Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PhDream
klingenberg skrev:
PhDream skrev:
edinger skrev: Morsomt.

Normalt er skrønerne om plasma negativt ladet. Så det er da om ikke andet forfriskende med en overvurdering af teknologiens fortræffelighed 8)
På dette site er det omvendt. Plasma anses for den hellige gral for alt materiale, uanset kilde og anbefales derefter.
Det er ikke korrekt. Der bliver ofte nævnt at der er en øget risiko for burn-in ved eks gaming og nyhedskanaler.

Når det så er sagt, så vil jeg til enhver tid foretrækker lidt burn-in, selvom jeg endnu ikke har oplevet det, fremfor clouding, bleeding, grå sort og alle de andre problemer der er med led.

Plasma ER den hellige gral sammenlignet med led, og indtil Oled kommer, simpelthen fordi teknologien tillader at gengive billedet mere korrekt.
Har faktisk hørt CRT skulle være det allerbedste hvis kalibreret korrekt, men at slim-faktoren og produktionsomkostninger drev det ned.

Led/lcd er en pc-skærm teknologi, som blev porteret over som tv grunden slim-factor, lav vægt og lavt strømforbrug, men aldrig med henblik på billedkvalitet.
Tak fordi du så fint beviser min pointe. ;)
Af klingenberg
PhDream skrev:
klingenberg skrev:
PhDream skrev: På dette site er det omvendt. Plasma anses for den hellige gral for alt materiale, uanset kilde og anbefales derefter.
Det er ikke korrekt. Der bliver ofte nævnt at der er en øget risiko for burn-in ved eks gaming og nyhedskanaler.

Når det så er sagt, så vil jeg til enhver tid foretrækker lidt burn-in, selvom jeg endnu ikke har oplevet det, fremfor clouding, bleeding, grå sort og alle de andre problemer der er med led.

Plasma ER den hellige gral sammenlignet med led, og indtil Oled kommer, simpelthen fordi teknologien tillader at gengive billedet mere korrekt.
Har faktisk hørt CRT skulle være det allerbedste hvis kalibreret korrekt, men at slim-faktoren og produktionsomkostninger drev det ned.

Led/lcd er en pc-skærm teknologi, som blev porteret over som tv grunden slim-factor, lav vægt og lavt strømforbrug, men aldrig med henblik på billedkvalitet.
Tak fordi du så fint beviser min pointe. ;)
Selvtak ;)

Den objektive pointe i mere korrekt billedgengivelse er dog stadig ret vigtig. Det er ligesom studiomonitors vs pc-højtalere.
Brugeravatar
Af edinger
Jeg synes lidt, at min joke faldt til jorden dér.

Pointen er selvfølgelig, at mens der rigtignok er fuld forståelse for plasmateknologiens styrker og svagheder blandt de indviede her på siden, oplever man gang på gang nye brugere, som til overflod har fordommene i behold.
Brugeravatar
Af A 666
Kraft edmer cheap !

Spørgsmålet for mig er om det buzzer som slamsungs 51" cheap ass serie plasma også gør.

I så fald det ikke buzzer/brummer er det sgu et godt køb, 4k for 50" full hd er billigt uanset om billede kvaliteten er middelmådig, men den er sikkert helt OK.
Af lassekilde
Det har lidt buzz, men du skal slukke Lyden og meget tæt på det for at ane det.
Brugeravatar
Af edinger
lassekilde skrev:Det har lidt buzz, men du skal slukke Lyden og meget tæt på det for at ane det.

...på dit eksemplar.
Af PhDream
edinger skrev:
lassekilde skrev:Det har lidt buzz, men du skal slukke Lyden og meget tæt på det for at ane det.

...på dit eksemplar.
...i dine ører, i dit rum.