Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Borrisholt
Hej jeg vil gerne have et nyt TV til stuen, jeg er nok lidt konservativ, så det skal være Sony. Det konservative består i jeg har et Sony i dag og det fungerer rigtigt godt, og ud fra devisen Never break a Winning team skal det være det igen :)

Ud over Sony har jeg lidt andre punkter med plus og minus:

Størrelsen skal være 40" fordi der ikke er så langt over til TV'et fra sofaen.

Jeg har en almindelig computer sluttet til fjernsynet allerede, så SMART TV og WI-FI er lige meget, hvis det er der er fint, men lige gyldigt.

Hvis det kan optage/time shifte via USB er det fint, men ikke nødvendigt.

3D er fint men bestemt ikke nødvendigt.

Jeg vil ikke bruge en million på et TV gerne omkring 5k.

Et brugt fjernsyn er bestemt også en mulighed.

Jeg har i dag et kdl-40x4500
og det må gerne have bedre billede.

Jeg har kigget på lidt forskelligt, og det vil jeg gerne høre hvad i synes om:

kdl-40ex653 var en mulighed jeg har kigget på, for et nyt fjersyn.

Hvis vi vender blikket mod DBA

Så ser jeg et par kandidater:

Der er en KDL-40ZX1 den har nogle fine tal, men jeg er lidt betænkelig ved den der boks det følger med.
DBA Link til ZX1

Hvis jeg købte et ZX1 ville jeg stille boksen nede i et skab, men så ved jeg ikke om fjernbetjeningen kan nå boksen samt om boksen kan nå fjernsynet. I øvrigt bemærker jeg at den i det med boksen ikke er ført videre af Sony. Så måske det er noget pangel?

Så er der en KDL-40EX1, DBA link den står kun 50 km fra hvor jeg bor, men den er hvid det er jeg ikke så meget for, men det kan man vel vende sig til.

Nå lad mig vide hvad I synes her inde.

Jens Borrisholt :o)
Af Bent odense
Hvis det skal værer sony,Så vent til efter nytår hvor prisen falder.Men nu kan du få et 40HX753 til 6200kr.Men har du læst købsanbefalinger/tests.
Af Borrisholt
Ja jeg har kigget tests og købsanbefalinger. Men dit svar bragte mig ikke nærmer et TV.

Jens Borrisholt
Brugeravatar
Af edinger
Borrisholt skrev:Lad mig vide hvad I synes her inde.
Jeg synes, det er useriøst grænsende til det tåbelige at udelukke andre mærker pga. forblændelse.

Du befinder dig i et prisleje, hvor det er svært nok i forvejen at finde en skærm, som er værd at se på.

Panasonic UT50 er KLART bedste bud i klassen, jf. nedenfor, hvis du ikke ligefrem skal bruge skærmen som pc monitor.

Panasonic UT50 ...completely smokes LCD-based TVs in just about every way

CONCLUSION — Before we reviewed the Panasonic TX-P42UT50B, we had the idea that the UT50 series’ picture quality would be essentially the same as the excellent ST50′s, factoring in the omission of the antireflective plasma screen coating on this cheaper display. That assumption turned out to be right on the money: provided you’re in a dimmer environment where its deep blacks won’t be washed out by light hitting the screen, the TX-P42UT50 produces the same outstanding picture quality, and in the right environment, it’s frankly hard to tell it apart from the very best.

If the Panasonic TX-P42ST50 were to be available for around £100 more, we’d probably argue for the UT50′s redundancy. However, the TX-P42UT50B is priced at around £550, which is some £300 less than the 42-inch ST50. For users in darker viewing environments who don’t care for the ST50′s sleeker design, built-in wireless connectivity or Infinite Black Pro screen filter, the UT50 is almost all good news. In such environments, it completely smokes LCD-based TVs (which is the bulk of the competition at this price point) in just about every way, with its ultra-low input lag, near-perfect screen uniformity, and naturally achieved deep blacks. Just don’t touch that “N” button.

Read full review

Billede
Af Borrisholt
Tak for dit svar edinger. Jeg ved godt det er svært at finde et TV i den prisklasse, derfor kiggede jeg også DBA.

Mine preferencer for Sony er nok en arbejdsskade. Jeg er programmør, og jeg har været udsat for så mange gange at skifte produkt, og så kan det ikke det det skal. Seneste har jeg dummet mig og skiftet en HTC telefon ud med en Samsung. Jeg faldt for "en ren Google telefon", og lad mig da bare tage den kort: Så har jeg prøvet det, så behøver jeg ikke gøre det igen. Måske en gang i 2047 nå den bliver stabil og færdig udviklet.

Tilbage til dit forslag. Jeg kiggede lige på Pricerunner størrelse og pris passer. Jeg ved godt jeg skrev 40, men det var set med Sony briller, hvor det næste step er 46 tommer. JEg opdager det er et plasma TV, og efter hvad jeg har læst her i forum af problemer med Burn-In besluttede jeg mig for det ville jeg ikke have.

Men tak for buddet.

Sony er ikke 100% nagelfast, LCD er.

Jens Borrisholt
Af Bent odense
Hvis du starter med et slå koldt vand i blodet.Det er blevet nævnt så mange gange før her debatforum.Der er nogle forholds regler om plasma I STARTEN:Og hvis du starter med det.Så for du kvalitet for de 5000kr.
Af jones31
Overvej evt txl47e5y til 4999,- fornuftig tv fra pana af.
Af hclouv
Hej,

Har selv et zx1 fjernsyn på snart 4 år. Det har altid virket fint og vores boks står også i skab. Fjernbetjeningen går til tv'et, så det er ikke et problem at have boks i skab.

Det er stadigvæk svært at finde noget der er tyndere idag eller i lignende kvalitet. Synes stadigvæk det er noget af det flotteste tv der er lavet.

Det har selvfølgelig ikke alle mulige smarte funktioner som nye fjernsyn har idag. Men har stadigvæk tilgode at se et smart tv set up der fungerer bedre end en ekstern lille boks ala en Apple tv.

Eneste ting der måske er at det kun har dvb-t mpeg 4 tuner og ikke dvb-t2.

HC
Af jones31
hclouv skrev:Hej,

Har selv et zx1 fjernsyn på snart 4 år. Det har altid virket fint og vores boks står også i skab. Fjernbetjeningen går til tv'et, så det er ikke et problem at have boks i skab.

Det er stadigvæk svært at finde noget der er tyndere idag eller i lignende kvalitet. Synes stadigvæk det er noget af det flotteste tv der er lavet.

Det har selvfølgelig ikke alle mulige smarte funktioner som nye fjernsyn har idag. Men har stadigvæk tilgode at se et smart tv set up der fungerer bedre end en ekstern lille boks ala en Apple tv.

Eneste ting der måske er at det kun har dvb-t mpeg 4 tuner og ikke dvb-t2.

HC

Køb LG's smart boks som kan alle de ting smart tv'et kan idag.
Af J.H.
Hvor langt er der så fra TV til sofa? :)

Bruges det som "computerskærm" eller er den blot tilsluttet for at se film m.m?