Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
NielsB90 skrev:Hvad er jeres indstillinger til denne [ST50] skærm?
AV-blog: Anbefalede indstillinger til Panasonic ST50 (link).
Af NielsB90
Tak for link i to :)

Jeg har selv siddet og googlet rundt inden jeg spurgte, men der er dog stadig et problem jeg ikke helt forstår; under avancerede indstillinger kan jeg ikke finde adgang til farvestyring og hvidbalance? De andre er der alle :o
Af kronholm
Et sted inde i menuen, er der et sted hvor der står "Fortsæt"....

Det er åbenbart panasonics oversættelse af "Advanced settings".

Prøv at se om det ikke er derinde de nævnte funktioner befinder sig.
Af NielsB90
Jeg har en menu der hedder "Avancerede indstillinger", lige under "Skærmvisning" og over "Gendan standard".. Men derinde er kun "Intelligent Frame Creation", "Filmkadence-detection", "Sidegardiner", "16:9 Overscan", "Pixelorbiter" og "Rullebjælke" :o

Der står desuden "For adgang" til højre for "Avancerede indstillinger".. Ved ikke hvad det betyder, men kan godt gå derind..
Du skal ind i indstilling (den med svensknøglen) og sætte Avanceret (isfccc) på "til". Så kommer hvidbalance og farvestyring frem i Avanceret menuen, hvor du nu kun har rullebjælke, overscan, ifc mm.
Af NielsB90
Taker for hjælpen til indstillingerne^^

Nu har jeg brugt mit TV en lille måneds tid.. Jeg er umiddelbart glad for det, men der er noget der generer mig lidt. Skærmens sortniveau er bedre end mit tidligere Samsung TV, men heller ikke mere end det. Jeg har læst et par anmeldelser der nærmest antyder, at skærmen kan producere helt sort i et mørklagt rum. Recordere skriver f.eks. "Det er absolut en synlig forbedring hvis man benytter sin skærm i mørke omgivelser, og sortniveauet er i praksis så godt, at yderligere forbedringer ikke vil være en fordel medmindre man har meget specielle omgivelser (en helt mørklagt bat cave)."

Det er ikke min opfattelse overhovedet. Jeg bruger skærmen på "true cinema" indstillingen og har fedtet en del rundt med forskellige indstillinger uden de store forbedringer.. I aftentimerne er TVet rigtig flot, men idet det er helt mørkt, fremstår skærmen grå i mit rum..

Hvad er jeres oplevelse af skærmens sortniveau? Den er ikke så "inky" som jeg havde regnet med, må jeg nok indrømme :(( Og det er ikke en ekspert der her taler - mit tidligere TV var en "billigt" Samsung plasma fra 2010.. Overvejer lidt at tage et billede af det og smide op her på siden, for at have noget at gå ud fra..