Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Henrik.W
Immer skrev:
Henrik.W skrev:Jeg er næsten i samme båd, skal også ud at have nyt tv. Var tæt på at købe Samsung UE65F8005 her i sidste uge. Men sælger sagde nej at det ville han ikke sælge mig, hvis jeg kom fra plasma så ville jeg blive skuffet. Men jeg i stedet skulle købe Panasonic VT60. Havde ellers besluttet mig, da jeg synes plasma tager for meget strøm og i en lys stue og det hele.

He he det havde jeg også kraftigt overvejet
Er bare lidt bange for at Samsung går mere op i alt det ubrugelige gejl frem for billede.
Ja og så bliver det sådan noget frem og tilbage nu med at læse over 9000 tests/reviews ;-)

Min største frygt ved plasma er burn in med et ramasjang logo ;-)
Min største frygt ved lcd er jeg ikke kan se skærmen fra mærkelig vinkler.

Jeg tror jeg ender med at købe, når der kommer noget til black friday eller januar udsalg, for kan alligevel ikke bestemme mig...
Af kronholm
samsung ps64f8505 (Plasma) er netop blevet kåret til det andet bedste tv til lysfyldte rum af hdtvtest.co.uk.....

hvis man er bekymret for om vt60 bliver for mørk til en forholdsvis lys stue, så er F8505 lige til højrebenet.

Til budza:

Læs igen igen så... Det er oled-teknologien jeg mener der ikke gennemtestet. Jeg er ligeglad med hvad folk tror angående 4k. Jeg VED at kun ca 6 kanaler af mine 32 er hd pt, og ingen af de hd kanaler er rigtig/ordentlig 1080p.

Når nu stofa, yousee osv har så længe om at integrere bare minimum 720p på alle kanaler, hvordan tror du så ikke det bliver med 4k opløsningen?

men det er da rigtigt, man kan godt på et tidspunkt i løbet af et år eller to begynde at købe 4k-bluray... Men det er så også det eneste. streaming af 4k... ja, god fornøjelse siger jeg bare. viaplay og netflix kæmper med at kunne levere ordentlig hd i forvejen.
Af Immer
THM skrev:
Immer skrev:Nogle der ved om det her er noget værd?

Opdagede lige det er næsten 10.000 billiger i Bilka end elgiganten

http://www.bilka.dk/elektronik/tv-foto- ... eenSize:65#

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -ue65f6475
Det er et fint tv, dog ifølge anmeldelser ikke på højde med ps64f8505 dermed ikke sagt at det ikke kan være det rigtige valg for dig.
Det er bare også 5000 billigere men kun 200 hz kan jeg se. Ved ik hvor meget man kan hænge sig i det. Og så tror jeg at jeg er mest til led.
Af PeterD
Samsung 8505 er et flot designet tv...og vild størrelse!! :s

DU SKAL DOG VÆRE OPMÆRKSOM PÅ FØLGENDE:

MINUS:

- Betragtningsvinkel: Den er meget god MEN hvis man står < 1m (hvilket vi gør når man går forbi og når hunden står tæt på blive en stor del af skærmen stort set sort (som i 90% dæmpning af lysstyrke). Det er sikkert pga. et refleksfilter eller lignende men det er ret dumt...

- Lyd: Er sådan set OK og udholdelig - men ikke god og komme bagfra TVet hvilket virker skidt. KØR LYDEN OVER STUEHØJTALERE.

- Optagefunktion: Helt basal optagefunktion fint og virker ca. 70 x mere stabil end den gamle YouSee boks. Men når man bruger denne funktion meget og kommer fra YouSee boksen er jeg sgu blevet slemt skuffet funktionel. Ingen gruppering af udsendelser, ingen søgning på udsendelser og så det værste: Man skal åbenbart igennem 4-6 klik for overhovedet at se en oversigt over sine optagelse? (ehhh håber virkelig jeg misser noget!) plus nogle underliger opførelser med time shift (ved kanal skift går det helt galt da den blander kanalerne i samme timeshift...kan ikke forklares).

- TV Guide preview: Når man ser TV guide virker preview ikke. Google indikere at det er relateret til YouSee / skandinavien?? Fix please...

Ikke afgjort

- 3D: Ser virkelig godt ud (i mørkt rum) og NUL crosstalk. Men kan ikke bruge brillerne mere end 5-10m så begynder det at gøre ondt i øjnene. Ved ikke om man skal vende sig til det eller det blot er legetøj som ikke kan bruges til en hel film.

- Rentention: 45min på 90% kontrast med kanel 9 logo umiddelbart ingen retention

2. positivt.

+ Nem opsætning (fod, kanalsøgning etc.)

+ Udseende: Samsung er altid ren Bling-Bling. Det kan de!
Har ikke det klassiske (forfærdenlige) Samsung krom, gennemsigtig plastisk, mærkelig udskæringer etc. som LED 2011/2012 har. Det børstede metal skiller sig virkelig ud.

+ Billedekvalitet: BlueRay til gode :-), HD flot, flot, godt sortniveau og dermed dybde. SD svingende men skyldes jo oplagt at 576 på en 51" er et dårlig match. Det bliver dog mere udpræget dårlig end jeg regnede med fra 37" -> 51"

+ SmartHub generel. Sådan set fin men har ikke erfaringer med de problemet som blev nævnt endnu. Men der kommer da nogle anbefalinger, skype virker fint osv.

+ Buzz: Det er der men ikke så generende. fra 20cm kan jeg ikke høre det i stille rum med andre elektriske komponenter

Ifg. HDTV shooutout i Value Electronics i USA, hvor de "store" kalibrerings gutter har kigget på ZT/VT60 og F8005.
Hvis det rum hvor tv'et skal være i IKKE er lidt mørkt, er F8005 lidt bedre end VT60, da det har bedre lys output. Omvendt hvis rummet er mørkere som i vintermånederne så........

Your Chouce. Begge er fremragende skærme. Held og Lykke.

Men det er mange penge......

Og overvej ,SERIØST, om du er til plasma eller LED (LCD).

Book dig evt. ind hos nogle venner og se tv flere timer på hver sin skærm, så du har det bedst mulige grundlag. Ellers kan det være 20.000 der flyver ud af vinduet... :((
Brugeravatar
Af edinger
Immer skrev:Jeg tror, jeg er mest til LED.
Hvorledes?

Du foretrækker simpelthen det mere digitale udtryk (hvilket er fair nok, om end det er mindre realistisk end et plasmabillede), ELLER du er mere tryg ved tanken om plug and play uden at skulle bekymre sig om retention og plasma buzz?
Af Supergris
Jeg synes denne skærm, er et godt bud på en skærm i en fornuftig størrelse, hvor man ikke bliver plukket:

http://www.dustinhome.dk/product/501074 ... tent=21328

Har lige bestilt den til min kammerat, med levering i morgen, så det bliver spændende, at se om den kan blive indstillet, så billedet står fornuftigt...
Af PeterD
Ikke for at dreje tråden over på noget andet, men det kunne være intressant at høre en brugeranmeldelse når Sharp skærmen er "up and running"...

og om det kunne være intressant for trådstarter....
Af kronholm
Peterd slet nu bare de kanaler du ikke bruger på kanallisten, og så virker guiden igen. Det er et gammelt velkenft problem som også panasonic har.