Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ikke skræmt, sidder bare og klør mig i skægget over hvor hurtigt internet debatter kan køre af sporet og ende i udvekslinger af meninger hvor ingen sådan rigtig læser hvad de andre skriver men bare tordner løs med egne holdninger.

Det er jo ret tydeligt hvem af debatørene der har valgt "side" og mærke på forhold og så er blinde over for fejl og mangler. Og som samtidig vil gøre alt for at farve debatter og emner med meget negativt ladede og ofte små personlige indlæg.

Jeg tror jeg har fået de svar jeg søgte, tak for indputne.

For i øvrigt så er ejerne af vt60 og st60 på avforums meget tilfredse og melder ikke om de store problemer, det eneste er et pudsigt problem på st60 med input lag når de gamer. Men ellers meldes der om bedre billede, ingen buzz og heller ingen IR.

Ikke at der ikke kan dukke nogen op senere.....Så er der sagt, ingen grund til anti-pana folkene at gå beserk ;)
kronholm skrev:
PeterD skrev:Uanset hvad jeg havde skrevet, har du jo din holdning og den kan jeg ikke ændre på..

Jeg må da selv bestemme hvad jeg vil skrive og hvornår...Om jeg skriver at Goldstar er godt TIL MINE BEHOV ville jeg skive det. Det er jo et frit forum, med mindre det snart bliver sponsoreret af Samsung... :D

Bevares. Jeg kan ikke komme uden om at Samsung og LG sælger godt, men så må folk lade være at brokke sig når der er problemer med skærmen...

Det er ingen hemmelighed at Panasonic IKKE er fejlfri med buzz, men det samme kan siges om LED skærme..

Jeg kan godt lide et godt billede og derfor generer buzz mig ikke, men det ville et "forkert" billede med "line bleed" gøre..

Hvis du er tllfreds med Samsung, så vælg det.

Men vi kommer ikke uden om at Samsung har nogle dygtige marketingfolk, der kan bilde folk en masse ind.

Bare husk at indstille det efter flatpanels.dk' indstillinger.

Nå. Nu har vi nok endnu engang skræmt en trådstarter væk.....
det er jo også en god logik. køber folk samsung eller lg = ingen lov til at beklage sig. Køber man panasonic må man klage, til gengæld vil panasonic ikke gøre noget ved deres fejl. du er så farvet at det gør helt ondt. aldrig har jeg hørt en med så lidt forstand, lukke så meget fanatisk propaganda ud. Du er lige til mandrillen. tak for underholdningen.

ps undskyld til andre læsere der endnu engang bliver involveret i peterd's religion.
Og du er ikke mærket af nogen religion?? Hvad er det man siger.....noget med sten og glashus.. O_O
Xwingt65 skrev:
kronholm skrev:
PeterD skrev:Uanset hvad jeg havde skrevet, har du jo din holdning og den kan jeg ikke ændre på..

Jeg må da selv bestemme hvad jeg vil skrive og hvornår...Om jeg skriver at Goldstar er godt TIL MINE BEHOV ville jeg skive det. Det er jo et frit forum, med mindre det snart bliver sponsoreret af Samsung... :D

Bevares. Jeg kan ikke komme uden om at Samsung og LG sælger godt, men så må folk lade være at brokke sig når der er problemer med skærmen...

Det er ingen hemmelighed at Panasonic IKKE er fejlfri med buzz, men det samme kan siges om LED skærme..

Jeg kan godt lide et godt billede og derfor generer buzz mig ikke, men det ville et "forkert" billede med "line bleed" gøre..

Hvis du er tllfreds med Samsung, så vælg det.

Men vi kommer ikke uden om at Samsung har nogle dygtige marketingfolk, der kan bilde folk en masse ind.

Bare husk at indstille det efter flatpanels.dk' indstillinger.

Nå. Nu har vi nok endnu engang skræmt en trådstarter væk.....
det er jo også en god logik. køber folk samsung eller lg = ingen lov til at beklage sig. Køber man panasonic må man klage, til gengæld vil panasonic ikke gøre noget ved deres fejl. du er så farvet at det gør helt ondt. aldrig har jeg hørt en med så lidt forstand, lukke så meget fanatisk propaganda ud. Du er lige til mandrillen. tak for underholdningen.

ps undskyld til andre læsere der endnu engang bliver involveret i peterd's religion.
Og du er ikke mærket af nogen religion?? Hvad er det man siger.....noget med sten og glashus.. O_O
hvad er min religion? indenfor de seneste 2 måneder har jeg købt 3 forskellige mærker, 6 forskellige modeller, og 2 forskellige teknologier. Så tror ikke rigtigt din teori holder vand.

Nå ja, og så har jeg et panasonic x50 i soveværelset nu.
kronholm skrev:
hvad er min religion? indenfor de seneste 2 måneder har jeg købt 3 forskellige mærker, 6 forskellige modeller, og 2 forskellige teknologier. Så tror ikke rigtigt din teori holder vand.

Fair nok. Så har jeg misforstået dine posts her og der.

Hvad er så din holdning: hvis du havde 20.000 til et tv og skulle købe NU, hvad skulle det så være?
Om jeg fatter, at folk kan hidse sig sådan op over at et tv af samme mærke (ikke engang samme model/årgang)som det, de har, bliver kritiseret. Man skulle tro, det var folks førstefødte, det handlede om.
Jeg håber da, de har fået løst IR/burn-in problemerne, men tror det er alt for tidligt at konkludere noget endnu. Så vidt jeg husker var der heller ikke vildt mange, der brokkede sig over IR på AVForums sidste år. Det var mere lodrette striber. Dem var der til gengæld ikke rigtig problemer med i DK. Og der var heller ikke for alvor klager over IR her før i efteråret, kort tid efter jeg købte. Så nej jeg tør bestemt ikke købe før sidst på året, og måske ikke engang da. Men jeg håber da, der er masser af andre, der tør, og afprøver dem godt og grundigt, så jeg får nogle erfaringer med 2013 modellerne at tage en evt beslutning ud fra. At der ikke var problemer med IR i 2010, og at der var store problemer i 2012, siger jo ikke noget om 2013.
Xwingt65 skrev:
kronholm skrev:

Fair nok. Så har jeg misforstået dine posts her og der.

Hvad er så din holdning: hvis du havde 20.000 til et tv og skulle købe NU, hvad skulle det så være?
hvis du vil brænde 20k af, så ville jeg vente lidt og få bekræftet at vt60 har fået rettet de, i mine øjne, og ører, alvorlige fejl som 50'er serien havde. Jeg synes jo også samsungs F8505 plasma er meget interessant, men det er enten 51" til 20.000 eller 64" til 30k. Det er lige i overkanten, men sådan er det vel altid i den første måned. :((

samsung ps64e8005 kunne måske også være interessant.
Senest rettet af kronholm 14 apr 2013, 18:58, rettet i alt 1 gang.
Der er et par kunder med 8505 med smørebræds lange lister over fejl og problemer. Og en buzzing der kan høres over alm lyd niveau.

Samsungs led har jeg også kigget på, men er ikke så vild med led billeder når man gamer.
zappedronningen skrev:Om jeg fatter, at folk kan hidse sig sådan op over at et tv af samme mærke (ikke engang samme model/årgang)som det, de har, bliver kritiseret. Man skulle tro, det var folks førstefødte, det handlede om.
Jeg håber da, de har fået løst IR/burn-in problemerne, men tror det er alt for tidligt at konkludere noget endnu. Så vidt jeg husker var der heller ikke vildt mange, der brokkede sig over IR på AVForums sidste år. Det var mere lodrette striber. Dem var der til gengæld ikke rigtig problemer med i DK. Og der var heller ikke for alvor klager over IR her før i efteråret, kort tid efter jeg købte. Så nej jeg tør bestemt ikke købe før sidst på året, og måske ikke engang da. Men jeg håber da, der er masser af andre, der tør, og afprøver dem godt og grundigt, så jeg får nogle erfaringer med 2013 modellerne at tage en evt beslutning ud fra. At der ikke var problemer med IR i 2010, og at der var store problemer i 2012, siger jo ikke noget om 2013.
Med mindre der lander store "lad være med at køb, himlen falder ned i morgen" reaktioner fra købere så bliver jeg nok en af de, dumme eller modige, køberer der så kan test køre skidtet for dig.

Men du kan vel forstå min undren, når jeg ny mange steder ser brugere af diverse teknik nørde fora køber både gt50 og vt50 på tilbud lige nu. Hvis modellerne er så ringe som der siges.... ;;)
Xwingt65 skrev:Der er et par kunder med 8505 med smørebræds lange lister over fejl og problemer. Og en buzzing der kan høres over alm lyd niveau.
aring
Samsungs led har jeg også kigget på, men er ikke så vild med led billeder når man gamer.
selv har jeg jo bestilt et ps60e6500 som jeg får i morgen, og det skulle være et af de bedste tv til gaming, grundet lav inputlag og næsten ingen retention.

buzzing på både st50 og gt50 som jeg havde hjemme var også langt over det niveau jeg er vant til på plasma, og tvivler på f8500 er værre. da jeg solgte mit gt50 på dba blev jeg iøvrigt kontaktet af en bruger som havde gjort sig samme erfaring som mig mht til den buzz. han havde også købt det ved elgiganten til de 7000. Det behøver i selvfølgelig ikke tro på, men ikke desto mindre er det sandt.

men ville slet ikke turde købe nye top-modeller lige nu, uden man ved hvilke skavanker de har, og så til de priser. man burde nærmest få dem billigere fordi man er villig til at tage chancen. :((

Du har egentligt ikke skrevet hvor stort du vil have tv'et? jeg har tidligere snakket med en panasonic forhandler, og han ville gerne sælge et 55" vt60 til 19k, bare lige så du er klar over at de gerne vil handle om det.
50" er det største jeg har plads til.

Det kan godt være jeg er snot torske åndsvag ved at købe nu, men havde jeg ikke bevæget mig herind på foraet og læst havde jeg aldrig opdaget problemerne med IR, og sikkert ikke tænkt over det i hverdagen.

Men jeg er ikke typen der har lyst til at bruge måneder på at gruble over køb, jeg ved per erfaring at jeg vil gå efter købet er gjort og være mega anal over evt problemer og konstant være usikker på om græsset ikke ville have været grønnere på den anden side.

Men så kan i jo lave en indsamling, så tester jeg gerne :p

Og jeg havde da regnet med at skulle handle lidt, jeg skal have en iphone dock/højtaler samtidig.

Og god ide med risiko nedslaget :D

Som slut så er de åbenbart populære, butikken jeg skal købe fra har allerede solgt første sending.
Xwingt65 skrev:50" er det største jeg har plads til.

Det kan godt være jeg er snot torske åndsvag ved at købe nu, men havde jeg ikke bevæget mig herind på foraet og læst havde jeg aldrig opdaget problemerne med IR, og sikkert ikke tænkt over det i hverdagen.

Men jeg er ikke typen der har lyst til at bruge måneder på at gruble over køb, jeg ved per erfaring at jeg vil gå efter købet er gjort og være mega anal over evt problemer og konstant være usikker på om græsset ikke ville have været grønnere på den anden side.

Men så kan i jo lave en indsamling, så tester jeg gerne :p
go for it med vt60.

havde jeg ikke haft 3 x dårlige erfaringer med 2x st50 og 1 gt50, så havde jeg måske nok turdet at købe et vt60 nu. Har ikke lige så meget tiltro til dem længere desværre, før deres nye modeller er blevet testet over en længere periode.

og igen... ring lidt rundt til de forskellige panasonic centre... du skal ikke give de 19 de står til i 50". :)
Dejligt der er nogle, der tør. Grunden til, at jeg ikke gør, er desværre egne dårlige erfaringer med to stk VT50, der pga retention var komplet uegnede til tv-brug. Til bluray havde de sikkert været gode.
Af jkn789
Jeg har haft min 55VT60Y i en god uge nu og har følgende observationer:

Har ingen buzz som genere mig.

Ingen burn in.

Jeg kan høre de 2 blæsere som sidder i ved mute eller meget stille passager, men ikke en frekvens som genere mig.

Sidder på 3 mtr afstand og skærmen er væghængt.

Så golf på TV3sport HD i går i næsten 6 timer og havde logoget stående som rention derefter.
satte rullebjælken igang da jeg gik i seng kl. 2 og til morges kl. 8.00 var rentionen væk.

Jeg køre med THX Cinema indstilling og har reduceret kontrasten ca 10 step i forhold til fabriksindstilling i indkøringsperioden

Mit forrige TV, en 50VT30 havde rentioner ved tenniskampe eller brug af Netflix brugerfladen, den kunne ikke lide de lige hvide striber, der gik ca 1-2 min før de forsvandt.

Dette forkommer ikke på min nye VT 60

Twintuner og HbbTv virker perfekt, SMART-delen og webbrowser er nemme at bruge og har acceeptabel svartider ( køre trådløs WIFI via en 10gb TDC router)
Kamraret popper selv op ved brug af skype.

Har ikke prøvet 3D og stemmestyring endnu.

Billedet er fantastisk og sort niveauet er tydligt bedre end min gl. VT30.

Glæder mig til at Rasmus fåer den igennem testbænken så jeg kan bruge hans indstilninger som guideline.

mvh

JKN789