Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har nu prøvet i over en uge at vende mig til mit nye p55vt60y, som Panasonic skriver på deres hjemmeside, skulle være perfekt til feks. sports udsendelser.
TV lever ikke op til mine forventninger, da billede hakker, især når man kører i 1080p mode.
Når der panoreres i billede hakker billede feks. linjer på en tennis bane, banner reklamer i fodboldskampe, men også i film mm.
Det er som om billede kommer ud af fokus og først er i fokus når der ikke panoreres mere.
Jeg HAR prøvet at slå alle filtre fra, men billede kører ikke glidende.....

Jeg er lidt i tvivl om det er det der blev kaldt 50hz flimmer i VT50 serien, men som skulle være fixet i VT60 serien ifølge flatpanels test af denne skærn.

Men farve gengivelse er perfekte....

Er der nogen der kan hjælpe, eller skal det bare se sådan ud......
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Når du skriver, at alle filtre er slået fra, så gælder det også IFC?
ja, mine indstillinger ser pt sådan ud, men har prøvet med forskellige filtre med lidt forbedringer... men slet ikke optimalt...
Billedindstilling Professionel1
Kontrast 60
Lys 0
Farve 50
Nuance 0
Skarphed 0
Farvetemperatur Varm
Levende farver Fra
Color Remaster Fra
Omgivelsessensor Fra
Støjreduktion Fra
MPEG-Remaster Fra
Resolution Remaster Fra
Caption Smoother Fra
Brilliance Enhancer Fra
Intelligent Frame Creation Fra

(Avancerede indstillinger)
Panel Luminansindstilling Middel
Adaptive gammaregulering 0
Sort-udvidelse 0
Farveskala Rec-709
Hvidbalance (Alle 0)
Farvestyring (Alle 0)
Gamma 2.2

(Indstillingsmuligheder)
Film-kadence indstilling Fra

(Skærm indstillinger)
16:9 Overscan Fra
Vandret størelse V-størrelse 1
Pixelorbiter Automatisk

Jeg har signal fra yousee.

Før havde jeg et Samsung plasma serie 8 Model PS50B855, som var Samsungs top model i 2009. Det havde med 100% sikkerhed ikke disse problemer ved panorering.
Men jeg er ikke Samsung fan og ønsker helst ikke et Samsung plasma igen, da jeg oplevede det de på nettet kalder "spider crack" hvis I ikke ved hvad det er så tryk på link eller prøv google "spider crack samsung", det er meget værre end retention.....og det sker stadig i de nye modeller.

https://www.google.dk/search?sourceid=n ... 9hDBk_xXnw
hypno skrev:Når man har Yousee er ca. halvdelen af HD kanalerne 1080p (det siger tv når man skifter over på kanalerne).
HD-kanalerne sender i 720p hhv. 1080i :)

Det eneste, der er i 1080p, er Blu-ray discs.
hypno skrev:(B ok så skulle der stå "især ved 1080i 50hz"
okay har du prøvet at slå film cadence til?
det er noget med at interlaced signal skal dekodes forskelligt alt efter om det er film baseret eller videobaseret.
skal lige med det samme indrømme at vi her er inde på et emne jeg ikke er særlig skarp i O_O

ellers kan jeg ikke helt forstå hvorfor vt60 sku være så meget dårligere på dette punkt end dit gamle, da den eneste af de gamle svagheder der skulle være tilbage er DFC.
Ja film cadence er også prøvet, men.....

jeg har fået Blu-ray 1080p uden hakkeri, der kommer en ny indstilling i billedindstillinger når man kører 1080p.
Den heder 24p smooth film, og sætter man den til max hakker billede ikke mere i 1080p.
Der kommer også en ny option i indstillingsmuligheder der heder 1080p pure direct, den har jeg også sat til, men kan ikke se nogen forskel om den er til eller fra.

Men når man ser alm. tv 1080i eller 720p hakker det stadig.
hypno skrev:Ja film cadence er også prøvet, men.....

jeg har fået Blu-ray 1080p uden hakkeri, der kommer en ny indstilling i billedindstillinger når man kører 1080p.
Den heder 24p smooth film, og sætter man den til max hakker billede ikke mere i 1080p.
Der kommer også en ny option i indstillingsmuligheder der heder 1080p pure direct, den har jeg også sat til, men kan ikke se nogen forskel om den er til eller fra.

Men når man ser alm. tv 1080i eller 720p hakker det stadig.
24p smooth film er det samme som IFC. Altså et interpolationssystem