Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DavidHimself
De var da billigst i forvejen (til deres førpris mener jeg) :o så deres 14% må siges at være reel nok! Men fedt - det er jo en konge skærm, og BY FAR bedst til prisen efter min mening!
Af PeterD
VALUE 4 MONEY SKÆRMEN ÅR 2012:

UDEN TVIVL: ST50.

Generelt er det svært at komme uden om Panasonic's plasmaskærme, hvis du vil ha' den bedste kvalitet/lavest mulige pris....

Køb den før din nabo (forudsat han følger med på Flatpanels.dk) og før det er for sent......

Kan man få en FOR stor skærm når man kun sidder 3,5 meter væk?
Senest rettet af PeterD 12 nov 2012, 22:22, rettet i alt 1 gang.
Af Andersss
Nej, Peter. De kan kun være for små :)
Af J.H.
Det er en rigtig fin pris :)
Af Vinterbird
Som udgangspunkt har ST50 et vanvittigt godt billede, men jeg har personligt oplevet en ekstrem mængde buzzing på mit ST50, så meget at jeg fik det byttet og det nye larmer lige så meget.

Jeg ved ikke om jeg har været uheldig to gange i træk nu, men jeg kan ikke få fjernsynet til at overdøve buzzen når jeg ser nyheder eller andet tv med udendørsoptagelser eller alment studuelys. Det kan være noget der er værd at tage med i dine overvejelser, hvis du ser fjernsyn med meget lyse billeder.
Af kbaggen
Super skærm........men der er lidt panel-lotteri! Vi er nogle de har høj rentention og lidt burn-in!

Så køb, men hold især kontrast lav dvs. under 50% ( 0-60 = under 30) det første lange tid!
Brug ligeledes Zoom (til at fjerne logoer), og skift kanal oftest
!

Lidt problemer med "line bleeding" også, ellers en rigtig fin skærm der håndtere især bevægelse godt, og meget klare farver!

Ingen buzz her, og iforhold til mange andre skærme både pana og især samsung skulle ST50 være en af de bedre iht. buzz og blæser-larm, især i og med den ingen blæser har!

Ja, jeg har allerede "midstet" 4300 kr kan jeg så se :-)
Af Vinterbird
kbaggen skrev:Super skærm........men der er lidt panel-lotteri! Vi er nogle de har høj rentention og lidt burn-in!

Så køb, men hold især kontrast lav dvs. under 50% ( 0-60 = under 30) det første lange tid!
Brug ligeledes Zoom (til at fjerne logoer), og skift kanal oftest
!

Lidt problemer med "line bleeding" også, ellers en rigtig fin skærm der håndtere især bevægelse godt, og meget klare farver!

Ingen buzz her, og iforhold til mange andre skærme både pana og især samsung skulle ST50 være en af de bedre iht. buzz og blæser-larm, især i og med den ingen blæser har!

Ja, jeg har allerede "midstet" 4300 kr kan jeg så se :-)
Nu er jeg lidt nysgerrig med buzz: Er det normalt og indenfor tolerancegrænsen at jeg kan høre buzzen hvis jeg ser eksempelvis nyhederne på DR1, når de er i deres store oplyste studie?

Og med høre, mener jeg tydeligt høre det fra normal afstand fra fjernsynet på 3-4 meter, og en lydstyrke der er over normal (i mit tilfælde omkring 45 på ST50).
Af kbaggen
Vinterbird skrev: Nu er jeg lidt nysgerrig med buzz: Er det normalt og indenfor tolerancegrænsen at jeg kan høre buzzen hvis jeg ser eksempelvis nyhederne på DR1, når de er i deres store oplyste studie?

Og med høre, mener jeg tydeligt høre det fra normal afstand fra fjernsynet på 3-4 meter, og en lydstyrke der er over normal (i mit tilfælde omkring 45 på ST50).
På min 55ST50 skal jeg slukke for lyden og gerne have hel lys farve og stikke hovedet op i fjernsynet for at øre buzz. Selv der er den meget svag. Vi sidder også en 3 meter væk og kan bestemt ikke høre nogle buzz ved normalt brug a la TV eller film!

Har ligeledes en mediacenter computer i et skab i stuen, og kan snildt høre både HD og USB-HD men aldrig fjernsynet!

Så hvis du tydligt kan høre det fra 3 meter ved normalt TV lyder det lidt voldsomt! Men det er schisme svært at rådgive om......! De andre ST50 jeg har set rundt omkring i butikker kunne jeg heller ikke høre, men tilgengæld kunne man snildt høre Samsungs-buzz voldsomt!

45 i lydstyrke er ret højt efter min mening, og jeg har aldrig oplevet noget buzz ve DR TV Avis udsendelsen.......så enten er dine ører meget modtagelige for lige denne frekvens (skrevet i rmame alvor) eller også har du være uheldig 2 gange!
Af J.H.
Vinterbird skrev: Nu er jeg lidt nysgerrig med buzz: Er det normalt og indenfor tolerancegrænsen at jeg kan høre buzzen hvis jeg ser eksempelvis nyhederne på DR1, når de er i deres store oplyste studie?

Med det du beskriver, nej. Det er ikke normalt og betydeligt over tolerancegrænsen. Byt.
Af klingenberg
J.H. skrev:

Med det du beskriver, nej. Det er ikke normalt og betydeligt over tolerancegrænsen. Byt.
Enig, skal ret langt ned i volumen på d7000'eren + have en ret lys skærm på før jeg kan høre så, så din ST skal vist byttes.
Af Vinterbird
klingenberg skrev:
J.H. skrev:

Enig, skal ret langt ned i volumen på d7000'eren + have en ret lys skærm på før jeg kan høre så, så din ST skal vist byttes.
Den har været til rep hos service-centeret siden sidste uge, og nu påstår de at problemet ikke kan høres hos dem, og forlanger jeg møder op hos dem for at bekræfte at det ikke der.

Og så var deres første tilbagemelding, at de har opdateret firmwaren og ændret stnadard-indstillingerne.

Er det normalt for et service-center at påstå kunden tager fejl, og behandle mig som en idiot?
Af zappedronningen
Vinterbird skrev:
klingenberg skrev:
J.H. skrev: Med det du beskriver, nej. Det er ikke normalt og betydeligt over tolerancegrænsen. Byt.
Den har været til rep hos service-centeret siden sidste uge, og nu påstår de at problemet ikke kan høres hos dem, og forlanger jeg møder op hos dem for at bekræfte at det ikke der.

Og så var deres første tilbagemelding, at de har opdateret firmwaren og ændret stnadard-indstillingerne.

Er det normalt for et service-center at påstå kunden tager fejl, og behandle mig som en idiot?
Ja desværre..... Mit VT50 der var til rep pga for høj følsomhed overfor retention/burn-in, kom tilbage med et meget tydeligt DR logo. Meget værre end det, det blev sendt afsted med. Og meldingen at det ikke fejlede noget. Forhandleren hentede det i fredags for selv at kigge på det. Din historie tyder så på, at de udover at være blinde også er døve. Dog kan buzzing vist være ret afhængig af omgivelserne. Jeg troede på et tidspunkt også, at mit buzzede. Men det var så bare mine ører/hjerne, der spillede mig et puds. Kunne nemlig også høre hyletone og "knitren", selvom jeg slukkede tv'et. Så det var bare et anfald af tinnitus, som heldigvis er næsten forsvundet.