Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wheels
Hej
Jeg er helt ny her på forumet & har virkelig brug for nogen som ved mere end mig,
-& der skal ikke meget til, nor det drejer sig om tv!- Jeg har læst Torbens indlæg
& har tænkt mig at følge det fremover!!! Men jeg håber at I vil bærer over med mig i denne omgang!

Jeg har været på udkig efter et nyt fladskærm i den sidste tid & jo mere jeg undersøger, des mere mere bliver jeg i tvivl!
Jeg har kig på 4 skærme som har vagt min interesse! Jeg ved godt at det perfekte
fladskærm ikke eksisterer indu. But here we goes:

LG 47LM760T
SONY KDL-46HX753
SAMSUNG UE46ES7005
PANASONIC TX P50ST50Y

Jeg vil sætte stor pris på enhver hjæp!!!

Mvh,

wheels. :s
Af lgowner
når du er helt nede på tvivlsplan og ikke stiller størrere krav, så er svaret kort: 47LM760T

Hvorfor? det har du jo selv stillet krav til ;)
Af Chaui
Vælg en af dem og find så ud af om det er noget du kan lide.

Synes efterhånden der er for mange folk der stiller sig op sidelinjen og lader andre vælge TV'et for dem. Come on, det er ikke et hus eller en dyr bil, det drejer sig måske om 10.000 kr på et TV, det kan næppe gå galt.

Nu har du 1 person der har sagt LG modellen, og jeg er selv til Samsung TV, så jeg vil foreslå dig den Samsung der.
Af loberg
Har selv et LG og var også meget i tvivl, men valgte LGén og er ikke det mindste skuffet, så LG herfra
Af Marsman
Har LG670 ud tilfreds og er fuld så jeg ville vælge LG
Af PeterD
HUSK:

ALLE DER ER GLADE FOR ET LG SIGER =KØB ET LG

ALLE DER ER GLÆDE FOR ET SONY SIGER = KØB ET SONY

ALLE DER ER GLÆDE FOR ET PANASONIC SIGER = KØB ET PANA

ALLE DER ER GLÆDE FOR ET SAMSUNG SIGER= KØB ET SAMSUNG

ALLE DER ER SURE PÅ DERES AUDI SIGER = KØB EN BMW

Min pointe er at du står med flere spørgsmål end svar.

LED/LCD: Tynd skærm, ofte "filmisk gengivelse af billedet". God til konsolspil. God skærm fra ca. 6000+ kr. God i lyse stuer og hvis du bruger skærmen som pc.

Plasma: Ofte bedre sortniveau og farvegengivelse end " de billigste" LED.
God skærm koster fra ca. 4000+ kr. Ofte bedre til bluray/film og sport. Nogle skærme kan dog have meget genskin fra vinduer etc. så læs så mange tests du kan af skærmen INDEN du køber den (Gælder for så vidt også LCDskærme.

Mange herinde hælder mere til en plasmaskærm (Panasonic og Samsung er vel de førende) fordi de ofte gengiver BILLEDET BEDST MULIGT især ved dvd/bluray ,men der er ofte forskellige meninger om dette...

Vælg en skærm som Flatpanels anbefaler, så er du godt stillet. Et ST50 er nok den skærm som du får mest for penge ved. Igen en GOD SKÆRM i 42" behøves ikke koste mere end 5000-6000 kr..Og for 50" 6000-7500kr. (Overvej lige om du har plads nok i forhold til sofaen...)

Og check priserne ud på komplett.dk og Elgiganten.dk (Sidst vil nok helst sælge dig et koreansk mærke...). Her er de oftest billigst og du har 14 dages returret, når det er sat til stikkontakten..

I sidste ende. Vælg den skærm du syntes om!
Af PeterD
@marsman:

Hmm..."er fuld så jeg ville vælge et LG"

Godt nok er det snart Nytår, men alligevel lyder det sjovt... :D
Af Bent odense
Troer i ikke han blev merer forvirret af det.Alle kom med et tv de syndes han skulle købe ud fra deres valg af tv.Personlig er jeg til japansk,Og har sony 55HX855 og 46HX753,Og det er jeg yderes tilfres med.Og det er ikke givet at han kan bruge midt valg af tv,Til noget.
Af PeterD
Jep. Det er også derfor trådstarter skal kigge nærmere på andre forumopslag her på siden og under "Købsanbefalinger"..og så lige tage forbehold for om der er meget lysindfald i hans stue...Og der findes jo altid whathifi.co.uk. Svenske ljud och bild og utallige engelske, amerikanske sider hvor pro-contra LCD/Plasma diskuteres...hvis han vil grave mere i det...

Nu gav jeg ham bare nogle overordnede "retningslinjer" som manden kan tygge på.. :)

Tip: Kør lyden over højttalere, evt. trådløse høretelefoner (hvis du ikke vil forstyrre konen, børnene) når du ser film/blu for FULD UDBLÆSNING. Det giver en MEGET bedre lydoplevelse!!!! :)

Du vender dig hurtigt til at bruge hovedtelefoner 8)
Af Bent odense
Jeg troer det er blevet nævnt før,peterD,Er du i reklamebranchen. :)
Af PeterD
He He....

Tak for det.. :D og :)

Jeg kan godt lide at trylle med ord/sætninger, hvilket mine indlæg ofte vidner om...

men det, jeg er allermest optaget af er at folk vælger det tv de bliver mest glad for så derfor forsøger jeg at rådgive dem så de ikke laver et større fejlkøb (end nødvendigt)..

Jeg er heller ikke perfekt og laver fejl, men hvis jeg kan hjælpe andre med at blive mere glade for deres køb (og måske samtidig spare penge) ved at se på alternativer end det de havde i tankerne, så er jeg glad.. :)
Af lgowner
jeg tror at hvis man læser indlæg nr.1 endnu engang så finder man det tomt for ønsker og valget frit for brugeren om det skal være rødt design, blå fødder, eller have et ABBA mærke siddende i øverste hjørne eller BMW stående på fronten for at køber bliver tilfreds. Alt på hylderne er valgfrie i det indlæg. Så hvorfor ikke skyder på første og bedste linje i indlægget og her stod så LG :) ikke fordi det er bedst men var OP's første valg på listen og det siger indirekte meget og OP's valg.

og ja, vi har alle en præference, og den var desværre ikke på listen i OP's indlæg.
Af PeterD
Skal det være LG så lad det være LG :)

Husk dog at checke flere steder Whathifi.co.uk hdtvtest.co.uk og andre sammenligningstests på nettet AF DEN SAMME SKÆRM (Google is your friend) og så se på plus/minus ved hver enkelt skærm, så er chancen for at der går noget galt mindre...

Det værste du kan gøre er at gå ind i en butik og sige: "Øhhh. Jeg skal bare have en skærm og den skal være god"...

Chancen for du kommer ud med et produkt du har betalt overpris for er 1:1

At jeg ville sige at du skulle vælge et Panasonic og andre ville pege på et LG eller Samsung, betyder IKKE at du hverken SKAL vælge LG/Samsung eller Panasonic..

Men bliver det LG så Værsgo' :) :

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 490889ea95

It's YOUR choice!!

PS. Vær dog opmærksom på "Backlight Bleed" som er en typisk fejl ved LED skærme, men hey...Den perfekte skærm findes ikke..

http://www.youtube.com/watch?v=axE38dGn7vg

http://www.youtube.com/watch?v=PF0sNQVoTfI

Hvis du vælger Samsung kan man kun håbe det er bedre end et D8005.... O_O

http://www.youtube.com/watch?v=sZ1Q7jnTxFc
Af janbau
Som andre siger kan jeg sige at vi er tilfredse med vores LG 47LM760T men valgte den hovedsagligt fordi jeg ville have Pasiv 3 D . Ellers havde det blevet Sony igen . Nok et Hx 855 .

Men vil sige at Lg Menu system er både smart og nem især med Magic Remote , men der er en mangel synes jeg og det er skift imellem Hdmi indgangene kunne have været lavet lidt mere smart når de nu var igang med en række smarte funktioner ved skift af de mange funktioner der findes på fladskærme .

Ellers havde det blevet Sony igen . Nok et Hx 855 .
Så lige en anden havde spottet denne pris 9499 kr
46HX855BAE Det var billigt
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... nd-50-boks

Men kan da så sige at jeg så Storebror " LG 47 860 til en tusse over LG 760 T pris i Elgiganten . Her sagde Prisskiltet 10999 kr og det var i Horsens .

Set til 10999 på prisskilt i Horsens Fredag eftermiddag .
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-47lm860w

LG 47LM760T står til 9999 kr i butikken og tilbudsavis men kan ikke ses på Internet lige pt .

Ved ikke om der findes flere af SAMSUNG UE46ES8005 som jo i denne uge var på kø tilbud til 8999 kr i Elgiganten . Tror de er væk men prøv da at kør ind i Elgiganten og se .

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... axy-tab-ii