Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NielsB90
Ny bruger her.

Jeg står i den uheldige situation at mit nuværende plasma har udviklet et problem, præcis én uge efter at købsgarantien udløb (2. gang dette sker) :( .. Den er ikke i stand til at levere sorte farver mere, og der er stort set ingen skyggedetalje - det hele flyder blot ud i en grå masse, når billedet der vises er tilpas mørkt. Den har været kalibreret efter CNETs anvisninger og jeg tog hensyn til break-in perioden, osv. Der er forresten tale om en PS50C353C1WXXE, i tilfælde af at der er nogen derude der har hørt om dette problem, og ved om det kan repareres (google har ikke været til hjælp).

Anyway - jeg magter ikke at se på det længere, så er i gang med at sondere terrænet efter en ny skærm. Jeg er studerende på SU, så prisen er absolut en faktor! Jeg har kigget lidt på Panasonic TX-P50ST50Y til 6999, som flere anmeldere har rost.

Jeg er ligeledes stødt på denne skærm: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... s60e535a3w
Er der nogen der ejer denne, eller kender til den? Har igen haft problemer med at finde anmeldelser/info gennem Google. Modelnummeret minder en del om mit nuværende TV, men jeg går ud fra at det er en nyere model? Hvordan er sortniveauet, og er det et anbefalelsesværdigt TV? Ved godt det er mange spørgsmål, men det er svært at danne sig et ordentligt billede ved at se på plasmaskærme i butikkerne.. Alt for lyst, og de er som regel ikke så godt kalibreret.

Har selvfølgelig også overvejet LED, men har ladet mig fortælle at man skal have fat i de bedre/dyrere modeller for at få dyb sort og generelt godt billede?

Er åben for forslag til gode skærme til billige penge. Er på jagt efter 50" og op.

TV'et skal bruges til blu-ray og til PS3/PS4 når den tid kommer. Det vigtigste for mig er evnen til at producere et godt sort-niveau. 3D, SmartTV, osv. er fuldstændig ligegyldigt.
Af DavidHimself