31 jul 2013, 13:07
Og det er da bestemt ikke utænkeligt, at du har ret i, at producenterne mister mere end de gainer ved at spare en 50'er. Hvis vi altså antager, at det er 50 kroner, det drejer sig om.
kronholm skrev:Bemærkningen om bagklogskab var møntet på kritikken af pris/kvalitetsforholdet (buzz) – ikke den overflødige 3D-brilleedinger skrev:Nu er det jo ikke et nyt fænomen plasma-buzz, og det at det bliver ved med at være et problem, skræmmer naturligvis folk fra at købe plasma tv. Jeg tror samsung og Panasonic mister flere penge ved ikke at sætte en 50kr dyrere strømforsyning i, da folk ikke vil have et tv der hviner fra 5 meters afstand, eller et tv der ikke kan være på samme kanal i mere end to timer uden at få burn-in.kronholm skrev:Tror gerne folk vil betale 100kr ekstra hvis de får muligheden for at få et tv der ikke larmer kontra et der gør. Eller de kan droppe at sende de skide 3d-briller med...Selvom jeg er helt enig, hvad angår "de skide 3D-briller", er det vist typisk sådan en betragtning, man kommer med i bagklogskabens klare lys.
Havde skærmene været dyrere – og buzzfri – havde vi sikkert blot klaget over "de alt for høje priser sammenlignet med udlandet".
Pioneer er et godt eksempel på, at folk først bagefter – når det er for sent, og skærmene er kommet (u)tilstrækkeligt langt ned i pris – forstår, at kvalitet koster.
En bitter erfaring? Bestemt.
Mine 3d-briller ligger stadig i ubrudt-emballage, så jeg ved ikke hvor bagklog jeg er. Dem kunne jeg sagtens have undværet.
Og det er da bestemt ikke utænkeligt, at du har ret i, at producenterne mister mere end de gainer ved at spare en 50'er. Hvis vi altså antager, at det er 50 kroner, det drejer sig om.
En flad på væggen og to kanaler i ørerne