlander skrev:På Samsung UE46D8005 kan der kun tastes den første del af DNS nummeret,der er ikke noget felt til den anden del af DNS nummeret???

Nå men har sat det op i min router og der virker det som det skal,kan jeg så på Samsung tv nul stille det og så starte forfra og så skulle det virke den vej da Samsung nu henter gemmen routeren der er opsat med den nye DNS ?
Jeg prøvede lidt frem og tilbage, og jeg ved faktisk ikke, hvad der gjorde tricket. Men jeg prøvede hvert faldat indtaste det første DNS-nummer i Samsung TV'et (det andet kan ikke indtastes, men det gør vist ikke noget), samt opsætte det i routeren. Siden da er det fjernet igen i routeren, men det virker stadig på Tv'et.

Du skal dog nulstille Tv'et før det virker. Jeg tror det er nok at åbne Smart Hub og vælge et andet land nede i højre hjørne, hvorefter Smart TV delen nulstilles, men det kan også være, at du skal helt ind og nustille Tv'et i menuen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#141965
TheGreatGazoo: Tak for roserne :)

Vi er faktisk blevet gjort opmærksomme på et ret interessant projekt, der minder meget om Netflix, og som kommer til Skandinavien inden længe. Jeg håber at have en artikel online omkring det i morgen.
Af jszpirt
#141978
Hej Rasmus og I andre.

Kan man på ingen måde få gang i Netflix-app'en på et Samsung 2010-tv??

Mvh.

Jonathan
Brugeravatar
Af westahn
#141990
det virker jo over al forventning :) men er der ikke en gratis DNS løsning, så man kun skal betale for netflix og kan holde udgiften på $ 8/mdr? er der f.eks. nogen der har prøvet den google-løsning som nævnes tidligere i tråden?
Af maskus
#142003
Hey

Er der nogen, som har sat netflix op på G20'eren, og vil dele herinde...

/mk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16