14 okt 2013, 21:18
Hej. Jeg havde et billedrørsTV + en Hinke HT0415Vi modtagerbox med indbygget harddisk og Boxer abonnement.
Det gamle TV skulle ud, og jeg ville gerne slippe for den ekstra Hinke-kasse.
Jeg købte et Prosonic 40LED6003 TV + Boxer CI-modul.
Prosonic'en skulle iflg. oplysningerne være i stand til at optage på en ekstern harddisk eller en USB-stick.
Så jeg satte det til at optage et TV2 program til en USB-stick og tog i byen.
Da jeg næste dag ville se programmet, kom følgende meddelelse på skærmen:
"På grund af tidsgrænse for anvendelse, kan du muligvis ikke se hele optagelsen."
Og der var intet at se!
Jeg har fået oplyst, at man ikke kan optage krypterede signaler (bl.a. TV2's) på grund af en kopibeskyttelse, der træder i kraft, når signalet udtages via USB. DR´s programmer kan fint optages.
Jeg fatter ikke en brik. Man kan jo alligevel ikke se programmet andre steder end netop på det TV, hvor der blev optaget fra. Så hvorfor???
Min gamle Hinke box med indbygget harddisk kan fint optage det hele. Har andre oplevet noget tilsvarende?
Er det Boxer, TV2 (m.fl.), Prosonic eller noget helt fjerde der laver kaos?
Det gamle TV skulle ud, og jeg ville gerne slippe for den ekstra Hinke-kasse.
Jeg købte et Prosonic 40LED6003 TV + Boxer CI-modul.
Prosonic'en skulle iflg. oplysningerne være i stand til at optage på en ekstern harddisk eller en USB-stick.
Så jeg satte det til at optage et TV2 program til en USB-stick og tog i byen.
Da jeg næste dag ville se programmet, kom følgende meddelelse på skærmen:
"På grund af tidsgrænse for anvendelse, kan du muligvis ikke se hele optagelsen."
Og der var intet at se!
Jeg har fået oplyst, at man ikke kan optage krypterede signaler (bl.a. TV2's) på grund af en kopibeskyttelse, der træder i kraft, når signalet udtages via USB. DR´s programmer kan fint optages.
Jeg fatter ikke en brik. Man kan jo alligevel ikke se programmet andre steder end netop på det TV, hvor der blev optaget fra. Så hvorfor???
Min gamle Hinke box med indbygget harddisk kan fint optage det hele. Har andre oplevet noget tilsvarende?
Er det Boxer, TV2 (m.fl.), Prosonic eller noget helt fjerde der laver kaos?