Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af red_martians
En lille og kort bemærkning. Jeg har stået og solgt paasonic-skærme i snart 8år, og har bl.a. selv en PX80 og PZ85. En meget tydelig forskel er at disse skærme faktisk har et helt okay kontrastfilter. Det har en nyere X50 eller UT50 ikke. Man skulle faktisk tro at de næsten mangler det.
Kender ikke LG's plasma-skærme, men en UT50 kan praktisktaget ikke bruges i dagsbelysning. Glasset bliver helt lysegråt. Billedet er til gengæld i superligaen hvis der er mørkt. Men jeg vil faktisk føle at en UT50 i langt de fleste tilfælde vil være en ringere skærm end min PX80.
Af Mfede
Min stue er ret mørk, men det er helt sikkert værd at vide. Skal man op i ST-modellen før, at det er ok?
Af red_martians
ST'eren har betydeligt bedre filter. Tidligere havde panasonic ligesom en klasse fjernsyn med dårligt filter, ok-filter og med godt filter.
Filteret der er i en ST er absolut topklasse og er identisk med det filter der var i deres forrige topmodel(VT30) og GT50.
Af Mfede
Hm.. Tror sgu jeg sparer lidt op og går efter ST-modellen så.
Den må vel også formodes at falde i pris, når de nye modeller kommer her snart.
Jeg kan ikke rigtig finde nogle ordentlige tests af LG'et og jeg vil helst have et TV, der er gennemtestet og anbefalet.
Det kunne ellers være lækkert, hvis flatpanels.dk tog fat i det. Der har trods alt været en del om det herinde på forummet.
Af PeterD
Enig i at siden stortestene af PX80, X10 og X20, har det haltet lidt med at teste skærme i den prisklasse "Hr. og Fru Danmark" kigger i....

Glæder mig til de nye Panasonic, Sony, Samsung og LG modeller kommer og FP (Er Rasmus den eneste der kan lave tests??) vil FORHÅBENTLIG lave nogle gennemgribende test af de nye modeller...

OG GERNE TEST AF BUDGET SKÆRMENE I 4000-6000 KR. KLASSEN..(42")

Det er alligevel i disse prisområder de fleste søger deres skærm..(Bare læs i forumet)

Det er IKKE en kritik og jeg ved godt det kribler i jeres fingre for at teste så mange skærme så muligt, MEN syntes det var MEGET UNDERLIGT at bl.a. Panasonic ST50 blev forbigået i en gennemgribende test her på siden..

Og det kunne være rart med:

4000-5500 kr: Bedste LED:XXX Bedste Plasma: XXX Runners up: XXX

5500-6000 kr: Bedste LED XXX Bedste Plasma: XXX Runners up: XXX

6000-8000 kr. Bedste LED XXX Bedste Plasma: XXX Runners up: XXX

For ikke at starte en krig, vil jeg bare sige: Det er Min mening... :)
Af red_martians
PeterD skrev:Enig i at siden stortestene af PX80, X10 og X20, har det haltet lidt med at teste skærme i den prisklasse "Hr. og Fru Danmark" kigger i....

Glæder mig til de nye Panasonic, Sony, Samsung og LG modeller kommer og FP (Er Rasmus den eneste der kan lave tests??) vil FORHÅBENTLIG lave nogle gennemgribende test af de nye modeller...

OG GERNE TEST AF BUDGET SKÆRMENE I 4000-6000 KR. KLASSEN..(42")

Det er alligevel i disse prisområder de fleste søger deres skærm..(Bare læs i forumet)

Det er IKKE en kritik og jeg ved godt det kribler i jeres fingre for at teste så mange skærme så muligt, MEN syntes det var MEGET UNDERLIGT at bl.a. Panasonic ST50 blev forbigået i en gennemgribende test her på siden..

Og det kunne være rart med:

4000-5500 kr: Bedste LED:XXX Bedste Plasma: XXX Runners up: XXX

5500-6000 kr: Bedste LED XXX Bedste Plasma: XXX Runners up: XXX

6000-8000 kr. Bedste LED XXX Bedste Plasma: XXX Runners up: XXX

For ikke at starte en krig, vil jeg bare sige: Det er Min mening... :)
Meget simpelt. Det er sjældent test-siden der udvælger test-produktet, men producenten. De har for det første det sidste ord, enten testes der, eller ikke. De er jo oftest kun interesseret i at fremhæve deres bedste produkt, da det trækker resten. Det er ikke en hemmelighed at jeg har testet endeløst mange grafikkort for år tilbage, så går udfra at det er det samme her. Derfor er det også sjældent man ser dumpekarakter på produkter, for de produkter der bør få en dumpekarakter vil aldrig blive testet. Tjek evt LG's PM970 (nuværende plasma topmodel) Den er ikke blevet testet nogen som helst steder, ret sandsynligt fordi den vil falde igennem.
Af PeterD
...Altså (endnu) en grund til at holde sig fra LG mærket....? ::l
Brugeravatar
Af A 666
Der er da ikke mere grund til at skulle fravælge et LG TV frem for panasonic generelt. Panasonic laver nogle lækre skærme, det er der så mange der gør :)

Ved ikke om det var dig der havde dårlige efraringer med fejl på LG TV. Men jeg kan hilse at sige at LG som tv mærke i den største kæde af butikker i danmark som sælger TV(El giganten), har LG færrest fejl 2005-2010! Jeg ved så ikke med de seneste tre år. Men LG har en fornem statistik generelt i DK. Kan ikke svarer dig på hvor panasonic ligger, men LG var nr.1 - 5 år i streg.