Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kimbrink
Torben Rasmussen skrev:Jo, der er. Læs min post ovenfor.
Du postede imens jeg skrev det :-)
Men ja så der er em negativ side ved at forbedre billedet på en falsk måde.

Tak for info.

Kan du svare mig på hvorfor min movie og ekspert profil har en smule mere rødlig farve end min standard profil? De er indstillet på samme måde med 60 i farve og alt andet er også indstillet på samme måde. Hvis jeg rettet Movie og Ekspert ned på 50 i farve, så ser de næsten ens ud.

Går ud fra at for at få kalibreret til den helt korrekte farve rød, grøn, blå, så kræver det udstyr, dette kan vel ikke klares med en CD, da det jo stadig er mit øje der kigger om det ser korrekt ud?
Så nemlig at hifi klubben har en CD man kan låne, nogle der har erfaringer med den?
Af lgowner
kimbrink skrev:Men ja så der er em negativ side ved at forbedre billedet på en falsk måde.
tror igen, du skal afprøve kantforbedring og kontrast op imod et lign. billed, for som forklaret, så er det et filter som kontrast benytter. LG har jo så brugt anden filter på kantforbedring , så selvom det er falsk/negativt, er der ingen som siger du får noget falsk ud af det. dine egne første observationer var jo en forbedring, så selvom den tekniske forklaring gør det til noget negativt, så skal du jo ikke automatisk kalde det negativt.

Når du sparer penge i banken, så er det jo negativt at banken giver en lav rente som giver et negativt resultat at sætte dem i banken når det nu bare er penge. Mange vil dog være af den mening af penge i banken og en opsparing er en positiv oplevelse, selvom banken hurtigt kan gøre det teknisk negativt hvis du forstår dem.

så negativt er kun falsk, sålænge du selv også er overbevist om din oplevelse er det, eller du lader andre overbevise dig.
Af kimbrink
lgowner skrev:
kimbrink skrev:Men ja så der er em negativ side ved at forbedre billedet på en falsk måde.
tror igen, du skal afprøve kantforbedring og kontrast op imod et lign. billed, for som forklaret, så er det et filter som kontrast benytter. LG har jo så brugt anden filter på kantforbedring , så selvom det er falsk/negativt, er der ingen som siger du får noget falsk ud af det. dine egne første observationer var jo en forbedring, så selvom den tekniske forklaring gør det til noget negativt, så skal du jo ikke automatisk kalde det negativt.

Når du sparer penge i banken, så er det jo negativt at banken giver en lav rente som giver et negativt resultat at sætte dem i banken når det nu bare er penge. Mange vil dog være af den mening af penge i banken og en opsparing er en positiv oplevelse, selvom banken hurtigt kan gøre det teknisk negativt hvis du forstår dem.

så negativt er kun falsk, sålænge du selv også er overbevist om din oplevelse er det, eller du lader andre overbevise dig.
Jeg syntes at det gør billedet mere skarps at se på..... testede det på Yousee info kanal hvor der er masse af still billeder så jeg kunne se forskellen, kunne ikke se billedet blev dårligere af det. Kanter på briller osv bliver bare mere markant.

Tester lige videre, for det kan jo sagtens være det ser fint ud på TV, men helt anderledes på 1080p film.