Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af loonitun
#174968
Hej alle

Jeg har et Ex721 sony tv, og lige i dagens anledning skaffet mig dansk netflix, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal få netflix app på mit tv.

jeg har prøvet at google lidt, og har prøvet nogle guides men er kommer bare ikke noget med netflix, jeg har tilmeldt mit tv til sonyentertainmentnetwork, og jeg har andre kanaler, som youtube, break, tvplay osv,

men er der nogle her inde som evt. kan eller ville prøve at forklare en håbløs noob hvordan, man tilslutter netflix til sit tv, som jeg har læst så mange har gjort?

mvh

Looni
Af DavidHimself
#174969
(Correct me if i'm wrong, men) er sony 721'eren ikke en 2011 model?

Netflix skulle efter sigende kun virker med 2012 modellerne!
Af loonitun
#174970
Jo det er et 2011 tv, men fik af vide fra sælger, at det skulle kunne afspille de programmer, ( smart indhold ) der kom, og har osse læst om andre der har et magen ved der gør det, selv om det er udenlandske foras, det var derfor jeg spurgte her inde, håber da ike jeg behøves at bruge xbox til det, da den larmer en smule.

men ind til nu lader det jo til det er vejen frem :(
Af Tuborgmann
#175072
Ringede til Sony support med samme spørgsmål, mit TV er et KDL 46 723EX. Jeg fik at vide at det var Netflix der havde dikteret at det kun skulle virke på 2012 TV. Det virker dog en smule underligt da Netflix virker på samme TV som mit andre steder end Danmark. Umiddelbart virker det som om Sony bare vil score kassen i forhåbning om at folk køber nye TV, blueray osv.
Af markthuun
#175117
Det er helt forrykt hvis sony vælger ikke at opdatere internet-indhold med netflix app..

Se denne manual fra sony http://www.docs.sony.com/release/specs/ ... 0_mksp.pdf . Her skriver de tydeligt at det understøtter netflix..

Synes vi skal stå sammen om at gøre sony danmark opmærksomme på problemet.. Det er jo ikke ældgamle tv, men blot fra sidste år...

workaround: Er der nogen der har ideer ? Jeg tænker på måske at få en vpn til usa, og så opdatere indhold derfra ?
Af markthuun
#175119
Vil lige dele mit svar fra Sony med jer andre.

-----------------------------

Hej Mark.

Tak for din mail.


For alle markeder uden for USA, er Netflix kun bruger den nyeste version af deres app, som er specifikt bygget af Netflix for de nyeste TV / Blu-ray-modeller. Dette er udelukkende et valg af Netflix. For at få Netflix på den store skærm, kan vi anbefale enten en af Sonys 2012 Blu-ray-afspillere, som BDP-S590 med integreret WiFi, eller PlayStation3. For hele spektret af Netflix kompatible Sony Home Entertainment-modeller, kan du besøge sony.dk / Netflix.

Det er også muligt at tilslutte en computer eller PS3 via HDMI og køre Netflix den vej igennem.



Med venlig hilsen,

Mia
SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: http://www.sony.dk/support/da
---------------------------------------
Af markthuun
#175124
Har netop snakket med netflix, og de siger at det er korrekt at de er problemet. De lover dog at arbejde på at få det til at virke. Så nu må man vel blot afvente...
Af Sonyfreak
#175135
Hvis i nu kunne læse hvad der bliver annonceret, ville i vide at Netflix har udviklet en NY app til det nordiske marked. Denne NYE app som kun bliver lanceret i Norden kan kun fungere på NYE produkter som 2012 modeller.
Af markthuun
#175142
Det har ikke noget at gøre med om man kan læse hvad der bliver annonceret. Det handler om at jeg synes det virker underligt at de ikke har lavet en løsning der virker på gamle systemer, når de nu kan gøre det i usa.

og netflix siger at de vil udvikle en app til de "gamle" tv, så det må man vel vente på.

I øvrigt så synes jeg du bør lade være med at læse med og kommentere på forums hvis du betragter det der bliver skrevet som "Brok, brok og brok" som du skriver.
Det handler jo om at vi forsøger at finde info og løsninger på noget vi ser som et problem og undre os over..
Af Sonyfreak
#175145
markthuun skrev:Det har ikke noget at gøre med om man kan læse hvad der bliver annonceret. Det handler om at jeg synes det virker underligt at de ikke har lavet en løsning der virker på gamle systemer, når de nu kan gøre det i usa.
Netflix i USA og i Europa kan slet ikke sammenlignes.
I Europa er det en helt ny app de har lavet.

LÆS HVAD DER BLIVER ANNONCERET
Af alka
#175156
Hej Finn.

Tak for din mail.

Da det er Netflix som har lavet denne applikation til vores TV, er det dem som har bestemt hvilken version det er. Om der kommer en ældre version af Netflix til Danmark ved vi desværre ikke. Der bedes du kontakte Netflix.



Med venlig hilsen,

Mia
SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: http://www.sony.dk/support/da

Sony Nordic (Denmark), filial af Sony Europe Limited
Industiparken 29 - 2750 Ballerup - Denmark


__________________________________________________________
From: finn.holk

To: [email protected]

Cc:
Sent: 18/10/2012 13:30:43
Subject: SV: [Spam] RE: RE: Sony Support E-mail | Sony Support Email 7378760[case:7378760][email:277428952]

Tak for hurtigt svar.

Ja, jeg kan læse mig til, på diverse hjemmesider, at Netflix siger det er TV produkcenterne og som du siger – er det Netflix! Jeg prøver derfor at stille mis sp. Igen:
”Hvis ikke kommer der så en firmware opdatering - og hvornår kan den forventes?”
Som jeg læser dit svar, så kan jeg blot købe nyt TV eller Blu-ray og der kommer ingen opdatering, da – som du skriver – SONY hellere vil sælge noget nyt – som så kan være pasé om 10 mdr. - igen Jeg ved godt, at jeg ”bare kan købe”, og bliver det resultatet, må jeg sige ”tak og farvel” til de mange apparater og år vi har købt, og været tilfredse - indtil nu, med SONY.

Hvorfor skulle jeg købe et 46” TV, for at se film på en 15,4” PC?

Venlig hilsen Finn Holk

Fra: [email protected][mailto:[email protected]]
Sendt: 18. oktober 2012 12:56
Til: finn.holk
Emne: [Spam] RE: RE: Sony Support E-mail | Sony Support Email 7378760[case:7378760][email:277428952]

Hej Finn.

Tak for din mail.
For alle markeder uden for USA, er Netflix kun bruger den nyeste version af deres app, som er specifikt bygget af Netflix for de nyeste TV / Blu-ray-modeller. Dette er udelukkende et valg af Netflix. For at få Netflix på den store skærm, kan vi anbefale enten en af Sonys 2012 Blu-ray-afspillere, som BDP-S590 med integreret WiFi, eller PlayStation3. For hele spektret af Netflix kompatible Sony Home Entertainment-modeller, kan du besøge sony.dk / Netflix.

Det er også muligt at tilslutte en computer via HDMI og køre Netflix den vej igennem.



Med venlig hilsen,

Mia
SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: http://www.sony.dk/support/da

Sony Nordic (Denmark), filial af Sony Europe Limited
Industiparken 29 - 2750 Ballerup - Denmark


__________________________________________________________
From: finn.holk

To: [email protected]

Cc:
Sent: 18/10/2012 09:06:18
Subject: Sony Support Email 7378760

Produkceret i november 2011 og købt i januar 2012.
Kan dette TV modtage NETFLIX?
Hvis ikke kommer der så en firmware opdatering - og hvornår kan den forventes?
Vi har p.t tre SONY TV og DVD-afspiller. Har haft SONY i flere år, men hvis SONYs politik er, at man skal købe nyt TV efter 10 mdr. frem for at opdatere, så må jer erkende, at vi skal til at kikke os om efter noget mere tidsvarende!
Jeg troede, jeg havde købt et fremtidssikret TV - det troede jeg også med det
forgående KDL40 fra august 2007!
Venlig hilsen Finn Holk

Det er bare surt!!! !:(
Af loonitun
#175463
Ja altså jeg fik osse svar fra denne mia, som forslog en mindre liste af produkter som understøttede det, svarede dog pænt tilbage jeg netop ikke var interesseret i 3. parts programmer da jeg var lovet ved sony forhandler at mit tv skulle kunne køre sådanne ting, og jeg netop havde det som købs grund.

nå men når det sagt, så giver jeg ikke 5 bregner for at det netflix skyld, slet ikke nu hvor samsung har gjort deres D serie bagudkompitible til en vis grad.

håber bare på en løsning snarrest da jeg føler mig lidt snydt, som en anden har skrevet, må sony brugere i danmark jo stå sammen og presse på sony, så skal de somend sikkert nok finde en løsning. da de jo ikke er interrestert i for mange utilfredse kunder.

og med den hastighed medierne har haft gang i skal der nok ske noget, var jo i bund og grund nok grunden til samsung gjorde det .