Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
kronholm skrev:
edinger skrev:
kronholm skrev:Tror gerne folk vil betale 100kr ekstra hvis de får muligheden for at få et tv der ikke larmer kontra et der gør. Eller de kan droppe at sende de skide 3d-briller med... !:(
Selvom jeg er helt enig, hvad angår "de skide 3D-briller", er det vist typisk sådan en betragtning, man kommer med i bagklogskabens klare lys.

Havde skærmene været dyrere – og buzzfri – havde vi sikkert blot klaget over "de alt for høje priser sammenlignet med udlandet".

Pioneer er et godt eksempel på, at folk først bagefter – når det er for sent, og skærmene er kommet (u)tilstrækkeligt langt ned i pris – forstår, at kvalitet koster.

En bitter erfaring? Bestemt.
Nu er det jo ikke et nyt fænomen plasma-buzz, og det at det bliver ved med at være et problem, skræmmer naturligvis folk fra at købe plasma tv. Jeg tror samsung og Panasonic mister flere penge ved ikke at sætte en 50kr dyrere strømforsyning i, da folk ikke vil have et tv der hviner fra 5 meters afstand, eller et tv der ikke kan være på samme kanal i mere end to timer uden at få burn-in.

Mine 3d-briller ligger stadig i ubrudt-emballage, så jeg ved ikke hvor bagklog jeg er. Dem kunne jeg sagtens have undværet.
Bemærkningen om bagklogskab var møntet på kritikken af pris/kvalitetsforholdet (buzz) – ikke den overflødige 3D-brille :)

Og det er da bestemt ikke utænkeligt, at du har ret i, at producenterne mister mere end de gainer ved at spare en 50'er. Hvis vi altså antager, at det er 50 kroner, det drejer sig om.
Af Giovanni78
edinger skrev:Bemærkningen om bagklogskab var møntet på kritikken af pris/kvalitetsforholdet (buzz) – ikke den overflødige 3D-brille :)

Og det er da bestemt ikke utænkeligt, at du har ret i, at producenterne mister mere end de gainer ved at spare en 50'er. Hvis vi altså antager, at det er 50 kroner, det drejer sig om.
Nu ved jeg ikke hvor mange Plasma TV eksempelvis sælger, men lad os på verdensplan sige 1 mio. Så der det da 50 mio kr. lige på bundlinien, og det er da helt sikker værd at tage med i den samlede produktionsomkostning.
Af kronholm
Giovanni78 skrev:
edinger skrev:Bemærkningen om bagklogskab var møntet på kritikken af pris/kvalitetsforholdet (buzz) – ikke den overflødige 3D-brille :)

Nu ved jeg ikke hvor mange Plasma TV eksempelvis sælger, men lad os på verdensplan sige 1 mio. Så der det da 50 mio kr. lige på bundlinien, og det er da helt sikker værd at tage med i den samlede produktionsomkostning.
og hvis hver anden der overvejer at købe et plasma tv fravælger det grundet buzz så bliver det ca. 3000kr (MEGET LAVT SAT) pr plasma tv x 1 mio som de går glip af i omsætning.
Af zappedronningen
pinoh skrev:Min sidde afstand er 2 meter, så det kan være mit held, at det kun er et 42 tommer, jeg skal anskaffe.
Hvis der søges om buzz på X-serien på nettet. Dukker der ikke særlig meget op, i modsætning til de større modeller. Så meget interessant med "supergris" erfaring.

Håber der løber lidt erfaringer ind med 2013 modellerne. Så det nemmere foretage det rigtige valg.

Er lidt tvivlede om et x60 i 42 tommer, er for stort til 2 meters sidde afstand.
(Ellers ville det godt nok være en billig løsning. 3300 for tv og så en apple tv oveni til under 1000.

Håber der andre med erfaring omkring støj, kontra størrelse på tv og full hd eller ikke. Vil give deres besyv med.
Absolut ikke for stort. Du kan såmænd også købe et 50" til den afstand. Sidste år havde jeg et 50" og et 55" VT50. Jeg lagde ikke mærke til forskel mht buzzing. Men der var jo så også blæsere til at overdøve det :p . Buzzing lagde jeg næsten kun mærke til, når jeg spolede over reklameblokkene.
Af fredizy
Jeg har oplevet buzzzing meget forskellig på henholdsvis Panasonic og Samsung plasma skærme.
Jeg oplevede at buzzz på mit tidligere GT50 kom fra bagpanelet og egentlig svært at høre.

Jeg har lige returneret en PS51E6505 fra Samsung, da buzzzz var fuldstændig uudholdelig. Her var det nærmest som om at buzzzzz kom ud af skærmen. Man kunne derfor "styrer" niveauet af buzzz ved at flytte sig ud til siderne af skærmen, men midtfor var det meget gennemtrængende.
Af pinoh
Absolut ikke for stort. Du kan såmænd også købe et 50" til den afstand. Sidste år havde jeg et 50" og et 55" VT50. Jeg lagde ikke mærke til forskel mht buzzing. Men der var jo så også blæsere til at overdøve det :p . Buzzing lagde jeg næsten kun mærke til, når jeg spolede over reklameblokkene.

Er det heller ikke for stort ? når nu X60 kun har en opløsning på 748x1024
Af mbmahs
Jeg er selv den (u)heldige ejer af et Panasonic ST60 der desværre buzzer mere end jeg mener det bør gøre - og det er 65" modellen.

Min erfaring siger mig at det er virkelig forskelligt fra tv til tv (og ikke nødvendigvis model til model), og I har jo nok ret i at det er strømforsyningerne der er af svingende kvalitet.

Jeg venter på at høre fra Panasonic i Odense om de vil tage mit tv tilbage eller have det til reparation.
Med en udsalgspris på over 21.000,- synes jeg efterhånden man bør kunne forvente et tv der ikke larmer ved alm. tv-kikkeri.

Jeg har iøvrigt selv haft en LG 50PK950 som nok var det pt. bedste plasma jeg har haft, netop grundet et flot billede og meget minimale skavanker i forhold til buzz og retention. (Fik det dog byttet 2 gange - 1.gang grundet pixelfejl og 2.gang grundet buzz, så det viser sig igen at det handler om at være heldig ogt få en model med en god strømforsyning)...
Af pinoh
Købte du dit Panasonic via nettet ?
Eller købte du det i butik.
Tænker på returret osv.

Panasonic center i Århus virker, meget service orienteret og forklarende. Men det må være mest sikker at bestille over nettet.

faktisk ikke meget der skrives om lg plasma. Det er som om det kun er Panasonic der brugbar.
Af mbmahs
Jeg købte hos Panasonic i Odense - altså i butikken.
Plejer normalt at købe på nettet, men tænkte at det var mere trygt at købe i butikken når det var sådan en stor bandit.. Nu må vi se om det var en fejl at tænke sådan.. :)

Indtil videre skal de dog have ros for at tage henvendelsen seriøst og jeg afventer som sagt svar på om Panasonic vil tage den ind som DOA og dermed bytte den til et nyt.

Jeg havde ikke indtryk af at buzz var slemt på ST60'erne så jeg var ikke så nervøs for det da jeg købte, men det viser sig jo at man kan være uheldig med ST60'erne :)

Nu håber jeg at Panasonic Odense yder den gode service - så handler man der jo også igen ;)
Er blevet lidt lun på en Pioneer recieversom de tilfældigvis også sælger ;)

Nej man hører ikke meget til plasma fra LG mere.. Det er som om de har givet lidt op..
Min kammerats PZ950 er nu ellers et lækkert tv, men det har jo også et par år på bagen nu og der er ikke rigtig kommet nogle gode afløsere fra LG så vidt jeg ved..
Af allando
Jeg har her på flatpanels.dk tidligere advaret om buzz ved ST60... :((
Jeg kunne dog ikke stå for et godt tilbud på et Panasonic TX-P65ST60Y... O_O
Det skulle jeg ikke have gjort... :((
Er nu returneret pga alt for meget buzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz... :((
Øv, det var ellers fantastisk billedmæssigt, at opleve den mørke film PROMETHEUS... 8)
Jeg ønsker mig et 60 - 65 tommer Plasma uden buzz og med passiv 3D...(ved godt det ikke kan lade sig gøre)...
Af mbmahs
pinoh: Det var der fra start - dog er det blevet værre. Gjorde butikken opmærksom på det med det samme jeg opdagede det, hvilket var ca 1 dag efter det blev hængt op.

Har haft det siden fredag d. 19, udpakket og monteret om mandagen derefter.

allando: Det er lidt surt jeg ikke nåede at læse det :/ Handlede du på nettet og returnerede derefter?
Af pinoh
Håber også nogen med 42 tommer ST udgaven. vil give deres oplevelse videre her på flatpanels. både gode og dårlige.
Af allando
mbmahs skrev:pinoh: Det var der fra start - dog er det blevet værre. Gjorde butikken opmærksom på det med det samme jeg opdagede det, hvilket var ca 1 dag efter det blev hængt op.

Har haft det siden fredag d. 19, udpakket og monteret om mandagen derefter.

allando: Det er lidt surt jeg ikke nåede at læse det :/ Handlede du på nettet og returnerede derefter?
Ja handlede på nettet og returnerede derefter...