Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af marc a
har fået lov af kone til at købe nyt tv på en betingelse,at det bliver mindst 55" :)
har så luret lidt på txp65vt50y og txp65st50y.
hvad er den store forskel?
der er jo alligevel små 7000kr forskel på prisen og kan godt leve med en mindre forskel,hvis der kan spares lidt penge
har også txl55wt50y i kikkerten,hvad siger folk til det?
skal lige nævnes at jeg ikke er så meget inde i tv osv

Marc.
Af B&W
Har selv lige købt txl55st50y og er super tilfreds med den.. Ville gerne have haft vt50, men som studerende skulle jeg også tænke en smule på økonomien. Begge skærme viser et fremragende 2D og 3D billede!

Forskellene er:
Vt50 har det nye Infinite black ultra panel i der giver en smule bedre sortniveau, skygge detaljering, kontraster og bedre filter der minimere genskind på panelet. (St50 har Infinite black pro som er samme panel fra sidste års Vt30 med lidt opgradering).
Begge skærme er dog blevet testet af forskellige hjemmesider og sortniveau forskellen har vist sig at have en minimal forskel, men skyggedetaljerne er dog bedre på Vt50.
Plus i Vt50 har man THX billedeprofilerne og ISF kalibrering (ISF giver lidt flere kalibrerings muligheder). THX kan være en fordel for kunder der ikke er interesseret i at kalibrere skærmen.
Og sidst men ikke mindst får du dual-core processoren til smart tv funktionen + Lidt mere eksklusiv design på Vt50.

Det er i grove træk, skærmenes forskel.

Men er selv rimelig kræsen mht. fladskærme og må sige at min ST50y er alle pengene værd.
Af PeterD
Nu har du fået en glimrende forklaring, så jeg tror at både konen og dig bliver glæde for ST50...

Hvad der er sparet er tjent.
Af marc a
så blev man lidt klogere og takker for hurtig respons :)
Af Balloonatic
Jeg siger også go for ST50! Har selv (kun) 42" versionen - du får virkelig noget for pengene!
Af marc a
så i mener txp65st50y er fint til prisen?
Af janmotor
jeg har et 65" tommer Pansonic Plasma pris 39.000

det er bare det bedste har haft det 1 år

har osse et 42" Panasonic pris 17.000

man regner med ca 100.000 brænde timer

de er lidt dyrer men er kvallitet

hilsen jan
Af marc a
har th42pw6a(top model den gang),men det har jo en del år på bagen.
købte det for 12-14 år siden til 25.000kr ;;)
stadig perfekt billed osv,men det skal udskiftes nu hvor der er penge til det.
Af Gadeberg87
Du skal også være opmærksom på at med VT50 får du to par 3d briller + en touch fjernbetjening med.
Af loberg
Pas på med de der Panasonic plasma, de for farligt nemt fast brændte billeder
Af THM
B&W skrev: Forskellene er:
Vt50 har det nye Infinite black ultra panel i der giver en smule bedre sortniveau, skygge detaljering, kontraster og bedre filter der minimere genskind på panelet. (St50 har Infinite black pro som er samme panel fra sidste års Vt30 med lidt opgradering).
VT30 holder bedre sort i dagslys end st50, så hvad skærmfilter angår er det ikke en opgradering. Men det er ganske rigtigt en fremragende skærm, som på nogle områder er bedre end vt30
Af lgowner
marc a skrev:så i mener txp65st50y er fint til prisen?
udfra de foregående indlæg, så burde du måske se efter en 80" skærm, for underteksterne bliver måske ikke store nok og læselige for dig, baseret på dit spørgsmål og de tidligere svar.
Af Gunraf
marc a skrev:har fået lov af kone til at købe nyt tv på en betingelse,at det bliver mindst 55" :)
har så luret lidt på txp65vt50y og txp65st50y.
hvad er den store forskel?
der er jo alligevel små 7000kr forskel på prisen og kan godt leve med en mindre forskel,hvis der kan spares lidt penge
har også txl55wt50y i kikkerten,hvad siger folk til det?
skal lige nævnes at jeg ikke er så meget inde i tv osv

Marc.
Til hvilken brug skal skærmen benyttes?

Ser din kone eksempelvis meget Kanal 4, så burde du hellere kigge imod WT50 ;)

Panasonic's plasma anno 2012, har mange problemer med burn-in/retention. Prøv at søg på nettet, og du vil finde massere af historier der kan bekræfte dette.