Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hein
Hej alle

Ja så må jeg vel også hoppe med på vognen og få mig et fladskærms tv.

Har været ude og kigge og forhøre mig i byen og umiddelbart hælder jeg mest til Philips. Har også læst meget positivt om dem efterhånden.

Udgangspunkt:

Pris: omkring de 10000 kr
Størrelse: 32" - ikke større
Teknik: LCD
Design: Det skal være pænt og have et godt finish
Tilslutning: Har en xbox 360, så uden tvivl HDMI
Tuner? Det må meget gerne have en DVB-T tuner, så jeg jeg kan modtage de danske kanaler digitalt.
Jeg har pt tdc, men ved ikke om det varer ved. Vil det være at anbefale med indbygget DVB-C også?
Vægophæng: Ja det skal kunne hænge på min væg

Nuværende muligheder - som dog sagtens kan ændres, hvis der anbefales andet

Phillips 32PF9631D
Philips 32PF9631D

Ganske lækker fjernsyn synes jeg og har fået megen positiv kritik. Hvad er forskellen på dette også det her? Philips 32PF9641D - ud over prisen og designet?

Samsung LE-32M71B
Samsung LE-32M71B

Nydeligt tv til en billig penge, synes jeg selv

Sony KDL-32V2500
Sony KDL-32V2500

Endnu en pænt tv, som jeg har kigget på

Hvad ville I anbefale?

Umiddelbart hælder jeg mest til Philips, men kan ikke helt finde ud af, hvad forskellen på de to forskellige 32PF96´er er. Any help?

Og ville det være mere fornuftigt at skyde lidt mere pant i kassen også hapse den her: Philips 32PF9731D

Håber, at nogle vil bruge et par sekunder til at hjælpe lidt, selvom der er mange af denne slags tråde herinde.
Af MikkelU
Har ikke umiddelbart nogle bud på, hvilken skærm du skal vælge, dog synes jeg du skulle overveje samsungs nye serie LE-32R88 istedet for LE-32M71B.

Yderligere vil jeg gerne vide hvilke tv der har indbygget DVB-C tuner, har ikke selv fundet nogen?
Af pana man
Har du set Panasonic` TX-32LXD70 og TX-32LMD70
Mvh. Pana man
Af Hein
pana man - Nej dem har jeg ikke kigget på. Har ikke været i nogle af deres forhandlere. Kan umiddelbart heller ikke finde nogle anmeldelser el. lign med dem eller er det bare mig?

MikkelU - Det ser også ganske pænt ud det R88. Ang. DVB-C tuner, så havde et Metz, som jeg så i Hifiklubben det. Designet var dog ikke særlig pænt! tværtimod
Af cannavaro
Du burde kigge på den Nye philips model 32PFL7562D.. Tror egentlig kun det er El-Giganten som fører modellen. Har Pixel plus 2 hd, DVBT tuner, og ellers det hele, inklusiv drejefod:)

Koster 9999 Kr som sagt i El-giganten..
Af Hein
Ja det ser også meget flot ud. Fylder lidt mindre rent fysisk.

Sammenlignet med de andre philips: Sammenligning

Så vidt jeg kan se, så har det ikke LCD WXGA Active Matrix TFT 1366 x 768p eller er det bare mig, og hvad gør det af forskel?
Af pana man
Så synes jeg da lige du skulle se lidt på dem, inden du gør noget "overilet", den gamle model fik en anden plads i en test og de er jo nok ikke blevet dårligere, men det er de andre jo nok heller ikke, men deres skærme plejer at klare sig godt.
Mvh. Pana man
Af Hein
Ok pana - må lige finde en butik, der har det

hvad er forskellen på disse to?

Sony KDL-32V2500

og

Sony KDL-32V2500

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. ud over prisen og kontrastforholdet!!! Men de hedder jo det samme! :s ;;)