03 maj 2007, 11:08
#19103
Jeg er på jagt efter en ny 19" TFT skærm, primært til Gaming, og havde den opfattelse at hvis jeg gik efter en 2ms skærm med en god kontrast kunne jeg ikke gå galt i byen... men... det var hvad jeg gjorde
Jeg har lige anskaffet mig en Samsung 940BF og har hakket den over tuden i tråden der er tilknyttet testen her på sitet.
Har fundet frem til 2 ting her på sitet: Overdrive og Dithering, der har hjulpet med at diagnosere mine kritikpunkter overfor denne skærm.
Efter at have studeret begreberne Overdriver og Dithering finder jeg det underligt at en del gamers fokuserer mere på ms end på disse ting.
Overdriver lyder som en smart ting - lige indtil man ser den trailing der finder sted i overgangen mellem mørke og lyse farver, naturligvis i mere eller mindre grad alt efter skærm og indstillinger.
Måske er jeg for kritisk på dette punkt i forhold til hvad der er teknologisk muligt, men forstår ikke at gamers kan leve med dette - jeg ved jeg ikke kan.
Derfor ville jeg også hellere anbefale en langsommere skærm, op til 8ms der ikke har overdriver, frem for en skærm der har det- uanset hvor hurtig denne måtte være.
Medmindre at denne "glitch" ikke er synlig på den pågældende skærm.
Dithering er efter mine smagsløg en ussel løsning, ser det kun som generende at man forsøger at manipulere øjet til at tro det ser noget det ikke gør. For ofte behøver man ikke anstrenge sig for at se de rå kanter der skabes i spectret.
Syntes det er direkte kritisabel at producenter fortsat skyder sådanne skærme på markedet når de kender teknologien der gør det muligt at undgå, eller hvertfald nedsætte nødvendigheden af Dithering.
Når dette er sagt håber jeg på at der findes en skærm for mig, dog er jeg bange for at såkaldte gamerskærme er en for dårlig kvalitet til gaming i mine øjne
Hvis nogle skulle have et godt forslag i ærmet -
Uden Overdrive (medmindre denne "glitch" ikke er synlig),
uden Dithering (altså minimum 8bit(24bit med subbits = 16,7 mil farver)),
minimum 8ms(gerne hurtigere hvis muligt med oversstående krav),
Kontrast minimum 700:1, meget gerne mere.
Panelet er i og for sig underordnet, men det ville da ikke skade at det kunne vise 256 nuancer frem for 64.
Så ville jeg være jer tak skyldig.
Jeg har lige anskaffet mig en Samsung 940BF og har hakket den over tuden i tråden der er tilknyttet testen her på sitet.
Har fundet frem til 2 ting her på sitet: Overdrive og Dithering, der har hjulpet med at diagnosere mine kritikpunkter overfor denne skærm.
Efter at have studeret begreberne Overdriver og Dithering finder jeg det underligt at en del gamers fokuserer mere på ms end på disse ting.
Overdriver lyder som en smart ting - lige indtil man ser den trailing der finder sted i overgangen mellem mørke og lyse farver, naturligvis i mere eller mindre grad alt efter skærm og indstillinger.
Måske er jeg for kritisk på dette punkt i forhold til hvad der er teknologisk muligt, men forstår ikke at gamers kan leve med dette - jeg ved jeg ikke kan.
Derfor ville jeg også hellere anbefale en langsommere skærm, op til 8ms der ikke har overdriver, frem for en skærm der har det- uanset hvor hurtig denne måtte være.
Medmindre at denne "glitch" ikke er synlig på den pågældende skærm.
Dithering er efter mine smagsløg en ussel løsning, ser det kun som generende at man forsøger at manipulere øjet til at tro det ser noget det ikke gør. For ofte behøver man ikke anstrenge sig for at se de rå kanter der skabes i spectret.
Syntes det er direkte kritisabel at producenter fortsat skyder sådanne skærme på markedet når de kender teknologien der gør det muligt at undgå, eller hvertfald nedsætte nødvendigheden af Dithering.
Når dette er sagt håber jeg på at der findes en skærm for mig, dog er jeg bange for at såkaldte gamerskærme er en for dårlig kvalitet til gaming i mine øjne
Hvis nogle skulle have et godt forslag i ærmet -
Uden Overdrive (medmindre denne "glitch" ikke er synlig),
uden Dithering (altså minimum 8bit(24bit med subbits = 16,7 mil farver)),
minimum 8ms(gerne hurtigere hvis muligt med oversstående krav),
Kontrast minimum 700:1, meget gerne mere.
Panelet er i og for sig underordnet, men det ville da ikke skade at det kunne vise 256 nuancer frem for 64.
Så ville jeg være jer tak skyldig.
