Jamen, jeg forstod skam godt joken, og jeg er da også selv til et adskilt anlæg, for jeg bryder mig faktisk ikke særlig meget om udseendet af sådan en lang fætter. Jeg pointerede bare, at jeg opfatter afstandstagen til soundbars som en fordom, fordi lyden jo ikke handler en bjælde om designet, altså om stereolyden er delt i to højtalere eller ej. Hvis der er nogle gode elementer i en soundbar, og den ellers er lang nok til at adskille de to veje lyden kommer ud, så er det et fint nok valg, og det kan være mindst lige så godt som "almindelige" højtalere
Hvor afstanden til soundbars skal findes, er når folk helt ukritisk ser det som en umiddelbar løsning til den flade lyd i et tv. Selv om den er lang, så spiller den altså ikke godt, når den kun koster 500 kroner, men det samme er altså tilfældet for en stor almindelig højtaler.
Jeg selv havde en fordom overfor satellitsystemer engang, men igen så skyldes det, at der er så meget skrammel indenfor den opsætning. Satellitsystemer er ikke den bedste løsning, da størrelsen er en hæmsko, men jeg kan nu godt anerkende, at folk gerne vil ofre lidt lydkvalitet eller blot betale ekstra for at få god lyd ud af små diskrete højtalere. Ligesom at folk vil betale kassen for en af LG's middelmådige LED-modeller blot fordi designet er pænere end på den langt bedre plasmaskærm i samme prisklasse. Jeg selv kunne ikke drømme om, at ofre billed- eller lydkvalitet til ære for designet, men nogle gange er det altså nødvendigt at acceptere et kompromis, hvis der skal være enighed i hjemmet om, at den fælles økonomi skal sponsere noget, som kun én føler for.
Andre gange kan man være kreativ, og jeg har f.eks "fået lov" til at have store højtalere, fordi jeg sendte dem til autolakering, hvilke skabte den æstetiske accept hos min mage.

Mangler hifi... - og penge til hifi!