lgowner skrev:Mit ene 2011 tv (LW650) virker fint med DLNA fra pc og nas her, og klarer da de fleste filer, undtaget dem med DTS lydspor, som jeg springer over.
PS3 derimod vil ikke tage filerne. men det er en anden sag.
Jeg tror du misforstod mig, jeg kan også sagtens se film og billeder via DLNA på mit TV!
Der er stor forskel på at have adgang til filer på et Netværk(CIFS) eller netværksstreaming.
Jeg ved ikke om der findes TV, som kan tilgå mediafiler over et netværk på samme måde som hvis mediafilerne lå på en USB harddisk sluttet direkte til TV'et, men mit kan ikke på denne måde.
For at kunne bruge DLNA kræves der en mediaserver, som sørger for at mediefilerne bliver streamet over netværket(Plex kan også transcode, men er meget ressourcekrævende), i lordt_nelson tilfælde vil det så være routeren, som skal have en indbygget mediaserver.
Dernæst skal TV'et have en indbygget media-render, men uanset hvor godt dit TV er til at vise en masse forskellige typer mediefiler, så vil det altid være begrænset af mediaserveren.
Dette er ikke tilfældet, når du afspiller mediefiler fra en USB harddisk sluttet direkte til TV'et, så er det dit TV's mediesupport der suverænt styrer, hvad du kan afspille!
De TV, som kan tilgå filer over et netværk på samme måde som via en tilsluttet USB harddisk, ja så stiller det ikke større krav til afsenderen(en router i dette tilfælde) end at kunne dele og sende filer over et netværk!
Jeg ved ikke om jeg lige fik gjort forvirringen større, jeg er ikke altid lige god til at forklare på skrift, hvad det er jeg mener