Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zathyrx
Hejsa.

Jeg har lige købt nyt TV LG 32LN540V. Har aldrig brugt DLNA før, TV er kablet med routeren og jeg kan se LG TV i "Indstillinger for mediestreaming" og i Windows Media Player, men når jeg prøver at afspille noget til TV´et sker der ikke noget?

Windows 7
Router, Netgear CG 3000

Er der ikke en der kan guide mig igennem, så det kan komme til at virke?

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Find dine medie filer via tv'ets indbyggede medie afspiller istedet og start afspilningen derfra, så ska det nok virke fint :) Kræver selvfølgelig at både tv og Pc er tændt i forvejen, samt at dine medie filer er delt på netværket :)
Af zathyrx
RockMedØerne skrev:Find dine medie filer via tv'ets indbyggede medie afspiller istedet og start afspilningen derfra, så ska det nok virke fint :) Kræver selvfølgelig at både tv og Pc er tændt i forvejen, samt at dine medie filer er delt på netværket :)
Når jeg vælger "Mine Medier" siger den "Ingen lagringsenheder fundet" Er det ikke den vej du mener?
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Nu er jeg ikke lige bekendt med hvordan det præcist er indrettet på LG tv,
men det lyder som det rigtige sted du kigger efter dine medie filer :)

Er der evt. en opdeling mellem billeder, video og lyd eller hvordan ser det ud ?

Kan ikke lige huske hvordan det ser ud på Pc'en, men ska nok lige tjekke op på det, når jeg kommer i nærheden af den igen - er noget med at tv'et ska godkendes i Windows Media Player, for at åbne for adgang gennem firewall'en - vender jeg lige tilbage med engang :)
Af zathyrx
RockMedØerne skrev:Nu er jeg ikke lige bekendt med hvordan det præcist er indrettet på LG tv,
men det lyder som det rigtige sted du kigger efter dine medie filer :)

Er der evt. en opdeling mellem billeder, video og lyd eller hvordan ser det ud ?

Kan ikke lige huske hvordan det ser ud på Pc'en, men ska nok lige tjekke op på det, når jeg kommer i nærheden af den igen - er noget med at tv'et ska godkendes i Windows Media Player, for at åbne for adgang gennem firewall'en - vender jeg lige tilbage med engang :)
"Ingen lagringsenheder fundet" er hvad jeg for smidt i hovedet når jeg vælger "Mine Medier" så kan ikke komme ind og se.

Jeg takker for at du gider bruge tid på mig :)
Brugeravatar
Af RockMedØerne
I "Instillinger for mediastreaming" har du da valgt "Tilladt" ud for dit LG tv ?
Og hvad er der angivet under "Tilpas" lige til venstre for knappen "Tilladt" ?
Af zathyrx
RockMedØerne skrev:I "Instillinger for mediastreaming" har du da valgt "Tilladt" ud for dit LG tv ?
Og hvad er der angivet under "Tilpas" lige til venstre for knappen "Tilladt" ?
Jeps "Tilladt" og flueben i "Brug standardindstillinger"
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Ser fint ud :)

Så ska vi lige se på dine delings instillinger for filer osv.

Gå til Kontrolpanel/Netværk og internet/Netværks- og delingscenter
Klik på "Rediger avancerede delingsindstillinger" i venstre kolonne !
Åbn profilen "Privat eller arbejde" og sørg for at de 3 øverste muligheder er slået til,
Tryk på knappen "Gem ændringer" og forsøg så om det virker :)
Af zathyrx
RockMedØerne skrev:Ser fint ud :)

Så ska vi lige se på dine delings instillinger for filer osv.

Gå til Kontrolpanel/Netværk og internet/Netværks- og delingscenter
Klik på "Rediger avancerede delingsindstillinger" i venstre kolonne !
Åbn profilen "Privat eller arbejde" og sørg for at de 3 øverste muligheder er slået til,
Tryk på knappen "Gem ændringer" og forsøg så om det virker :)

De er slået til.

Jeg har vedhæftet et billede, hvor du kan se at der altså fint er hul til TVet, der sker bare ikke noget, når jeg afspiller.
Vedhæftede filer
Unavngivet.png
Unavngivet.png (301.54 KiB) Vist 1835 gange
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Og du har forsøgt med forskellige filtyper, går jeg ud fra :)
På mit system virker det fint når der afspilles WMA eller AVI filer fra WMP til tv'et f.eks. - ligegyldigt hvilket tv jeg så vælger at sende det til - bare jeg lige husker at filen skal ligge i afspilningslisten, for at den kan afspilles til en ekstern enhed :) Når jeg streamer en video til tv'et f.eks. så dukker der en boks op på tv'et, hvor jeg skal trykke ok for at godkende afspilningen og så kører det :)

Lyder altså underligt at du heller ikke ka se din Pc på tv'et, når der skulle være hul igennem !

Noget tyder efterhånden på at det er noget router relateret der begrænser, prøv evt. at
tjekke dine router indstillinger, for at se om alt ser ud til at være som det skal :)
Af zathyrx
RockMedØerne skrev:Og du har forsøgt med forskellige filtyper, går jeg ud fra :)
På mit system virker det fint når der afspilles WMA eller AVI filer fra WMP til tv'et f.eks. - ligegyldigt hvilket tv jeg så vælger at sende det til - bare jeg lige husker at filen skal ligge i afspilningslisten, for at den kan afspilles til en ekstern enhed :) Når jeg streamer en video til tv'et f.eks. så dukker der en boks op på tv'et, hvor jeg skal trykke ok for at godkende afspilningen og så kører det :)

Lyder altså underligt at du heller ikke ka se din Pc på tv'et, når der skulle være hul igennem !

Noget tyder efterhånden på at det er noget router relateret der begrænser, prøv evt. at
tjekke dine router indstillinger, for at se om alt ser ud til at være som det skal :)

Ja, har prøvet forskellige filtyper. Hmm.. Routeren, hvilke setting skal jeg kigge efter der?
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Nu kender jeg ikke din router, men det du ska kigge efter er, om UPnP er slået til eller ej !
Slå det til, hvis ikke det er det i forvejen !

Tænker bare at det måske er routeren der blokerer for kommunikation,
men ska nok lige sige til, hvis jeg kommer på andet :)

Er måske andre der evt. har en ide om hva det ellers ka være der er problemet :)