Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sorhol
Så fik jeg pakket mit VT60 og sat streaming up fra min QNAP. Men puh-ha sikke dårlig performance, så snart man kommer op i bitrate på 1080p, så kan kassen jo ikke afspille det flydende.
Hmm må vist koble min WDTV til igen. Skuffende.... !:(
Af sorhol
Jeg er temmelig sikker på at problemet ligger i DLNA - dvs i skærmen. OBS du skal godt op i bitrate før man ser problemet.
Jeg skal prøve at teste i aften med min WDTV box, som helt sikkert ikke har det problem når man afspiller direkte fra Network shares. Jeg er dog usikker hvis man afspiller via DLNA.
Af sorhol
Sorry. Kablet. Wifi opfører sig på samme måde. Er sikker på det er den indbyggede mediaafspiller. Jeg skal nok teste det i aften og poste resultatet her.
Af sorhol
Ja, jeg har læst positiv om Serviio. Men så kører du transcoding server-side ikke?
kennethbrdk skrev:Jeg streamer til mit VT50 fra min pc over mit wifi via serviio media server, hvor der er en særlig panasonic profil og har ingen problemer med 1080P...
Du man slå transcoding helt fra i Serviio i forhold til dit VT50. TV'et kan klare stort set alle formater. Desuden (Når altså transcoding er disabled) kan du skifte mellem embedded subs og audio tracks i MKV filer på din Remote

/nano
Af sorhol
@nanoflower - det kommer bag på mig at man skal slå transcoding fra. Lurer på hvorfor mit VT60 ikke vil spille ordentligt fra Qnap (Twonky). Ser der findes en Serviio pakke til Qnap, den må jeg prøve at kigge på
Af sorhol
2013-06-04 14_42_38-Medieoplysninger.png
2013-06-04 14_42_38-Medieoplysninger.png (13.18 KiB) Vist 2524 gange
Så fik jeg testet.
Alle tests fra Qnap 809-RP FW 3.8.3 med DLNA Twonky Server 6.0.39. Samme kablet gigabit forbinbindelse. Se filinfo nedenfor
VT60 mediaafspiller: Kan ikke afspille filmen flydende. Den småhakker
WDTV Live (2gen) via Network Shares (Samba): Flydende afspilning
WDTV Live (2gen) via DLNA: Flydende afspilning

Jeg ser der er en nyere Twonky version, samt en Serviio jeg vil prøve.
Af nanoflower
sorhol skrev:@nanoflower - det kommer bag på mig at man skal slå transcoding fra. Lurer på hvorfor mit VT60 ikke vil spille ordentligt fra Qnap (Twonky). Ser der findes en Serviio pakke til Qnap, den må jeg prøve at kigge på
Der er ingen grund til at bruge 'kræfter' på at transcode fra et signal til et andet hvis TV'et i forvejen forstår formatet ;)

VT60 Support Formats:
AVCHD 3D/Progressive, SD-VIDEO, / MKV/MP4/M4v/FLV/3GPP/VRO/VOB/TS/PS, / MP3/AAC/FLAC/Apple Lossless/WAV, JPEG/MPO

VT50 Supported formats:
AVCHD 3D/Progressive, SD-VIDEO/MotionJPEG (Lumix)/DivXPlusHD/WMV/MKV/AVI/MP4/MOV, MP3/AAC/WMA Pro/FLAC, JPEG/MPO

Nu har jeg vidst reklameret nok ;)
Af sorhol
OK.

VT60 kan sagtens afspille formatet, men desværre ikke 100% flydende. Det er her problemet ligger
Af nanoflower
sorhol skrev:OK.

VT60 kan sagtens afspille formatet, men desværre ikke 100% flydende. Det er her problemet ligger
Jeg kan kun råde dig til at skifte server. Havde ikke selv held med Twonky