Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der nogen af jer der kan hjælpe med nogle gode begrundelser for hvilket et af disse 2 TV jeg bør vælge, set fra jeres side ?

Jeg skal have udskiftet mit 7 år gamle JVC 56" Bagprojektions tv. Egentlig vil jeg helst have haft mig et 60"+ 4K tv, men pga. den stadig manglende HDMI 2.0 samt den lidt store pris på de nuværende har jeg besluttet mig for at vente et år eller 1½ med at købe sådan et.
Jeg ønsker ikke at gå ned i tommer fra mit nuværende.

Dvs. TV'et jeg køber nu, skal blot være i stuen i denne periode, og derefter vil det blive flyttet i soveværelset.
Jeg skal primært bruge det til at se Downloadede film i 720 og 1080p, som jeg streamer fra en NAS via en Popcorn Hour. Derudover også til lidt Netflix vil jeg tro (har ville med Netflix til jeg fik et TV der var bedre beregnet til det).
Det er meget sjældent at jeg ser almindelige tv-udsendelser. Dog kan det blive til en Landskamp en gang i mellem, så ghosting/trailing ved sport / actionfilm må godt være være på et minimum.

Jeg har aldrig eget et Plasma før, men har hørt at mange af problemerne med indbrænding skulle være løst, så tænker over om det skal være nu man skulle eje et Plasma.
Omvendt så har Samsung navnet vist virkelig stået for kvalitet de sidste år, hvor Panasonic måske er gået lidt den anden vej ?

Samsungs UE65F6475 65” står pt. i 15899,-
Panasonics TX-P65ST60Y 65" står pt i 17939,-

Er Samsungs kun "200hz" nok til et godt billede ?
Er Panasonics de extra tusinder værd ?
Er Panasonics "Swipe&Share" så meget dårligere end Samsungs "Allshare" som folk siger ?
Er Plasma's 3D så meget bedre end LCDs ?

Bør Samsungs UE60F6105 60" til 12990,- være med i overvejelserne ? Eller er det et stort skridt ned i kvalitet ?

Alle input modtages med kyshånd.
På forhånd tak.
Samsung 8505 er noteret. Og man må sige det får stjernegode anmeldelser rundt omkring.
Havde dog håbet på et lidt billigere TV, nu når det kun er midlertidigt (1-2 år) det skal være i stuen.
Andre input ? Evt andre som kan bakke op om at 8505 ville være det bedste valg ?
Jeg tror ikke, der vil være kommet noget markant bedre om 1-2 år, også selv om 4k-skærmene vil komme ned i pris, vil mængden af materiale være meget beskedent, så mit bud er, at du sagtens vil kunne vente 3-4 år eller mere, før det er ved at være modent til et skift...
Hej

Jeg har købt samsung modellen ue65f6475. Jeg er MEGET tilfreds med kvaliteten af denne model.
På trods af "kun" de 200 hz så levere den en utrolig flot og skarpt billed. Der er ingen hale efter bolden i en fodbold kamp. Har sammenlignet samsung 8 serie og denne 6 serie længe inden jeg besluttede mig for købet.
Jeg mener ikke at jeg fik nok for mine penge ved købet af 8 serie kontra 6 serie.

Vælg samsung modellen :-)