Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej teknik orakler...

Jeg har I DEN GRAD brug for hjælp. Jeg har voldsomt brug for at økonomisere da der er MANGE ting der skal generhverves (skilsmisse du ved).

TV... Gisp... Jeg ved ABSOLUT INTET om den slags. Faktisk ved jeg intet om teknik (køber stadig LP'er!!!)

Jeg er ved at få pip af de mange anmeldelser og anbefalinger... Især da de mest går på store, fede, lækre & dyre modeller... 3 ud af 4 kan jeg være med på.

Bare så I ikke skal tænke jeg spilder jeres tid, så HAR jeg læst anbefalinger herfra OGSÅ, men er strandet!!!

Jeg har dette at gå på:

Pris: Max kr. 2.500
Størrelse: "32-?
Lokalitet: Stuen
Behov: PlayStation, netflix, dvd/blueray
Model: ??? (Vi har haft en Samsung LE32C455E1W - det står der på kassen)

Jeg er klar over økonomien sætter kolossalt mange begrænsninger.

Håber I kan hjælpe :s ,

Tak,
S-J
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ved ikke hvor længe det vil tage dig at skrabe 1000 kr mere sammen, men der er lidt at hente ved at kigge på eks. Panasonic X60 som fås til ca. 3600 kr (jeg kan finde den billigere, men den pågældende forhandler ligner en fusker).

Skal prisen holdes, så kan du få et 32" Samsung F5005.
Af Shaky-J
Torben Rasmussen skrev:Jeg ved ikke hvor længe det vil tage dig at skrabe 1000 kr mere sammen, men der er lidt at hente ved at kigge på eks. Panasonic X60 som fås til ca. 3600 kr (jeg kan finde den billigere, men den pågældende forhandler ligner en fusker).

Skal prisen holdes, så kan du få et 32" Samsung F5005.
Jeg har fundet denne her: Samsung 32" Full HD LED-TV UE32F5005 til 2.500 men ved ikke om det er noget værd?
Er det fordi det er penge ud af vinduet at købe tv til den pris du foreslår at smide en tusse mere i puljen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Producenterne smider ikke penge efter udvikling af de små skærme, så selvom det måske ikke er penge ud af vinduet, så får du ikke så meget for pengene generelt i de små størrelser.

Med X60'eren får du 42" (dog ikke fuld HD) og de foregående modeller i samme serie har været Best-buy de sidste mange år. Jeg har selv slæbt 4 af de foregående modeller hjem til både familie og kolleger - jeg har dog ikke prøvet X60 endnu.

Hvis pengene ikke er til det, så har de tidligere modeller af Samsung 5000-serien dog også fået fin kritik.
Af Shaky-J
Torben Rasmussen skrev:Producenterne smider ikke penge efter udvikling af de små skærme, så selvom det måske ikke er penge ud af vinduet, så får du ikke så meget for pengene generelt i de små størrelser.

Med X60'eren får du 42" (dog ikke fuld HD) og de foregående modeller i samme serie har været Best-buy de sidste mange år. Jeg har selv slæbt 4 af de foregående modeller hjem til både familie og kolleger - jeg har dog ikke prøvet X60 endnu.

Hvis pengene ikke er til det, så har de tidligere modeller af Samsung 5000-serien dog også fået fin kritik.

Tusinde tak Torben.

Jeg vil overveje om jeg kan skrabe de ekstra penge sammen... Eller droppe vaskemaskinen hahaha :)

Endnu engang tak for svaret,
- SJ
du skal jo nok regne med 500+ ekstra oveni, hvis Netflix også skal kunne bruges i en ekstern boks da ingen billige 2K skærme kommer med SmartTV som har netflix, da har alle kun usb stick medie afspilning.

så de 2500 + 500,- netflix boks (som du kan udsættes som udgift) , så er det 3000 minimu. og Sony har så et SmartTV 32" hos elgiganten til 3400,- som måske skal overvejes.

WDTV Play er nok billigste medie boks, den er dog begrænset til DLNA afspilning, som betyder du kan sende film fra telefon eller pc til den, men du kan ikke dele foldere fra din pc til din WDTV medieafspiller.
Lgowner skrev
du skal jo nok regne med 500+ ekstra oveni, hvis Netflix også skal kunne bruges i en ekstern boks da ingen billige 2K skærme kommer med SmartTV som har netflix, da har alle kun usb stick medie afspilning.

Netflix har han jo evt. i sin Playstation Lgowner :)

Det samme gælder en fornuftig medie afspiller, så han ka fint klare sig med en billig skærm uden 3D og Smart tv :) Samsung UE32F5005 som han selv foreslår passer glimrende til formålet, uden at skyde over målet :)
Vi er her jo for at hjælpe.

SUPER glad for du først spørger herinde og ikke render ned til Elgiganten, Expert eller Fona..Bevares nogle er fornuftige, andre sælger dig bare den skærm de tjener mest på....

Selvfølgelig kan man altid sige: Jo længere du (og evt. familie) lever af pålæg fra Aldi og rugbrødsmadder og drikker postevand, jo mere kan du spare sammen, da med så meget andet er det at jo mere du betaler jo bedre skærm får du..og laaaaaaaaaaaaaaangt de fleste gode/prisvindende og "bla bla bla" skærme, også omkring 32" ligger på en 3500-4000-5000 kr.

Hælder mest til Torbens kommentar.

Drop FULL HD og bla. bla. bla. fra irriterende sælgere... Det handler om billedet når du kommer hjem med skærmen og i sidder foran det og tænder det. Og her er det den "Samlede pakke som gælder"...

Værsgo. Fra mig til dig. :)

http://www.youtube.com/watch?v=RrH5fVwKE6o

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00B ... esslink-21 (scroll ned og se under "Costumer Reviews")

http://www.avforums.com/reviews/Panason ... eview.html

http://reviews.plasmatvbuyingguide.com/ ... 42x60.html

Brug BIOGRAF mode eller NORMAL. Skru ned for lysniveauet til +1,+2. Sæt farvetemperaturen til "kølig". og "Slå alt andet FRA". Kontrast på 42 (normal) og 39 ( Biograf ) og Farve 33 (Normal) og 34 ( Biograf ) og Skarpheden på mellem 5 og 8, så er det ikke helt ved siden af..

Tillykke med skærmen. Med et godt billede og GOD SOMMER :)
RockMedØerne skrev:Netflix har han jo evt. i sin Playstation Lgowner :)
det vil godt nok være surt at bruge PS3 de næste 3 år til 130w i timen eller mere afhænging af FAT/SLIM.

så 120*4 timer = 1kr * 300 = 900kr på 3 år ift. en WDTV som bruger 10w? hmm, ikke altid folk tænker langsigtet men jo, med små penge nu og her, så er det klart tv uden det hele som er bedst og lige til.

langsigtet kan alternativet for en ps3 helt sikkert svare sig (husk FAT modellen er helt oppe på 180w)

strøm er sgu vigtigt når de nu snakker om forhøjet afgifter igen,igen, og vi er jo nede i tv til 2500,- , så er det små penge som skal værdsættes højere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den udregning holder vist ikke helt, selvom du på mirakuløs vis rammer tæt på alligevel. Hvor køber du strøm til 1 kr/kWh - det selskab vil jeg godt skifte til!

4 timers brug pr. dag i 365 dage i 3 år er 4380 timer. Prisen pr. kWh er 2 kr. inkl. transport og afgifter, så regnestykket ser således ud på 3 år:
4380 timer * 0,12 kW * 2 kr./kWh = 1051 kr.
Af lgowner
Torben Rasmussen skrev:Den udregning holder vist ikke helt, selvom du på mirakuløs vis rammer tæt på alligevel. Hvor køber du strøm til 1 kr/kWh - det selskab vil jeg godt skifte til!

4 timers brug pr. dag i 365 dage i 3 år er 4380 timer. Prisen pr. kWh er 2 kr. inkl. transport og afgifter, så regnestykket ser således ud på 3 år:
4380 timer * 0,12 kW * 2 kr./kWh = 1051 kr.
hehe 120*4 = 480w = ca. 1 kr :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ahh... du mangler nogle enheder i de udregninger for at det giver mening for alle (læs: mig) :) El-priser er opgivet pr. kWh, dvs. det at bruge 1 kW i 1 time. Effekt (Watt) i sig selv koster ikke noget, kun engergien (Wh eller Joule for de mere fysisk-mindede), dvs. når du sætter det i stikkontakten og tænder det i X antal timer.

Nå det var vist lidt off-topic.