23 aug 2012, 10:09
Jeg har over de seneste 14 dage lagt og rodet med valg af nyt tv.
Og har lagt og rodet imellem nogle LED skærme, og har virkelig de store problemer med at beslutte mig.
Jeg har gennemsøgt alt omkring disse 3 skærme
Sony 55HX850
Samsung 55ES7005
Sharp LC-60LE831S
Alle ligger til ca 15.000kr
Tv´et står i en stue, hvor der er et vindue lige ved siden af, hvor solen står på det meste af eftermiddagen, og om aftenen om sommeren.
Derfor jeg søger inden for LED.
Tv´et er nok ca tændt 7 timer hver dag. tit og ofte på den samme kanal.
Det skal bruges til 85% 2d HD, 10% gaming/pc og 5% sd-tv
Kvalliteten har alt at sige, det skal være så tæt på perfekt som muligt.
Smart-TV og 3D er da fint nok, men vejer ikke meget i forhold til billedekvallitet, men det er da meget sjovt.
Jeg har desværre bare en god afstand til skærmen, og tænker 55" er absolut minimum.
Men er nu kommet i tvivl om jeg skal overveje at starte med at se på Plasma skærme, da man kan få en god størrelse til billigere penge.
Men har slet ingen kendskab til modeller og mærker, når vi snakker plasma. Da jeg de sidste 4 år har haft forskellige lcd skærme.
Jeg syntes måske plasma skærme virker lidt matte, og derved kedelige, men det er måske fordi jeg er vandt til LCD´s overskru ede farver?.
Nå, men jeg har set lidt på pricerunner, og kan se følgende to modeller til følgende priser:
LG 60PM680S - 11.200kr
SAMSUNG PS64D8005 -14.000 (umidbare farvorit pga str.)
Men er langt fra besluttet, hverken om det bliver LCD eller plasma, Men det ville være rigtig fedt med lidt input, og et skub i den rigtige retning.
Der må også havde været nogle af jer der har i noget der ligner min situation.
På forhånd tak for hjælpen.
Og har lagt og rodet imellem nogle LED skærme, og har virkelig de store problemer med at beslutte mig.
Jeg har gennemsøgt alt omkring disse 3 skærme
Sony 55HX850
Samsung 55ES7005
Sharp LC-60LE831S
Alle ligger til ca 15.000kr
Tv´et står i en stue, hvor der er et vindue lige ved siden af, hvor solen står på det meste af eftermiddagen, og om aftenen om sommeren.
Derfor jeg søger inden for LED.
Tv´et er nok ca tændt 7 timer hver dag. tit og ofte på den samme kanal.
Det skal bruges til 85% 2d HD, 10% gaming/pc og 5% sd-tv
Kvalliteten har alt at sige, det skal være så tæt på perfekt som muligt.
Smart-TV og 3D er da fint nok, men vejer ikke meget i forhold til billedekvallitet, men det er da meget sjovt.
Jeg har desværre bare en god afstand til skærmen, og tænker 55" er absolut minimum.
Men er nu kommet i tvivl om jeg skal overveje at starte med at se på Plasma skærme, da man kan få en god størrelse til billigere penge.
Men har slet ingen kendskab til modeller og mærker, når vi snakker plasma. Da jeg de sidste 4 år har haft forskellige lcd skærme.
Jeg syntes måske plasma skærme virker lidt matte, og derved kedelige, men det er måske fordi jeg er vandt til LCD´s overskru ede farver?.
Nå, men jeg har set lidt på pricerunner, og kan se følgende to modeller til følgende priser:
LG 60PM680S - 11.200kr
SAMSUNG PS64D8005 -14.000 (umidbare farvorit pga str.)
Men er langt fra besluttet, hverken om det bliver LCD eller plasma, Men det ville være rigtig fedt med lidt input, og et skub i den rigtige retning.
Der må også havde været nogle af jer der har i noget der ligner min situation.
På forhånd tak for hjælpen.