Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, efter en rigtig uheldig dag, er jeg simpelthen nødt til og bede om noget hjælp. Jeg har været så uheldig at min Samsung 55C8705 er afgået ved døden :( , efter min søns leg kom for tæt på. Panelet er smadret og jeg er rimelig overbevist om at det er dødsdømt. Jeg har tegnet en ekstra forsikring i tidernes morgen på skærmen. Men hvis nu de dømmer den nede og skal erstatte med tilsvarende, hvad ender jeg så op med for en skærm på den af side af det hele??? Sidder jo egentlig og forventer, at det "kun" kan være en 55ES8005, men hvad siger i?

Jeg har kigget lidt på antal indgange og typer af indgange, men kan slet ikke finde ud af hvad der er tilsvarende. Og hvordan er det med Hz på det det gamle(UE55C870) var det 200hz og det nye (UE55ES8005 er 800hz men det er CMR???

Nogen der kan hjælpe
lohse skrev:Hej, efter en rigtig uheldig dag, er jeg simpelthen nødt til og bede om noget hjælp. Jeg har været så uheldig at min Samsung 55C8705 er afgået ved døden :( , efter min søns leg kom for tæt på. Panelet er smadret og jeg er rimelig overbevist om at det er dødsdømt. Jeg har tegnet en ekstra forsikring i tidernes morgen på skærmen. Men hvis nu de dømmer den nede og skal erstatte med tilsvarende, hvad ender jeg så op med for en skærm på den af side af det hele??? Sidder jo egentlig og forventer, at det "kun" kan være en 55ES8005, men hvad siger i?

Jeg har kigget lidt på antal indgange og typer af indgange, men kan slet ikke finde ud af hvad der er tilsvarende. Og hvordan er det med Hz på det det gamle(UE55C870) var det 200hz og det nye (UE55ES8005 er 800hz men det er CMR???

Nogen der kan hjælpe

Tror du Max for 7 serien i erstatning. Men vil skyde på 6805 vil være svarende til idag.
jones31 skrev:
lohse skrev:Hej, efter en rigtig uheldig dag, er jeg simpelthen nødt til og bede om noget hjælp. Jeg har været så uheldig at min Samsung 55C8705 er afgået ved døden :( , efter min søns leg kom for tæt på. Panelet er smadret og jeg er rimelig overbevist om at det er dødsdømt. Jeg har tegnet en ekstra forsikring i tidernes morgen på skærmen. Men hvis nu de dømmer den nede og skal erstatte med tilsvarende, hvad ender jeg så op med for en skærm på den af side af det hele??? Sidder jo egentlig og forventer, at det "kun" kan være en 55ES8005, men hvad siger i?

Nogen der kan hjælpe

Tror du Max for 7 serien i erstatning. Men vil skyde på 6805 vil være svarende til idag.
Håber jeg sgu ikke du får ret i.... :( Men kan se der vil være en forringelse på højttalereffekten så, den gamle(C8700) havde 2x15W hvor 6805 nu kun har 2x10... Desuden er der heller de samme udgange til lyd på 6-serien
lohse skrev:
jones31 skrev:

Nogen der kan hjælpe

Håber jeg sgu ikke du får ret i.... :( Men kan se der vil være en forringelse på højttalereffekten så, den gamle(C8700) havde 2x15W hvor 6805 nu kun har 2x10... Desuden er der heller de samme udgange til lyd på 6-serien
Ingen tv har god lyd idag, de fleste tv idag har kun optisk lydudgang. Din skærm er snart 3 år gammel model og hvor f modellerne snart kommer. 6805 vill være mit bud på tilsvarende model og den har duel core og bedre smart tv og billedpanelet er nok også en tand bedre på det.
Af lohse
Er helt med på hvad du siger, men jeg skal jo ikke stilles dårligere bare fordi mit TV er 3 år gammelt. Det er jo lige netop derfor jeg tegnede den forsikring i sin tid, ingen afskrivning og ingen selvrisiko, policen på TV'et hedder 25000kr, ved godt at de ikke koster det den dag i dag.

Desuden er der kun 900 kr i forskel på 55es6805 og 55es8005 lige nu.
Af Thomas Fisker
Tror ikke der skulle være noget problem i at få et 7005 ud af dem, kun 7005/8005 har en panel frekvens på 200hz, alt det der CMR halløj kan de ikke bruge til noget.
Lad dig ikke spise af med andet, bare vær saglig og forklar dem hvorfor du ikke vil spises af med et 100hz panel hvis de prøver med mindre.
Muligvis er der bedre billedprocessor/smarttv i 6805, men lover de en teknisk tilsvarende skal det sku' også være det.

Held og lykke :)
Af lohse
Thomas Fisker skrev:Tror ikke der skulle være noget problem i at få et 7005 ud af dem, kun 7005/8005 har en panel frekvens på 200hz, alt det der CMR halløj kan de ikke bruge til noget.
Lad dig ikke spise af med andet, bare vær saglig og forklar dem hvorfor du ikke vil spises af med et 100hz panel hvis de prøver med mindre.
Muligvis er der bedre billedprocessor/smarttv i 6805, men lover de en teknisk tilsvarende skal det sku' også være det.

Ja det er lige nøjagtig der jeg vil henad. Det der så er med expert's forsikring, er at jeg skal handle der igen, og det er fint med mig, men de har ikke 7 serien i deres sortiment. Så er vi henne ved 8 serien igen.
Af lohse
Thomas Fisker skrev:Tror ikke der skulle være noget problem i at få et 7005 ud af dem, kun 7005/8005 har en panel frekvens på 200hz, alt det der CMR halløj kan de ikke bruge til noget.

Ja det er lige nøjagtig der jeg vil henad. Det der så er med expert's forsikring, er at jeg skal handle der igen, og det er fint med mig, men de har ikke 7 serien i deres sortiment. Så er vi henne ved 8 serien igen.
Af jones31

Øhh der tager du fejl både 6517, 6805, 6905 er alle med 200 Hz, de kaldes 400hz vær. Expert har 6905 som vil være tilsvarende efter min mening idag.
Brugeravatar
Af edinger
Det centrale må være at få en skærm, som i praksis leverer samme kvalitet. Og i den sammenhæng er papir specs temmelig irrelevante.

At (fra)vælge en skærm (alene) pga. noget så luftigt som hertz – uden at være bekendt med skærmens kvaliteter i øvrigt – er ikke videre formålstjenesteligt.
Af lgowner
lohse skrev:policen på TV'et hedder 25000kr, ved godt at de ikke koster det den dag i dag.
hvis du er velvidende at tv i din klasse ikke koster det samme, og samtidig at kvaliteten er blevet bedre, så er det noget galt med moralen.

du vil have nyt 25K tv, selvom dit var ringere og du idag 3 år efter er dårligere stillet.

Det er vist bare sur røv :) den må du æde og så lade det ligge. det er tv't du forsikrede og ikke prisen på en skærm.
edinger skrev:Det centrale må være at få en skærm, som i praksis leverer samme kvalitet. Og i den sammenhæng er papir specs temmelig irrelevante.
+1
Af lohse
Jeg kan så fortælle, at jeg idag er endt ud med og få et samsung 55es8005 i stedet for det gamle.
Af Snurrerundtlyd
Hvordan gik den i stykker? Væltede den eller røgder en Wii remote eller lignende ind i skærmen?

Nu har du selvfølgelig en forsikring og jeg ved ikke om du allerede havde hængt skærmen på væggen. Men ellers vil jeg generelt råde folk med børn til at hænge fladskærms-TV op på væggen, hvis det er muligt. Moderne fladskærme vejer ikke ret meget og har et højt tyngdepunkt, så de er ret lette at vælte ved et uheld, hvis de bare står på bord-standen.
Og sørg for alti at bruge håndlesstroppen på Wii remote, hvis man spiller tennis eller lignennde. Der er masser af YouTube videoer med folk der har smadret deres skærm fordi Wii remoten smuttede ud af hånden på dem mens de spillede.
Af lgowner
lohse skrev:Jeg kan så fortælle, at jeg idag er endt ud med og få et samsung 55es8005 i stedet for det gamle.
så 25000 blev ikke erstatningen, det var vel hvad andre skrev her :) nærmere 15000, det lyder helt ok. så kun 10k tabt på nogle år, det er vist normalt.