Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DavidHimself
Jeg har ikke selv det nævnte TV, men jeg læste en gang en test hvor de roser det for et billede der forbliver godt selv i meget oplyste rum, en glimrende 3D kvalitet og en OK Smart-Tv del :)
Jeg tror bestemt ikke du bliver ked af at eje det TV 8)
Brugeravatar
Af edinger
FlatpanelsDK skrev:
Panasonic ET5Y

KONKLUSION – Panasonic har ført deres Smart TV-platform ned i billigere Tv i 2012, og ET5 byder også på mulighederne. ET5 er drevet af en single-core processor, der er hurtig nok til de fleste ting, men selve Smart TV-platformen er ikke særlig overbevisende. For få og for mange irrelevante apps, og dårlig video-streaming kvalitet er nogle af de umiddelbare udfordringer, men det største problem er nok, at med den økosystem-centrerede strategi, som ”Smart TV” utvivlsomt er, så fejler Smart TV platformen på netop økosystem-tankegangen. Det føles mere som et Tv med ”tilføjede funktioner”, og ikke et system, der virkelig omfavner mulighederne, som f.eks. en smartphone gør i dag.

Når det kommer til billedkvalitet skal jeg først understrege, at Panasonics LED-modeller er ret forskellige fra Panasonics plasma-Tv. Det er ingen overraskelse, men hvis du håbede, at Panasonic ville bygge deres LED-modeller på samme billedkvalitetsstrategi, så glem den tanke. Panasonics LED-modeller lægger sig tættere op af LED-modeller fra Samsung og LG, og byder på samme "wow"-farver – og derved mindre præcise farver. Mange forbrugere foretrækker denne løsning, og ET5 har da også flere styrker. Det er en bedre allround-Tv end Panasonics plasma-TV på grund af den højere lysstyrke og dermed bedre gengivelse i meget oplyste stuer. Passiv 3D er det mest praktiske og tilgængelige 3D-system – og rent faktisk noget jeg tror folk kunne få gavn af. Og så er responstiden overraskende hurtig for et Tv i denne prisklasse. Omvendt er farverne ikke særlig præcise – selv ikke efter kalibrering – og sortniveauet er svagt.

Når man sidder i perspektiveringstilstand og skal opsummere, må man sige, at ET5 er en ny rute for Panasonic, og Tv’et masser sig ind i mængden af andre LED-modeller på markedet. Hvis du er på udkig efter et passivt 3DTV og ganske fornuftig billedkvalitet, er ET5 et fint alternativ til priskonkurrenter fra Samsung, LG og Sony. Men hvad angår rå billedkvalitet, må jeg stadig sige, at Panasonics mellempris plasma-Tv giver mere værdi for pengene.

Læs hele anmeldelsen
Af michael2
edinger skrev:
FlatpanelsDK skrev:
Panasonic ET5Y

KONKLUSION – Panasonic har ført deres Smart TV-platform ned i billigere Tv i 2012, og ET5 byder også på mulighederne. ET5 er drevet af en single-core processor, der er hurtig nok til de fleste ting, men selve Smart TV-platformen er ikke særlig overbevisende. For få og for mange irrelevante apps, og dårlig video-streaming kvalitet er nogle af de umiddelbare udfordringer, men det største problem er nok, at med den økosystem-centrerede strategi, som ”Smart TV” utvivlsomt er, så fejler Smart TV platformen på netop økosystem-tankegangen. Det føles mere som et Tv med ”tilføjede funktioner”, og ikke et system, der virkelig omfavner mulighederne, som f.eks. en smartphone gør i dag.

Når det kommer til billedkvalitet skal jeg først understrege, at Panasonics LED-modeller er ret forskellige fra Panasonics plasma-Tv. Det er ingen overraskelse, men hvis du håbede, at Panasonic ville bygge deres LED-modeller på samme billedkvalitetsstrategi, så glem den tanke. Panasonics LED-modeller lægger sig tættere op af LED-modeller fra Samsung og LG, og byder på samme "wow"-farver – og derved mindre præcise farver. Mange forbrugere foretrækker denne løsning, og ET5 har da også flere styrker. Det er en bedre allround-Tv end Panasonics plasma-TV på grund af den højere lysstyrke og dermed bedre gengivelse i meget oplyste stuer. Passiv 3D er det mest praktiske og tilgængelige 3D-system – og rent faktisk noget jeg tror folk kunne få gavn af. Og så er responstiden overraskende hurtig for et Tv i denne prisklasse. Omvendt er farverne ikke særlig præcise – selv ikke efter kalibrering – og sortniveauet er svagt.

Når man sidder i perspektiveringstilstand og skal opsummere, må man sige, at ET5 er en ny rute for Panasonic, og Tv’et masser sig ind i mængden af andre LED-modeller på markedet. Hvis du er på udkig efter et passivt 3DTV og ganske fornuftig billedkvalitet, er ET5 et fint alternativ til priskonkurrenter fra Samsung, LG og Sony. Men hvad angår rå billedkvalitet, må jeg stadig sige, at Panasonics mellempris plasma-Tv giver mere værdi for pengene.

Læs hele anmeldelsen
Det er 42" modellen der er blevet testet...60" modellen har andet design og 500hz...og måske andre ting...kan man sammenligne?
Brugeravatar
Af edinger
michael2 skrev:Det er 42" modellen der er blevet testet...
Det er jeg klar over. Og det spiller naturligvis en rolle. Ikke mindst hvad angår sandsynligheden for synligt lysgennemfald.

michael2 skrev:60" modellen har andet design og 500hz...og måske andre ting...kan man sammenligne?
At 60-tommer versionen skiller sig ud teknisk og spec-mæssigt, er usædvanligt. Og ja, det gør det naturligvis vanskeligere end normalt, for ikke at sige "tæt på umuligt", at overføre resultaterne fra FP-testen direkte.
Af B&W
Jeg har TXL42ET5Y i soveværelset og må sige i prisklassen synes jeg det er et ganske godt køb. Efter jeg kalibrerede den med flatpanels indstillingerne, er jeg meget enig i den test de har lavet af den..

Men i alle tilfælde som mange andre her på forummet vil jeg stadig anbefale plasma i den prisklasse! - Har selv lige købt txp55st50y til stuen og billedet er fremragende..

Købte selv 47lw980w til stuen sidste år, pga passiv 3D bla. Men plasma gengiver stadig et bedre billede...

Men hvis præferencen er LED - Så synes jeg ET5 er et fint køb.
Af michael2
ohhhh det er sgu svært. Det bliver enten PANASONIC TX-L60ET5Y eller PANASONIC TX-P65ST50Y. Jeg bryder mig dog ikke om aktiv 3D. Så jeg tror det bliver LED.
Brugeravatar
Af edinger
michael2 skrev:Det bliver enten PANASONIC TX-L60ET5Y eller PANASONIC TX-P65ST50Y. Jeg bryder mig dog ikke om aktiv 3D. Så jeg tror det bliver LED.
Der er ikke så meget tvivl om, hvilken skærm der leverer det bedste billede.

Dine overvejelser bør derfor gå på dels aktiv versus passiv 3D, som du selv nævner, men først og fremmest hvilket kompromis, du bedst kan leve med, hvad angår de teknologispecifikke fordele og ulemper forbundet med hhv. LCD og plasma.