Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af klinge
Lyder godt. Gerne 55"eren :)
Brugeravatar
Af MigSelv
klinge skrev:Lyder godt. Gerne 55"eren :)
65" er mere spændende med næsten det dobbelte antal zoner til et bedre sortniveau, med måske mindre haloeffekt til følge.
Brugeravatar
Af edinger
MigSelv skrev:65" er mere spændende med næsten det dobbelte antal zoner til et bedre sortniveau, med måske mindre haloeffekt til følge.
...men nok også mindre opnåelig for de fleste (prismæssigt). Hvilket taler for 55-tommer modellen.
Brugeravatar
Af MigSelv
edinger skrev:
MigSelv skrev:65" er mere spændende med næsten det dobbelte antal zoner til et bedre sortniveau, med måske mindre haloeffekt til følge.
...men nok også mindre opnåelig for de fleste (prismæssigt). Hvilket taler for 55-tommer modellen.
Hvorfor ikke teste bedste model ( på papiret ), så må man vurdere, om man kan nøjes med det næstbedste.
Brugeravatar
Af edinger
MigSelv skrev:Hvorfor ikke teste bedste model ( på papiret ), så må man vurdere, om man kan nøjes med det næstbedste.
Hvis der vitterlig er forskel på 55- og 65-tommer modellen – og også så stor forskel, at testresultatene fra den ene model ikke umiddelbart kan overføres til den anden – er det da fjollet ikke at teste den model, som man på forhånd ved vil være den mest interessante for flertallet af køberne. Frem for en kuriøs 65-tommer model. Uagtet dennes mulige fortræffelige kvaliteter.
Brugeravatar
Af MigSelv
Så var det heldigt, at man testede de hedengangne Pioneer modeller, der for de fleste var uopnålige grundet prisen. Tænk hvis der ikke havde været papir på, hvor gode de var.
Når udenlandske owner threads surfes, går debatten på forskellen omkring ca. 105 led zoner for 55", og ca. 192 led zoner for 65". Hvis disse tal passer, må det formodes, at der er stor forskel på de områder mange zoner forbedrer.
Af lennon
MigSelv skrev: Når udenlandske owner threads surfes, går debatten på forskellen omkring ca. 105 led zoner for 55", og ca. 192 led zoner for 65". Hvis disse tal passer, må det formodes, at der er stor forskel på de områder mange zoner forbedrer.
Er du sikker på at det ikke er en ligefrem proportional forøgelse i forhold til skærmstørrelsen ?
Af klinge
Nej nej nej... de 196 zoner er en and.

Dem som har talt finder:

15 x 7 = 105 zoner på 55"
16 x 8 = 128 zoner på 65"

(post nr. 890 i før omtalte tråd)

Hvis man regner lidt på det så er der heller ikke rigtigt nogen flot rektangel af zoner som går op i 196.

14 x 14 = 196 er det tætteste og det er nok ikke et kvadratisk mønster vi går efter medmindre de har fundet på at lave zonerne i 16:9 format :)

Så jeg tror på de 105 og 128 zoner.

Og ja test af 55" fordi det er den flest har indenfor rækkevidde økonomisk 25K er vist dyrt nok. og fordi den eftersigende skulle have et bedre panel end 65".

-Morten
Senest rettet af klinge 21 nov 2012, 20:13, rettet i alt 1 gang.
Af klinge
Hov så lige at du havde skrevet 192.

Hvilket godt kunne være 16 x 12, men stadigt ikke særligt 16:9 agtigt.

Blev narret af at flere testsites har skrevet 196 zoner. Men stadigt det rigtige tal tror jeg bestemt er som dem der har talt dem nemlig 128 zoner.

Men hvis det kun er zoner man går efter skal man nok kigge efter Samsungs Elite. Her skal man dog dykke noget dybere i tegnedrengen.

-Morten
Af zappedronningen
kennethbrdk skrev:
edinger skrev:
kennethbrdk skrev:Er VT50 virkeligt det bedste tv, der kan præsteres i år 2012 :((
Hvordan skal det forstås?
Det skal forstås således, at jeg ikke er helt tilfreds med mit VT50 og overvejer alternativer og er skuffet over, hvis det er det bedste tv man kan få her i år 2012
Enig. Mit er latterligt følsomt overfor logoer, men fejler ifølge værkstedet ikke noget. Bare sjovt at det så kom tilbage derfra med et meget tydeligt og meget forværret DR logo. Forhandleren kigger på det nu, og jeg har imens lånt deres, der også har meget tydelige DR og TV2 logoer, men dog er meget mindre sensitivt end mit, der selv med reduceret kontrast ikke kan tåle 2-3*45 minutter om ugen på en kanal med massivt logo.
DFC er da også til at brække sig over.
Af kennethbrdk
zappedronningen skrev:
kennethbrdk skrev:
edinger skrev: Hvordan skal det forstås?
Det skal forstås således, at jeg ikke er helt tilfreds med mit VT50 og overvejer alternativer og er skuffet over, hvis det er det bedste tv man kan få her i år 2012
Enig. Mit er latterligt følsomt overfor logoer, men fejler ifølge værkstedet ikke noget. Bare sjovt at det så kom tilbage derfra med et meget tydeligt og meget forværret DR logo. Forhandleren kigger på det nu, og jeg har imens lånt deres, der også har meget tydelige DR og TV2 logoer, men dog er meget mindre sensitivt end mit, der selv med reduceret kontrast ikke kan tåle 2-3*45 minutter om ugen på en kanal med massivt logo.
DFC er da også til at brække sig over.
Ja man skulle synes der var plads til forbedring her i 2012 - snart 2013 O-O