Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens :D.

Håber på lidt hjælp herinde fra.

Ja, jeg har altså en 46" Panasonic G20.
Til den har jeg koblet en harddisk, som jeg bruger til at optage film m.m på.
Normalt når jeg skal se f. eks en video, trykker jeg på "Viera Tools"-knappen og kan her fra gå videre ind og se b. la de film, jeg har optaget.
Men i går - og i dag - kom der ingen logoer op. Kun en grå bjælke i bunden af skærmbilledet - og altså uden de sædvanlige logoer.
Øv.

Jeg har prøvet at frakoble/tilkoble harddisk, opdatere TV, og jeg har også været i menuen under HDD-opsætning. Intet har hjulpet.
Man kan høre at harddisken arbejder - og den "lyder normalt". Og når man starter harddisken op, dukker det vanlige "USB-enhed registreret" også op på TV-skærmen.
Men så altså heller ikke mere.... :(

Er der noget håb?
Hvad kan jeg gøre?
Konstruktiv input er særdeles velkommen :D.
På forhånd tak for hjælpen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det lyder lidt som en softwarefejl. Umiddelbart tænker jeg at det vil hjælpe at nulstille tv'et fra fabriksindstilling-muligheden i menuen. Dine optagede tv-programmer bliver på harddisken.
Mange tak for svaret/rådet.

Ja, jeg er jo også blevet opmærksom på, at det hele nok ikke rigtig har noget at gøre med harddisken. Jeg troede jo egentlig først, at det sikkert var den, der var problemet.
Det er jo selve TV´et "alene", der viser en grå bjælke i bunden af skærmbilledet (uden Viera Tools logoer). - Denne grå bjælke viser TV`et jo uanset om harddisken er tændt eller slukket.

MEN: Jeg husker dog i sin tid, at det var en ret langsommelig/vanskelig proces - for mig i hvert fald - at få TV`et kalibreret efter Flatpanel`s anvisninger.
Det må jeg jo dog så bare prøve igen.
Men eksisterer de kalibrerings-anvisninger mon stadig?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lige en tanke: Når TV'et nulstilles fjernes linket mellem TV og HDD så også? Parringen mellem de to er jo unik, så hvis det er en disk der bruges til at optage fra tuneren på, så kunne der vel - potentielt - være et problem med at se gamle optagelser igen efter en reset?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har prøvet engang på et Samsung tv og der skete ikke noget, så jeg kan heller ikke forestille mig, at det sker på Panasonic. Så vidt jeg ved spørger harddisken bare efter et unikt ID i tv'et, når den forbinder, og det ID burde meget gerne forblive det samme efter fabriksindstilling.

Ellers så er det godt nok uheldig softwarekunst.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det var nu også mere blot tanker nedfældet i tekst, for jeg kunne ikke erindre om jeg nogensinde selv havde prøvet at resette TV'et og så sætte HDD'en til igen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg håber da heller ikke jeg tager fejl, men jeg har bare svært ved at forestille mig det.

Amarone: Meld endelig tilbage, hvis du beslutter dig for at prøve :-)