Hmmm..syntes engang jeg læste noget på en side...
Var det ikke noget med at man skulle kunne "kigge ind i den øverste del af rammen" når man sidder i sofaen???. Efter længere tids tvkiggeri, f.eks. film etc. fokusere man mere nedad og så rammer man midten af skærmen naturligt..
PS. Mit 42" står på at tvbord...55 cm fra gulvet..Jeg sidder i en sofa hvor siddefladen 41 cm fra gulvet..Ved ikke om andre gør det samme, men jeg er meget godt tilfreds..Eller sidder i en lænestol 85 cm over gulvet og 2,5 meter til skærmen...
Anyway..I hvert fald Pas på med at sætte det for højt. Du får ondt i nakken og du bliver træt i nakken og det ser bare generelt dumt ud...
Nogle (de fleste?) sidder og kigger ind i skærmen, jeg kan bedre lide at kigge lidt ned i skærmen...
PS. Nu har jeg med vilje ikke ønsket at mit tv skulle fylde HELE min stue, hvis jeg havde et større tv ville jeg også sætte det højere..
Kan du ikke, hvis du investerer i et drejeligt Vogel beslag, justere højden automatisk og "låse" den i den ønskede position..? og ændre det hvis du har brug for det.....Dyrt men dejligt