Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af hamistaby
Hej. Jeg havde et billedrørsTV + en Hinke HT0415Vi modtagerbox med indbygget harddisk og Boxer abonnement.
Det gamle TV skulle ud, og jeg ville gerne slippe for den ekstra Hinke-kasse.

Jeg købte et Prosonic 40LED6003 TV + Boxer CI-modul.
Prosonic'en skulle iflg. oplysningerne være i stand til at optage på en ekstern harddisk eller en USB-stick.
Så jeg satte det til at optage et TV2 program til en USB-stick og tog i byen.
Da jeg næste dag ville se programmet, kom følgende meddelelse på skærmen:
"På grund af tidsgrænse for anvendelse, kan du muligvis ikke se hele optagelsen."
Og der var intet at se!

Jeg har fået oplyst, at man ikke kan optage krypterede signaler (bl.a. TV2's) på grund af en kopibeskyttelse, der træder i kraft, når signalet udtages via USB. DR´s programmer kan fint optages.

Jeg fatter ikke en brik. Man kan jo alligevel ikke se programmet andre steder end netop på det TV, hvor der blev optaget fra. Så hvorfor???

Min gamle Hinke box med indbygget harddisk kan fint optage det hele. Har andre oplevet noget tilsvarende?
Er det Boxer, TV2 (m.fl.), Prosonic eller noget helt fjerde der laver kaos?
Mange tv kræver en USB stick på minimum 32 Gb for at optage, kan det være det der er problemet ? De fleste tv med optagefunktion, kan fint optage krypterede programmer via USB, så længe tv'et bare modtager via antennestik og der er isat kort i CI-modulet til dekryptering !
Nogle tv lagrer det dog på USB stik eller USB harddisk i kodet form, således at det kun kan afspilles på det pågældende tv :)
Brugeravatar
Af hamistaby
RockMedØerne skrev:Mange tv kræver en USB stick på minimum 32 Gb for at optage, kan det være det der er problemet ?
Nej jeg tror ikke, at det er et pladsproblem. Selv en vejrudsigt kan ikke optages og gengives - og det er faktisk på en 32GB USB-stick.
Brugeravatar
Af hamistaby
RockMedØerne skrev:Ville forsøge med et større USB medie end 32Gb, for at se om det sku hjælpe :)
Er USB stikket blevet formateret af tv'et, inden optagelse er forsøgt ?
Tak til jer begge for gode indspark.
Jeg TROR NOK, at USB-mediet blev formateret via TV'et. men det vil jeg da så gøre igen.
Næste forsøg bliver nok en harddisk (som jeg så formaterer via TV'et), men det kan godt vare lidt, før det bliver afprøvet. Det er lidt godnat, at jeg skal købe en USB-disk for muligvis at finde ud af, at det heller ikke virker.
Stadig undrer det mig, at det skulle være et problem med mediet, da DR's programmer fint lader sig optage. Og 32 GB rummer da trods alt en del (det var ikke HD).
Skal heller ikke kunne sige hva det præcist er og jeg har ikke kunnet finde manualen til dit tv på nettet, så jeg ku rådføre mig med den, hvilket gør det hele lidt kompliceret !
Men prøv det hele endnu engang med den USB stick du har og meld så tilbage, husk at indstille tv'ets ur inden du forsøger, hvis ikke det allerede er gjort :)
Brugeravatar
Af hamistaby
Hej igen Rock M. Ø. (og andre)
32GB mediet er nu formateret via TV'et, og følgende kan (stadig) optages:
Alle DR programmer inklusive DR3 - Folketinget - Ramasjang

Bortset fra pausering under en udsendelse (det virker OK) kan alle øvrige kanaler, jeg kan modtage via Boxer-kortet, IKKE afspilles.
Specielt for TV3 sport1: Faktisk afspilles lyden, men der er intet billede.

Jeg tror ikke, at jeg vil ofre yderligere på større hukommelse, jeg har ingen tiltro til det.
Men jeg ærgrer mig, og den dybereliggende forklaring søges stadig.

Bortset fra DVB-T2 kan alt optages på min gamle Hinke-box med indbygget harddisk. Den har også et Boxer-kort. Så min idé om at blive fri for en ekstra box er jævnet med jorden.

Så??

mvh Knud

PS: Jeg har været raden rundt ved Bilka, Prosonic, Boxer og TV2. Men INGEN aner tilsyneladende noget som helst!
Brugeravatar
Af hamistaby
Jeg har lige fået en mail fra en kollega, der skriver:
"Jeg har købt en ekstra satellitmodtager, som skulle kunne optage TV på USB stik, men det kan tilsyneladende heller ikke lade sig gøre."
Der er åbenbart noget eller nogle, der saboterer almindelig anvendelse af TV-signaler. Hvem mon det egentlig er til glæde for?