Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har læst og søgt, læst købsanbefalungen, set i butik og jeg bliver igen mere og mere forvirret.
Derfor dette indlæg.

Søger et tv til maks 10000 hvor jeg får det bedste billede for pengene.
Skal bruges til tv, film, serier og Xbox.

Først kiggede jeg på Samsung es7005 men er nu så i tvivl da smart tv nok ikke er pengene værd.
Vil helst have et godt billede.
Et Apple tv eller andet kan man jo altid tilkøbe.

Må meget gerne have 3d. Passiv/Aktiv briller??
Det må ikke være et plasma, grundet hvad jeg læser om burn in.
Har kone og barn som ikke vil være forsigtige omkring tvet.

Hvad anbefaler I?
Tak
Senest rettet af Zvek 06 apr 2013, 20:00, rettet i alt 1 gang.
edinger skrev:I så fald skal du blot beslutte dig for, om det skal være et IPS- eller VA-baseret LCD-panel, som skal hjem i din stue (mere om forskellen her).
Tak for linket edinger, men jeg må indrømme at jeg ikke er blevet meget klogere på va eller ips paneler.

Er det i orden at sige at man er "ligeglad"
Helt i orden :)

Det kan koges ned til en prioritering mellem på den ene side sortniveau og på den anden side betragtningsvinkler.

Hvis én af disse parametre er tungtvejende ift. din beslutning, er det en forskel, som er værd at notere sig.

Hvis ikke, kan du være ligeglad.
edinger skrev:Helt i orden :)

Det kan koges ned til en prioritering mellem på den ene side sortniveau og på den anden side betragtningsvinkler.

Hvis én af disse parametre er tungtvejende ift. din beslutning, er det en forskel, som er værd at notere sig.

Hvis ikke, kan du være ligeglad.
Puha den er svær. Vi ser sjældent tv ved mere end 45 grader. Typisk sofa setup.
Om gengivelsen af sorte farver skulle være et issue har jeg aldrig tænkt over. Så det vægter nok ikke SÅ højt.
Hvis du ikke er afhængig af at kunne se tv fra yderpositionerne, vil du nok være bedst tjent med et VA-baseret LCD-panel med et ordentligt sortniveau. Eksempelvis ES7005, som omtales i tråden om betragtningsvinkler.
edinger skrev:Hvis du ikke er afhængig af at kunne se tv fra yderpositionerne, vil du nok være bedst tjent med et VA-baseret LCD-panel med et ordentligt sortniveau. Eksempelvis ES7005, som omtales i tråden om betragtningsvinkler.
Så et ES7005 er det bedste billede i den prisklasse, når man fjerner plasma?
Zvek skrev:Så et ES7005 er det bedste billede i den prisklasse, når man fjerner plasma?
Det vil jeg ikke gøre mig til dommer over. Men skærmen, som i al væsentlighed kan sidestilles med ES8005, får fine ord med på vejen af anmelderne.
Zvek skrev:
edinger skrev:I så fald skal du blot beslutte dig for, om det skal være et IPS- eller VA-baseret LCD-panel, som skal hjem i din stue (mere om forskellen her).
Tak for linket edinger, men jeg må indrømme at jeg ikke er blevet meget klogere på va eller ips paneler.

Er det i orden at sige at man er "ligeglad"
Hej Zvek

Jeg kan virkelig høre og se mig selv i dine indlæg. Forvirringen var total. Jeg stod for at skulle skifte en 6 år gammel samsung 32 tommer ud, men med hvad? Jeg læste review på review, anbefaling på anbefaling på nettet og dette forum, og prøvede, mange gange forgæves at forstå fine tekniske forklaringer på hvad der var bedst for mig. Forvirring forvirring. Jeg fravalgte dog på den baggrund plasma med samme begrundelse som dig, definerede mit fremtidige TV til LED og min. 46 tommer. Det stod også med tiden klart at en "næsten" topmodel var et must hvis både motion rate (til sport) og design også skulle tilgodeses. Prisen måtte tillige max være 10000. 3D og net skulle der være, men at kunne tale og vinke til TV'et var ligegyldigt. SMART TV var ikke væsentligt.
Derfra handlede det "kun"om at finde et TV jeg turde smide 10000 efter uden at mine omgivelser ville tro at jeg var en komplet idiot.

Jeg har virkelig haft stor glæde af dette forum på flatpanels.dk der nærmest har dirigeret mig i den rigtige retning til at være i stand til at træffe forskellige beslutninger, synkront med at jeg har læst mange rigtigt dygtige forumbrugeres meninger og anbefalinger. Den sidste og endelige beslutning kan du slet ikke læse dig til, den handler udelukkende om din egen mavefornemmelse og så naturligvis at du har dannet dig et indrtryk af billedkvalitet, design og funktioner i forskellige butikker og over tid. Det er altså kun dig selv der kan afgøre lige præcis hvad du har brug for da der er så mange faktorer der spiller ind.

Når tilbuddet så pludselig er der så er du egentlig slet ikke i tvivl. Min mavefornemmelse sagde til mig Samsung UE55ES7005, 9999,- i Bilka, og så lukkede jeg øjnene, holdt mig for ørerne og smed et bundt pengesedler på disken og stolede på at mine fornemmelser beslutninger var rigtige... 8-)

På samme måde gjorde jeg med lyd og endte med Samsung HW-E551 soundbar og aktiv subwoofer.

Idag er jeg så en rigtig tilfreds mand, med en FANTASTISK glad familie der sætter sig sammen i vores forskelige sofa'er og stole i forskellige vinkler for skærmen i vores helt egen lille "biograf". WOW siger jeg bare sikken en oplevelse, der er jo en verden til forskel fra den gamle 32 tommer skærm. Kvaliteten er i mine øjne fantastisk og passer lige til mit brug. Min mavefornemmelse var altså korrekt og så kan jeg glæde mig over at jeg "kun" har brugt 12.400,- på hele eventyret... 8-)

PS: Lidt bonus var der jo også, jeg fik jo både SMART TV og jeg kan jo også både sige godmorgen og vinke godnat til mit TV ;-)

Jeg håber du, som jeg finder det rigtige 8-)

Mvh
Thomas
ES8005 skulle kunne gøre arbejdet for dig..

1. "Vil helst have et godt billede"= plasma! (INGEN OVER. INGEN VED SIDEN AF!)

2. Kan godt forstå du er nervøs hvis de andre i familien ikke værdsætter dette, så må du gå
på kompromis og vælge en LED. Desværre men nok fornuftigt...

Vær dog opmærksom på at selve billede kan virke en anelse mere "filmisk" og "glat" end plasma..Det er god noget som plasmaejere sagtens lægger mærke til når de ser film på et LEDskærm...

Plasmateknologien er ikke perfekt, men de samme kan bestemt også siges om LED og deres "line-bleeding" i siderne af skærmen..Så husk at checke dette når du har haft din skærm i 1 måned for det kan være ligeså irriterende som buzz eller støj fra en blæser (Min har hverken det ene eller andet..)

Elgiganten og komplett.dk er nok de billigste..

PS. Eller måske denne:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=749382

http://www.avforums.com/reviews/Panason ... eview.html
PeterD skrev:ES8005 skulle kunne gøre arbejdet for dig..

1. "Vil helst have et godt billede"= plasma! (INGEN OVER. INGEN VED SIDEN AF!)

2. Kan godt forstå du er nervøs hvis de andre i familien ikke værdsætter dette, så må du gå
på kompromis og vælge en LED. Desværre men nok fornuftigt...

Vær dog opmærksom på at selve billede kan virke en anelse mere "filmisk" og "glat" end plasma..Det er god noget som plasmaejere sagtens lægger mærke til når de ser film på et LEDskærm...

Plasmateknologien er ikke perfekt, men de samme kan bestemt også siges om LED og deres "line-bleeding" i siderne af skærmen..Så husk at checke dette når du har haft din skærm i 1 måned for det kan være ligeså irriterende som buzz eller støj fra en blæser (Min har hverken det ene eller andet..)

Elgiganten og komplett.dk er nok de billigste..

PS. Eller måske denne:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=749382

http://www.avforums.com/reviews/Panason ... eview.html

Vælge heller en dt50 eller wt50, de bedre end Samsung på billed. Tvene bliver først rigtig smart tv nu i år på de nye modellerne.
Zvek skrev:Har læst og søgt, læst købsanbefalungen, set i butik og jeg bliver igen mere og mere forvirret.
Derfor dette indlæg.

Søger et tv til maks 10000 hvor jeg får det bedste billede for pengene.
Skal bruges til tv, film, serier og Xbox.

Først kiggede jeg på Samsung es7005 men er nu så i tvivl da smart tv nok ikke er pengene værd.
Vil helst have et godt billede.
Et Apple tv eller andet kan man jo altid tilkøbe.

Må meget gerne have 3d. Passiv/Aktiv briller??
Det må ikke være et plasma, grundet hvad jeg læser om burn in.
Har kone og barn som ikke vil være forsigtige omkring tvet.

Hvad anbefaler I?
Tak
Vælge et pana dt50 eller wt50 til omkring 10000. Eller den nye Philips 47pfl6678 den gør det virkelig godt og har nogle fede funktionelt.