Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Andersss
Skulle og til at sige, at hvis det er review så er jeg konge af havbunden.
Af klinge
Ja, vi skal have toppen af poppen på banen med et review. Så lad os få et flatpanels.dk review og/eller alternativt et fra avforums.com

Kom frisk Rasmus læg lige bestilling ind på en HX955 :)
Brugeravatar
Af edinger
kennethbrdk skrev:Er VT50 virkeligt det bedste tv, der kan præsteres i år 2012 :((
Hvordan skal det forstås?
Af lennon
kennethbrdk skrev:
MigSelv skrev:http://hdguru.com/sony-xbr55hx950-3d-le ... view/8724/
Ja det er jo ikke synderligt positivt, suk. Er VT50 virkeligt det bedste tv, der kan præsteres i år 2012 :((
Det er alle seriøse test indtil videre enige om . Men Samsungs topplasma skulle være meget tæt på . .
Af kennethbrdk
edinger skrev:
kennethbrdk skrev:Er VT50 virkeligt det bedste tv, der kan præsteres i år 2012 :((
Det skal forstås således, at jeg ikke er helt tilfreds med mit VT50 og overvejer alternativer og er skuffet over, hvis det er det bedste tv man kan få her i år 2012
Af klinge
Det afhænger jo voldsomt af om man synes bedst om de drawback der er ved LED eller Plasma.

Hvis man er til Plasma, ja så er det VT50'eren, hvis man er til LCD/LED så er det nok HX955 som er toppen af poppen.

Smag og behag. Ingen af topmodellerne er perfekte. Personligt er jeg mest til LCD/LED af de to onder :)
Af kennethbrdk
klinge skrev:Det afhænger jo voldsomt af om man synes bedst om de drawback der er ved LED eller Plasma.

Hvis man er til Plasma, ja så er det VT50'eren, hvis man er til LCD/LED så er det nok HX955 som er toppen af poppen.

Smag og behag. Ingen af topmodellerne er perfekte. Personligt er jeg mest til LCD/LED af de to onder :)
Ja desværre. Jeg er til den teknologi, der irriterer mig mindst, må jeg konstatere og hælder efterhånden også lidt LCD/LED efter jeg har haft VT50. Der er dog heller ingen af LG´s eller Samsungs LCD/LED modeller, der har gjort sig positivt bemærket når jeg har set dem i funktion. Desværre er det geografisk svært at komme ud og se Sonys modeller der hvor jeg bor.
Nu skal det dog heller ikke lyde værre end det er med VT50, den har blot nogle uheldige ting, der irriterer mig voldsomt, såsom panelets følsomhed hvad angår statiske elementer såsom logoer og bjæker, samt dens evner omkring panoreringer (både vertikalt og horisontalt) hvor billedet mister fokus - lidt for meget efter min smag (og nu inden jeg får skudt i skoen at jeg så må foretrække soap effekt - NEJ det hader jeg lige så meget).
Af Mysen
kennethbrdk skrev:
edinger skrev:
Det skal forstås således, at jeg ikke er helt tilfreds med mit VT50 og overvejer alternativer og er skuffet over, hvis det er det bedste tv man kan få her i år 2012
Det kan jo være, at der er nogle ting ved VT50, som irriterer/skuffer dig, men ikke forekommer på andre modeller.
Det kan også være, at du er en af de mange, der er skuffede over billedkvaliteten, selv om det ikke er tv'et, men derimod kildens skyld, at billedet ikke er pænt. Mange af de stærkt komprimerede tv-programmer ser bare ikke bedre ud, selv ikke på markedets bedste tv.
Af kennethbrdk
Mysen skrev:
kennethbrdk skrev:
edinger skrev: Hvordan skal det forstås?
Det kan jo være, at der er nogle ting ved VT50, som irriterer/skuffer dig, men ikke forekommer på andre modeller.
Det kan også være, at du er en af de mange, der er skuffede over billedkvaliteten, selv om det ikke er tv'et, men derimod kildens skyld, at billedet ikke er pænt. Mange af de stærkt komprimerede tv-programmer ser bare ikke bedre ud, selv ikke på markedets bedste tv.
Det er ikke billedet i sig selv jeg er skuffet over - det er jeg faktisk godt tilfreds med, men jeg ser mest bluray/dvd (mest bluray) og det er der jeg derfor mest ser fænomentet omkring panoreringer der. Der er intet med panoreringer på f.eks fodbold på tv kanaler (yousee) og det jo endda 50 hz, som skulle være et problem. Der har jeg så til gengæld problemer med visse logoer. Jeg bruger en Oppo 93 som kører source direct - har også prøvet at lade oppoen stå for det uden noget bedre resultat.