Log ind med sociale netværk
05 sep 2012, 09:04
Er det konen der dikterer 2m istedet for 1.80?
Ja, det kan du. Siddepositionenerne er i din opsætning så forskudt fra et eventuelt sweetspot at det desværre aldrig bliver i nærheden af optimalt (måske med undtagelse af stolen). Smid du dem bare op i hjørnerne og indstil det bedst muligt, med de placeringer er kompromisser uundgåelige.
Bortset fra det, hvis i alligevel bygger er der jo også den mulighed at i laver in-wall højttalere, så kan det næsten ikke blive mere skjult :-)
mickiii skrev: Efter at have læst lidt på dolby's hjemmeside, samt jeres råd herinde, så slår dette mig som et bedre setup, hvor front er vedsiden af tv, samt center under og baghøjtalere placeres i ca. 2 m (højere en anbefalet, I know):Det vil blive for smalt. Så hellere ud i hjørnerne.
Da jeg er meget grøn inden for surround bliver jeg lige nødt til at stille næste dumme spørgsmål: Hvis man ikke sidder helt center for tv'et, hvor meget kan der kompenseres på selve receiveren? Kan man slippe af sted med at "skubbe" lidt til "sweet spot"?
Er det konen der dikterer 2m istedet for 1.80?
Ja, det kan du. Siddepositionenerne er i din opsætning så forskudt fra et eventuelt sweetspot at det desværre aldrig bliver i nærheden af optimalt (måske med undtagelse af stolen). Smid du dem bare op i hjørnerne og indstil det bedst muligt, med de placeringer er kompromisser uundgåelige.
Bortset fra det, hvis i alligevel bygger er der jo også den mulighed at i laver in-wall højttalere, så kan det næsten ikke blive mere skjult :-)
05 sep 2012, 09:29
Fronthøjttalerne skal optimalt sidde i ørehøjde, men selvfølgelig ikke hvis du har en standerlampe stående foran.
J.H. skrev:Hvad mener du med "forhindringer"?
Nej det synes jeg ikke de skal.
Lyden har da bedst af at kunne strømme frit. Hvis du sætter den i ørehøjde er der pludselig en masse "forhindringer".
Fronthøjttalerne skal optimalt sidde i ørehøjde, men selvfølgelig ikke hvis du har en standerlampe stående foran.
Mvh. Otto
05 sep 2012, 09:40
Derfor bør de være over ørehøjde.
Otto J skrev:Med forhindringer mener jeg at lyden fra baghøjttalere placeret på bagvæggen i det der svarer til ørehøjde når man sidder i sofaen/stolen vil ramme ind i nærmeste hoved (forudsat at sofaen eller stolen er placeret op af væggen)J.H. skrev:Hvad mener du med "forhindringer"?
Nej det synes jeg ikke de skal.
Lyden har da bedst af at kunne strømme frit. Hvis du sætter den i ørehøjde er der pludselig en masse "forhindringer".
05 sep 2012, 17:02
J.H. skrev: Med forhindringer mener jeg at lyden fra baghøjttalere placeret på bagvæggen i det der svarer til ørehøjde når man sidder i sofaen/stolen vil ramme ind i nærmeste hoved (forudsat at sofaen eller stolen er placeret op af væggen)Baghøjttalerne ja.
Mvh. Otto
05 sep 2012, 19:58
Otto J skrev:Naturligvis.J.H. skrev: Med forhindringer mener jeg at lyden fra baghøjttalere placeret på bagvæggen i det der svarer til ørehøjde når man sidder i sofaen/stolen vil ramme ind i nærmeste hoved (forudsat at sofaen eller stolen er placeret op af væggen)Baghøjttalerne ja.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto