Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
En god skærm i den klasse behøves ikke koste mere end 6000-7500 kr afhængig af størrelse selvfølgelig :)

Du får IKKE bedre BILLEDEkvalitet hvis du bruger 10-12.000 kr på en skærm end en til 6000-7500 kr, hvis det PRIMÆRT er det du går efter. Så kan den til 12.000 have WIFI og andet godt indbygget, men hvis du kun skal se bluray og tv, er en billigere skærm at foretrække for jeg tror IKKE du kan se forskel når du sidder 3,5-4 meter fra skærmen..

Husk forøvrigt at indstille tvet til det bedste billede, dvs. slå alle billedeforbedringer FRA, da det giver det "normalt" billede så du kan se flere detaljer i farver og billede..(Se mere under "Artikler" her på siden). Måske underligt i starten, men efter et stykke tid vender øjet sig til det.

Men selvfølgelig. Hvis du vil give den gas så: Værsgo'.... :)

iNDRØMMET: Galaxy Tab er da meget fed, hvis du har en Iphone, men jeg er mest til en klassisk fjernbetjening, så kan vennerne også finde ud af det.. :D
Af wheels
Hej Alle,
Tak for jeres input!
Jeg vil lige starte med at sige til lgowner at jeg skam havde lavet en del research
af de nævnte tv, men det det var også det, der gjorde mig i tvivl!

Nårh, men kort efter jeg havde lavet mit indlæg her, fik jeg en mail fra Phillips.
Jeg havde hele tiden været ret vild med: 46PFL8007T! Men jeg syntes prisen var på den forkerte side af 10.000.- Det stod til 12.000.- hos Pricerunner (Giganten)
Jeg besluttede at tage ud til El-Giganten for at finde en sælger der var til at tale
med. Det var der. Fik mit phillips for 11.000.-
Satte mig godt i stole med samme da jeg kom, for gå i gang, alting gik fint indtil
her i morges, Da jeg tændte for tv'et, der stod nye netværks opdateringer er tilgængelige -og jo, det er tilsluttet mit netværk m. kabel- jeg trykkede ok som
anbefalet og nu er der gået over en time -har været ude at lufte hunden- og der sker kun det, at kører en blå stribe lodret over skærmen? nogle ideer?
Mvh

wheels
Af JesperAndersen
wheels; tak for god "værkstedshumor". I går efterlyste du feedback på fire specifikke TV - i dag, uden at have givet een eneste respons, fortæller du at du har købt et ganske andet TV. Det ER altså temmelig underholdende at læse... :D :p :) ( omend dem som har skrevet/forsøgt at hjælpe dig, måske kan føle sig en smule....til grin..?..)

Men til dit nye spm; prøv at tage strømmen fra TV'et, og se om billedet vender tilbage efterfølgende. er det ikke tilfældet, skal det bare retur!
Af PeterD
Måske du skulle lytte næste gang? 8)

DU TOG CHANCEN og blev...Ak ja...Desværre skuffet.

Vil ikke sige at jeg føler mig til grin. Det er jo ikke mine penge, men da ærgeligt at du vælger en skærm som ikke fungerer efter din hensigt.

Hvis du beslutter dig for at bytte den så vælg en skærm som er gennemtestet af Flatpanels og er anbefalelsesværdigt.

Det kunne jo være Samsung eller eller et japansk mærke f.eks. Panasonic ..til en 6-7000 kr..og så kan du gå på udsalg for resten af beløbet....

Håber dog du får Philips'en til at virke.
Af Chaui
Philips er vel os stadig håbløst bagefter når det kommer til software, altså Menu'er osv.

Følte mig i hvert godt røvrendt da jeg købte philips skærm for lidt over 3 år siden. en 37" Topmodel til 10.000kr, og min kammerat købte en Samsung 46", 6'er serie.

Samsung'en var lysår foran inden for alt der hedder Menu, kanal lister og tvguide osv.

Bare alene opstarten af min philips tager 15-20 sekunder, og fjernbetjeningen kan først bruges efter yderligere 15-20 sekunder.

Men til soveværelset er den da ok.