Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gunni
Jeg har langt om længe fået invisteret i et nyt Tv (Philips Pfl 7007t) den gamle "fladskærm" havde ikke digitale tunere HD og alt det der smarte :D

Jeg har et par problemer med det nye TV som jeg håber i kan hjælpe med.

1. Jeg har fuldpakken fra yousee og efter at have søgt kanaler manglede jeg nogle som den ikke havde fundet, efter tv'et havde været slukket og tænt igen fant den selv de manglende kanaler (det er sku meget smart :) ) men de nye kanaler står meget dårligt de er helt pixeleret og hakker i lyder helt umulige at se. Hvad er der galt og vigtigst af alt hvordan løser jeg det? (alle andre kanaler står perfekt)

De kanaler det drejer sig om er:
Disney junior
TLC HD
TNT HD
Tv3 Sport HD
Nicelodeon HD

2. Tv'et viser ikke kanal logoer alle kanaler har bare et standart logo, brugsanvisningen beskriver at det skulle der være og at man kan slå det fra hvis man vil, men hvis jeg går ind i indstillinger findes der slet ikke det i brugsanvisningen beskrevet menupunkt. Hvordan får jeg kanal logoer på?

Håber at nogle kan hjælpe det er IKKE populært at man ikke kan se Disney junior her hjemme :((
Hej Gunni,

Tillykke med dit nye TV :)

Spørgsmål 2 har jeg desværre ingen erfaring med og vil have svært ved at give et reelt svar.

Spørgsmål 1 dog:
Det skyldes højst sandsynligt at du har meget ringe og/eller gamle antenne kabler.

Læs mere her:
http://www.elgiganten.dk/cms/s-XBKsGQVp ... modtagelse

800 MHZ båndet bruges til 4G-telefoni, men det signal kan ødelægge antenne signalet hvis man har dårlige antenne kabler.
Du skal formentlig blot ud og erstatte dit gamle antenne kabel med et nyere og bedre :)

Hama kablerne fra Elgiganten har jeg gode erfaringer med.

Venlig hilsen
Jesper Keller
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Under tunerindstillingerne bør du kunne se kvaliteten af signalet og signalstyrken.

Har du andre TV sluttet til derhjemme end det ene? Hvordan er signalet forgrenet rundt i huset?

Generelt set kan man sige, at du skal sørge for at have ordenlig afskærmning af både kabler og stik, og at du ikke deler signalet uden først at forstærke det. Det er især et problem med digitale kanaler, da du straffes benhårdt for en ringe kvalitet i form af pixelleringer og udfald i billedet. På analogt TV blev tingene bare lidt grynede og uskarpe, men sådan fungerer det ikke i den digitale verden.
Af Gunni
Tak begge to for jeres svar.

Jeg svare lige jer begge på en gang da jeres svar har en del ligheder.

Jeg er lige flyttet huset er fra 1995 og jeg har ikke været oppe på loftet og se hvordan det er lavet, jeg har to tv sluttet til (det andet er et kun med analog tuner) men der er vægudtag i alle rum 6 stk. Jeg ved dog at der er en forstærker på loftet da jeg har kommet til at slukke for den og her blev tv'et sløret, men hvilken det er ved jeg ikke den er sikkert fra huset blev bygget.

Mine kabler fra vægudtag til tv tror jeg ikke fejler noget det er nogen jeg selv har lavet med disse stik http://www.av-cables.dk/antennestik/kva ... l-hun.html samt godt tykt kabel fra samme sted.

Hvis det skyldes dårligt signal eller stik ville problemet så ikke være på alle kanaler?
Af Gunni
Tror faktisk selv lige jeg har løst problemet! Efter snak om forstærkeren gik jeg op og skiftede de almindelige billige/dårlige stik på den til de førnævnte jeg havde liggende og det var tilsynladende nok :o

Nu står de før nævnte kanaler lige som de andre.

Når men jeg høre stadig på mit problem med kanal logoerne!
Brugeravatar
Af edinger
Gunni skrev:Dårlige kanaler på nyt tv?
Jeg har også mange dårlige kanaler på mit tv. Det skyldes, at Viasat og SBS-TV sætter sig på en større og større del af indholdet i Yousee's fuldpakke.

Så frygt ej. Det er helt normalt og kan heldigvis zappes væk :p