kronholm skrev:Trentors skrev:kronholm skrev:
Måske folk skulle sætte sig mere ind i hvad de køber. Har man ekstraordinære krav må man jo undersøge om produkterne kan levere det. Det betyder at man ikke skal købe produktet samme dag som det bliver lanceret, for dér er der ikke nok viden til rådighed fra andre købere.
bare det at man med 2013 modellerne kan optage et program og se/optage et andet er jo et kæmpe skridt frem fra 2012 modellerne, men åbenbart ikke et stort nok spring for de gnavne.
Og til det har vi anmeldelser, diverse fora og "RTFM". Så når det nu ikke er nævnt et eneste sted så har jeg svært ved at forstå at hvordan jeg skulle kunne researche det bedre. Har du et godt forslag? Og igen så er det noget 2008 Samsung hardware i forvejen magter så det er yderst mærkeligt at det er ikke er at finde på deres topmodel 5 år efter når andre kan. Skal jeg også tjekke andre basale ting som stereolyd, farver på tekst-tv, autosluk osv.?
Lige nu har vi YouSee plus. Boksen er så gammel at den er utrolig tung at bruge (den er fra 2008!) og vi var klar over at hvis vi droppede den ville vi miste ting som YouSee Plus TV+Film, Start Forfra og direkte leje. Ting som er åbenlyse service-baserede. Men troede ærlig talt ikke jeg skulle miste funktionalitet som den nye hardware af tekniske årsager ikke magtede. Syntes du selv at jeg burde havde set det komme? Og hvor kunne jeg i så fald have fundet denne info.
Og jeg syntes også det er sjovt at betegne ting som YouSee boksens hardware kan klare (ikke service-baseret) som "ekstraordinære krav". Den hardware er så gammel og langsom at det var svært ikke at grine ;-)
Jeg havde selv Samsungs 2011-model TV med een tuner. Det kunne snildt optage og klare alt som 2013 modellerne kan men bare kun med een tuner. Så to år efter har samsung kun formået at tage et halvt skridt henmod basal funktionalitet som de ellers har magtet i årevis. Men til gengæld har vi ubrugeligt stemme og motion-kontrol! Undskyld hvis jeg ikke er imponeret.
Jamen vi er enige om at teknologien er opfundet. Det er den endda for LANG tid siden, og ikke først i 2008. Men hvorfor du tror lige netop 2013 bliver året hvor teknologien tilpasser dine specifikke behov, det er mig en gåde. Hvorfor gør du det? Hurra, panasonic er åbenbart bedre på netop det punkt. Cadeau til dem. Sony, Lg, Toshiba, Thomson, Philips osv osv har ikke engang twin tuner, skal du så også oprette topics om dem? Der er efterhånden solgt MANGE f8505/f8005/f7005 modeller i år, og det er ret få der brokker sig over det med tuneren. Jeg tror de fleste er meget tilfredse med de endelig har et tv der kan optage 2 programmer samtidig.
Jamen der er heller ikke mange som brokker sig over at SmartTV platformen er inkonsistent og langt henad vejen noget bras. Folk brokker sig sjældent over deres dyrt indkøbte nye "babyer" og det er måske grunden til at netop smart tv er i så ringe stand som det er. Dog er anmelderne gode til at påpege dette.
Men netop dette undrer mig at ingen nævner det nogensteder og ikke engang i manualen. Du får det til at lyde som vi alle bare skal være glade 2012-modellerne taget i betragtning men hvor mange køber TV hvert år for at kunne udfører sådan en sammenligning? Og bare fordi ringe er blevet mindre ringe skal vi så være tilfredse? Hvis det er holdningen så kan det ikke undre nogen at smart tv-platformene er så langt bagefter og et firma som Apple snart kommer og erstatte det hele være at gøre noget åbenlyst: Hæve niveauet over ringe til i det mindste godt nok...eller virkelig radikalt: Lave en GOD løsning.
Ja jeg forventede at Samsung i 2013 kunne matche deres tidligere produkter i funktionalitet fra 2008 hvor DE laver produkter der kunne dette. Call me crazy. Eller stil spørgsmålet: Hvorfor accepterer folk at det er sådan? Men okay det spørgsmål har man kunne stille i årevis med smart-TV som ikke nåede en basal Android mobil til sokkeholderne i funktionalitet, app-udvalg, kompatibilitet med tjenester, performance og brugervenlighed. Det fuldstændig vanvittigt at folk sidder med en telefon til et par tusind som løber cirkler om deres dyrt indkøbte TV. Er det sådan at jo dyrere et produkt er jo mere lader man det "slippe afsted" med? I så fald føler jeg mig som drengen fra Kejserens nye klæder!
Og at andre producenter også er bagud er ikke et argument. Som Rasmus skriver i sin ameldelse af F8005 så er Samsung smart-TV platform STADIG ikke god nok. Jeg er enig (selvom det blevet meget bedre) og at de andre er endnu ringere er jo bare katastrofalt. Igen fatter jeg ikke at folk finder sig i at Philips TV fra 2011 ikke har Netflix. Det jo vanvid. Og det er næsten endnu mere vanvid at forsvare producenterne. Det tangerer jo et Stockholm-syndrom ;-)
Nå Apple får let ved at overtage dette marked, ligesom de gjorde med harddisk-baserede MP3-afspillere og smartphones. Utroligt at historien skal gentage sig men det gør den og der var også mange som forsvarede Nokias sats på Symbian til det sidste :-(