Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

duster skrev:hvad kan jeg forlange for det ..
det er 4 mdr gammelt og fejler absolut intet.

alt medfølger dog ikke kassen det kom i
Der var en tilsvarende til salg på et andet dansk av forum for 10.000 kr (dette var godt nok højeste bud over 10.000 kr.)

Men set i lyset af de nye modeller der kommer her fra marts og frem til maj, er det nok efterhånden max prisen. Men prøv dba der kan man være heldig.
Af BrianH
Nyprisen idag er 17.000 hos de billige og 19.000 hos de dyre, så hvis det er i perfekt stand burde et 4 måneder gammelt tv kunne give 11 - 12.000
Af duster
det var godt nok ikke meget .. noget af et tab på kun 4 mdr ...

kronholm det står på als ved sønderborg
Af allando
Da modellen var på sit højeste kunne man købe den til kr. 15000 i elmutanten...lige nu kan du købe E-modellen til kr. 14000 fra ny...
Af smuff
Hvorfor vil du sælge den? Spørger, fordi jeg selv overvejer at købe VT50-modellen og derfor er lidt nysgerrig på, hvad du ikke har været tilfreds med ved netop den model :)

PS: kan nogen oplyse mig om foskellen på E- og Y-modellen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
duster skrev:det var godt nok ikke meget .. noget af et tab på kun 4 mdr ...
Det øjeblik du forlader butikken er dit produkt 10% mindre værd i gensalg. Hvad ville du - hånden på hjertet - selv betale for et brugt TV?
Af duster
den eneste grund til evt at sælge det er for at prøve deres led tv istedet for .. og hånden på hjertet man vil self give så lidt som muligt meen at smide 5000 væk på 4 mdr er måske lige i overkanten .. så godt er deres led tv garanteret ikke
Af zappedronningen
Hvis du har været heldig at få et eksemplar, der intet fejler, dvs ikke er plaget af langvarig retention, så kan jeg ikke se nogen fordel i at udskifte det. Jeg skiftede til WT50, men kun fordi mit VT50 var helt håbløst mht retention.
Brugeravatar
Af edinger
zappedronningen skrev:Hvis du har været heldig at få et eksemplar, der intet fejler, dvs ikke er plaget af langvarig retention, så kan jeg ikke se nogen fordel i at udskifte det. Jeg skiftede til WT50, men kun fordi mit VT50 var helt håbløst mht retention.
Jeg kunne ikke være mere enig.

Med tanke på, hvor fremragende VT50 performer – sammenlignet med enhver anden LCD-skærm – lyder det ikke videre troværdigt, at man måtte ønske at "prøve deres LED".

Frem for alt lyder det ikke særlig gennemtænkt.
Af J.H.
Hvordan oplever du skiftet Zappedronning? Fordele og ulemper, hvordan synes du panelet i WT yder/opfører sig? :)
Af zappedronningen
Man kan godt få et ret naturligt og behageligt billed ud af det, hvis man skynder sig at slå væk fra den selvlysende normalindstilling man mødes med første gang, man tænder tv'et. Jeg skal ikke kunne sige, om målinger vil vise, at det er helt skævt, men så længe jeg synes, det ser naturligt ud, gør det ikke så meget. Jeg synes ihvertfald ikke det ser så "fladt" og kunstigt ud, som det Sony HX720, jeg først købte. Der hvor jeg synes, den største forskel i forhold til VT50 er, er i naturudsendelser, hvor især græs og træer ser "forkert" ud uden jeg helt kan sætte fingeren på, hvad der er galt. Måske er det bare mine indstillinger, der ikke er optimale.

Største ulempe for mig er den spejlblanke skærm, der i dagtimerne giver mange refleksioner trods lukkede persienner. Jeg er heller ikke imponeret over sortniveauet om aftenen (har altid haft alt lys slukket), men det hjalp meget at få lys op bag skærmen. Baglyskontrollen er ikke for god. Den "overreagerer" på f.eks logoer, så det er ikke kun på plasmaskærme kanal 6 logoet volder mig problemer. Desuden er funktionen slet ikke tilgængelig i flere af indstillingerne.
Derudover er der et par småting som ujævnt lys/skygger langs især øverste kant ved lys skærm (der er billeder af det i ejertråden på AVForums). Ikke det store problem, da det primært ses i reklamer. Men pinligt for en topmodel. Dog vist kun på 55" udgaven, det ses. Reklamer med hvid baggrund kan også se ret grumsede/beskidte ud.

Største fordel er selvfølgelig, at tv'et kan tåle at blive brugt, hvilket mit VT50 ikke kunne. DFC, blæsere og buzzing savner jeg heller ikke. Ikke at mit var slemt mht buzzing.
Af J.H.
Ja, okay. Altså alt i alt en lidt blandet fornøjelse.
Du har ikke oplevet problemer med at billedet ligesom bliver strukket i siderne og står mest klart i midten ved panorering f.eks.?

Sortniveauet er jo en af ulemperne ved IPS panelet som der sidder i WT kontra VA som så har lidt dårligere betragtningsvinkler.

Tjae, der går nok lidt endnu inden der kommer skærme uden (alt for) mange kompromisser.

Jeg er ellers meget begejstret for Panasonic men må nok erkende at Samsung, Sony og Sharp er blevet ret skarpe konkurrenter efterhånden, ihvertfald hvad min næste skærm angår.