15 nov 2013, 21:23
Hej. Jeg er i gang med at udskifte mit TV. Derfor støver jeg rundt i diverse TV-forretninger. I en FONA forretning demonstrerede en ekspedient en fantastisk videotest film. Den viste blot forskellige scenerier (nogle gademiljøer og havnemiljøer - bl.a. Eiffeltårnet). Men når busser og skibe passerede forbi, afsløredes det med al ønskelig tydelighed hvilke skærme der kunne gengive bevægelserne og hvilke, der ikke kunne. På en stor væg med mange skærme, der alle viste videotesten, var der enorm forskel. På nogle skærme kunne man slet ikke læse bogstaverne på siden af busserne, som kørte forbi, mens på andre stod teksten klar hele tiden. Filmen panorerede både sideværts og op og ned (Eiffeltårnet).
Mit spørgsmål er nu, om nogen kender denne videotest, da jeg mægtigt gerne ville bruge den, nu hvor jeg søger med lys og lygte efter et godt fjernsyn. Det eneste jeg ved om den er, at den er lavet af SONY, da der er en Indledning med navnet SONY og noget med XR og nogle tal eller XBR eller sådan noget. Men indledningsbilledet varede kun få sekunder, så jeg nåede ikke at bemærke ret meget. Hvis nogen kender den hører jeg gerne fra jer.
Mit spørgsmål er nu, om nogen kender denne videotest, da jeg mægtigt gerne ville bruge den, nu hvor jeg søger med lys og lygte efter et godt fjernsyn. Det eneste jeg ved om den er, at den er lavet af SONY, da der er en Indledning med navnet SONY og noget med XR og nogle tal eller XBR eller sådan noget. Men indledningsbilledet varede kun få sekunder, så jeg nåede ikke at bemærke ret meget. Hvis nogen kender den hører jeg gerne fra jer.