Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Torben Rasmussen skrev:Nu ved jeg jo, at der er debattører i denne tråd, som rent faktisk arbejder i El-Giganten, så kunne en eller anden (hint: Jones) ikke tage og fortælle hvad de bruger til at kalibrere med? Og ja, du må gerne dele den slags oplysninger uden at jeg tolker det som reklame...
Torben Rasmussen skrev:Nu ved jeg jo, at der er debattører i denne tråd, som rent faktisk arbejder i El-Giganten, så kunne en eller anden (hint: Jones) ikke tage og fortælle hvad de bruger til at kalibrere med? Og ja, du må gerne dele den slags oplysninger uden at jeg tolker det som reklame...
Der bliver brugt spyder 4 til det. Men hvis man mener at, de 999 er givet dårligt ud, må man jo forklare hvorfor det er det?

Kunder pixeltestet deres tv, opdateret det, kalibreret det, navngivet indgange. Tjekket alle indgange virker, plus der gives 20% i rabat på alt tilbehør kunden køber med i købet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad får kunden så justeret på? 10-trin gammakurve eller bare de håndtag man kan nå fra standardmenuen? Bruges den software der følger med Spyder 4? Den giver ikke mulighed for præcis justering af gammaforløb så vidt jeg husker.

En Spyder 4 HDTV kan købes for 1000 kr, så hvis man vil prøve selv så er prisen den samme.

Er det ikke en falliterklæring, at det er nødvendigt at tjekke at alle indgange virker? Ikke for forretningen som sådan, men for branchen generelt. Stoler I så lidt på produkterne, at de skal tjekkes ekstra?
Hvis nogen har interesse i "gør det selv" kalibrering, fåes Spyder 4 Elite til 1136kr. Incl. programmet Perfekt Effects 4 Premium og de skriver at en kalibrering tager ca. 5 minutter,
samt at genkalibrering helst skal foretages hver anden måned, hvor man så kan gøre det på ca. 2.5 minut :) Kalibrering af tv kræver dog at man downloader en add-on til softwaren også !
Så en teknisk kalibrering af mange skærme i hjemmet, behøver altså ikke koste hverken de store beløb, eller adskillige ture til den lokale dealer O_O Så er det også gjort lidt mere overskueligt, hva man får for pengene hos bla. "Mutanten" :)

Link til hvor Spyder 4 kan købes til ovennævnte pris:

http://www.grafisk-handel.dk/shop/datac ... 5088p.html
Hold da op hvor er det besværligt hvis man har erhvervet et tv som har fået en test her på FLATPANELS og bruger de kalibrerings/indstillinger som leder en mod en korrekt indstilling.

Og hvis man ikke synes om den indstilling, så kan man bare indstille som man selv mener billede skal se ud.
eftersom det er din mening beviser det jo blot at kalibrering ikke er noget for dig, jeg ville ALDRIG overveje IKKE at kalibrere mit tv.

hos elgiganten saetter i nogengange jeres spyder op mod et bedre meter?
visca blaugrana skrev:eftersom det er din mening beviser det jo blot at kalibrering ikke er noget for dig, jeg ville ALDRIG overveje IKKE at kalibrere mit tv.

hos elgiganten saetter i nogengange jeres spyder op mod et bedre meter?
Visca ikke mig der gør det, men vi har en person i hver butik så kun sidder og laver det her. Men kan høre om det?
Af jones31
Torben Rasmussen skrev:Hvad får kunden så justeret på? 10-trin gammakurve eller bare de håndtag man kan nå fra standardmenuen? Bruges den software der følger med Spyder 4? Den giver ikke mulighed for præcis justering af gammaforløb så vidt jeg husker.

En Spyder 4 HDTV kan købes for 1000 kr, så hvis man vil prøve selv så er prisen den samme.

Er det ikke en falliterklæring, at det er nødvendigt at tjekke at alle indgange virker? Ikke for forretningen som sådan, men for branchen generelt. Stoler I så lidt på produkterne, at de skal tjekkes ekstra?
Ja tror han bruger det software der følger med og så nogle andre ting til og tjekke billedet.
Men ikke 10 trins gamma kurve.
Nej det er bare god service, for der en gang imellem nogen der ikke virker. Plus nogle om uge med pixelfejl, som bliver taget fra, så kunden ikke for det med hjem og efter vi er begyndt på denne service til har vi opdaget at der faktisk er en "del" pixelfejl på tv.
Men kommer snart et nyt tiltag til denne service som ikke må oplyses endnu. Kan sige at de fleste kunde også gå denne service til 699 i en samlet handel.
RockMedØerne skrev:Hvis nogen har interesse i "gør det selv" kalibrering, fåes Spyder 4 Elite til 1136kr. Incl. programmet Perfekt Effects 4 Premium og de skriver at en kalibrering tager ca. 5 minutter,
samt at genkalibrering helst skal foretages hver anden måned, hvor man så kan gøre det på ca. 2.5 minut :) Kalibrering af tv kræver dog at man downloader en add-on til softwaren også !
Så en teknisk kalibrering af mange skærme i hjemmet, behøver altså ikke koste hverken de store beløb, eller adskillige ture til den lokale dealer O_O Så er det også gjort lidt mere overskueligt, hva man får for pengene hos bla. "Mutanten" :)

Link til hvor Spyder 4 kan købes til ovennævnte pris:

http://www.grafisk-handel.dk/shop/datac ... 5088p.html
Nej det er hver halve år du skal gen kalibrere den ca.
jonas31 skrev: Nej det er hver halve år du skal gen kalibrere den ca.
Er ikke min personlige erfaring, jeg refererer bare hvad Datacolor anbefaler i deres salgs annonce :) Men prisen for kalibrering hvert halve år, løber da også op i betragtelige summer, så interesserede gør da en go' handel, ved at købe kalibrerings udstyret og klare det selv :)
RockMedØerne skrev:
jonas31 skrev: Nej det er hver halve år du skal gen kalibrere den ca.
Er ikke min personlige erfaring, jeg refererer bare hvad Datacolor anbefaler i deres salgs annonce :) Men prisen for kalibrering hvert halve år, løber da også op i betragtelige summer, så interesserede gør da en go' handel, ved at købe kalibrerings udstyret og klare det selv :)

Så er det jo godt de ikke skal betale det samme igen jo.
jones 31 skrev: Så er det jo godt de ikke skal betale det samme igen jo.
Den må du forklare lidt nærmere, for os uindviede Gigant kunder ?

Kunden skal trods alt ha besværet med at pakke tv'et ned og køre det til butikken hver gang det skal genkalibreres, uanset om det så er til en billigere pris, eller hvad du lige mener med ovenstående udsagn !
RockMedØerne skrev:
jones 31 skrev: Så er det jo godt de ikke skal betale det samme igen jo.
Den må du forklare lidt nærmere, for os uindviede Gigant kunder ?

Kunden skal trods alt ha besværet med at pakke tv'et ned og køre det til butikken hver gang det skal genkalibreres, uanset om det så er til en billigere pris, eller hvad du lige mener med ovenstående udsagn !

Folk for en skema med hjem med kalibrerings skema som er lavet og så kan de vælge og komme igen efter 6 mdr og få det gratis igen.