Hej Frederik
Ingen problemer med undertekster. Har ikke umiddelbart lagt mærke til hvor de står, og så har det jo ikke været et problem
Det jeg mener med sortniveauet er at de sorte bjælker i top og bund virker lysere end sort i selve billedet når vi taler 21:9 format, fordi skærmen er kantbelyst, det kan godt virke irriterende på det kræsne øje. Havde skærmen været f.eks. plasma ville bjælkerne være sorte, det er de ikke på LM660, men som du selv siger det er billedet der er vigtigst. Håber det forklarer det lidt bedre.
Jeg har aldrig oplevet at billedet fryser.
MHT Boxer ved jeg det ikke rigtigt, da jeg ikke synes jeg har problemer med lyd fra PS3 (bruges til blu-ray) ved ikke om det er fordi billedet bliver opskaleret i fjernsynet fra TDC boksen til 1080. Men måske.
Der var i hvert fald meget tydelig forsinkelse på billedet, da jeg havde forbundet lyden fra TDC boksen til mit anlæg.
Som jeg skrev var synkroniseringsproblemet ikke helt løst ved at bruge udgangen på tv'et i stedet for TDC boksen, men lysår bedre.
Jeg søgte på nettet omkring synkroniseringsproblemet, og LG har åbentbart et problem med at sende lyden videre via optisk kabel i visse indstillinger, har i vært fald set indlæg med det samme problem.
Ved brug af HDMI arc skulle der ikke være problemer, men mit Denon har ikke HDMI indgang.
Synkroniseringen er upåklagelig i game mode, hvorfor man ikke kan få skærmen til det i proffesionel, ved jeg ikke. Vi taler ikke lang tid, men nok til at det nogle gange kunne være generende, sjovt nok var det mest ved sang jeg lagde mærke til det, min kone elsker Glee
TV' et har også en synkroniseringsindstilling, som selvfølgelig kun virker på lydudgangen på tv'et, men den har jeg ikke kunne finde ud af, syntes ikke rigtig det gjorde noget.
Men skal du bruge optisk så brug den optiske udgang på tv'et, og sæt skærmen i gamemode. Billedet er stadig supergodt, og du kan slå alt billed"forbedring" fra, da det også giver forsinkelse på billedet og alligevel kun ødelægger billedet.
Dog Er der en feature jeg bruger og det er local dimming, til forbedring af sort. Det er ikke rigtig local dimming som ved bagbelyste LED, men det gør det ret godt.
Til LGs ros skal siges at de har lavet en super god og nem billedopsætningsguide, hvor man bliver guidet igennem.
Jeg kan varmt anbefale Logitech Harmony, og hvis du overvejer det, skal du ikke vente for længe, da de desværre dropper ud af universal fjernbetjeningsmarkedet.
Harmony er utroligt nem at sætte op, man bliver guided igennem, og ikke noget med at sidde og parre hver knap det hele går automatisk.
Den bedste feature er aktiviteter, når det er sat op, trykker man én gang på remoten (touchdelen) og alle dine komponenter starter op og ligeledes når det skal slukke. Før skulle jeg tænde tvet, trykke på remoten for at skifte til boksen, så tænde den, og når jeg var nået hertil gad jeg ikke starte anlægget også. Harmony er dyr men dejlig.
Håber du kunne bruge det
Mvh Thomas