Samsung 8505 er et flot designet tv...og vild størrelse!!
DU SKAL DOG VÆRE OPMÆRKSOM PÅ FØLGENDE:
MINUS:
- Betragtningsvinkel: Den er meget god MEN hvis man står < 1m (hvilket vi gør når man går forbi og når hunden står tæt på blive en stor del af skærmen stort set sort (som i 90% dæmpning af lysstyrke). Det er sikkert pga. et refleksfilter eller lignende men det er ret dumt...
- Lyd: Er sådan set OK og udholdelig - men ikke god og komme bagfra TVet hvilket virker skidt. KØR LYDEN OVER STUEHØJTALERE.
- Optagefunktion: Helt basal optagefunktion fint og virker ca. 70 x mere stabil end den gamle YouSee boks. Men når man bruger denne funktion meget og kommer fra YouSee boksen er jeg sgu blevet slemt skuffet funktionel. Ingen gruppering af udsendelser, ingen søgning på udsendelser og så det værste: Man skal åbenbart igennem 4-6 klik for overhovedet at se en oversigt over sine optagelse? (ehhh håber virkelig jeg misser noget!) plus nogle underliger opførelser med time shift (ved kanal skift går det helt galt da den blander kanalerne i samme timeshift...kan ikke forklares).
- TV Guide preview: Når man ser TV guide virker preview ikke. Google indikere at det er relateret til YouSee / skandinavien?? Fix please...
Ikke afgjort
- 3D: Ser virkelig godt ud (i mørkt rum) og NUL crosstalk. Men kan ikke bruge brillerne mere end 5-10m så begynder det at gøre ondt i øjnene. Ved ikke om man skal vende sig til det eller det blot er legetøj som ikke kan bruges til en hel film.
- Rentention: 45min på 90% kontrast med kanel 9 logo umiddelbart ingen retention
2. positivt.
+ Nem opsætning (fod, kanalsøgning etc.)
+ Udseende: Samsung er altid ren Bling-Bling. Det kan de!
Har ikke det klassiske (forfærdenlige) Samsung krom, gennemsigtig plastisk, mærkelig udskæringer etc. som LED 2011/2012 har. Det børstede metal skiller sig virkelig ud.
+ Billedekvalitet: BlueRay til gode :-), HD flot, flot, godt sortniveau og dermed dybde. SD svingende men skyldes jo oplagt at 576 på en 51" er et dårlig match. Det bliver dog mere udpræget dårlig end jeg regnede med fra 37" -> 51"
+ SmartHub generel. Sådan set fin men har ikke erfaringer med de problemet som blev nævnt endnu. Men der kommer da nogle anbefalinger, skype virker fint osv.
+ Buzz: Det er der men ikke så generende. fra 20cm kan jeg ikke høre det i stille rum med andre elektriske komponenter
Ifg. HDTV shooutout i Value Electronics i USA, hvor de "store" kalibrerings gutter har kigget på ZT/VT60 og F8005.
Hvis det rum hvor tv'et skal være i IKKE er lidt mørkt, er F8005 lidt bedre end VT60, da det har bedre lys output. Omvendt hvis rummet er mørkere som i vintermånederne så........
Your Chouce. Begge er fremragende skærme. Held og Lykke.
Men det er mange penge......
Og overvej ,SERIØST, om du er til plasma eller LED (LCD).
Book dig evt. ind hos nogle venner og se tv flere timer på hver sin skærm, så du har det bedst mulige grundlag. Ellers kan det være 20.000 der flyver ud af vinduet...