Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
Uden for kravene? Fordi den er for dyr?

LV550W kender jeg ikke. Så jeg skal ikke kunne svare for dens kvalitet.
Af krainert
edinger skrev:Uden for kravene? Fordi den er for dyr?
Den ene er for lille (helst 50", ned til 47" er ok), den anden er for dyr (allerhøjst 7k).
edinger skrev:LV550W kender jeg ikke. Så jeg skal ikke kunne svare for dens kvalitet.
Aight. Nogen der har erfaringer med den? Eller er der måske en andet bud, hvor 47"+ kan klares for maks. 7k?
Af Mysen
Du kan jo eksempelvis se efter samme LW550W, der som ny koster 6500.

Jeg ville dog, hvis jeg var dig, få sparet de 3000 kroner op, det koster ekstra at få en LCD, som er lige så stor, som du gerne vil have, den er.
Af krainert
Mysen skrev:Du kan jo eksempelvis se efter samme LW550W, der som ny koster 6500.
Jeg ville dog, hvis jeg var dig, få sparet de 3000 kroner op, det koster ekstra at få en LCD, som er lige så stor, som du gerne vil have, den er.
Thanks, ser lige på det. Det er dog ikke et spørgsmål om disponibel kapital men nærmere prioritering; jeg kan godt finde bedre ting at bruge 3k på, og jeg køber sikkert alligevel nyt TV igen om et år eller to.
Af krainert
Hmm, jeg synes ikke at kunne finde en forhandler, der sælger LW550W...?
Af krainert
Tak :)
Jeg går ud fra, at forskellen imellem 47LV550W og 47LW550W er, at du/andre har gode erfaringer med det andet, imens vi intet ved om det første?
Af Mysen
Jeg har ikke gode erfaringer med det, men jeg har læst testen af LW650W, der godkender tv'et, og LW550W har kun bagateller til forskel. LV550W har et andet panel, og jeg ved ikke, om det er meget eller lidt ringere, kun at det ikke kan være lige så godt.
Af Daniel Buje
krainert skrev:Aight, thanks.
lw550 er det lækkert tv, den primære forskel på lv og lw serierne er 3d aspektet. Inden du skriver "jeg har intet at bruge 3d til" er der også en MARKANT forskel i billedets kvalitet under film(blu-ray).

Jeg ville tage lw550 hvis jeg var dig
Af krainert
Jeg går ud fra, du med at kvaliteten bliver højere mener, at opdateringshastigheden bliver højere (fordi BluRay -- modsat DVD -- faktisk kan levere en billedfrekvens, der udnytter fjernsynets højere opdateringshastighed)?
Af lgowner
krainert skrev:Hmm, jeg synes ikke at kunne finde en forhandler, der sælger LW550W...?
lw550 er sidste års model, så du finder ingen på hylderne , sidste år kostede 47lw550 13K, så den er bare gammel og burde fortælle dig hvor hurtigt 2012 modellerne taber værdi.

har selv en af dem og den fungerer fint, som alle LED skærme med edgebelysning lider den af skygger når der vises helt sort skærm, du ser det ikke når du ser almindeligt tv. lyden er ok, bruger dog selv ekstern lyd her. billed kan kalibreres til en rigtig god oplevelsen, det koster dog hvis du ikke har udstyret til dette.
er du rigtigt heldig så kan du snyde firmware og få THX profiler aktiveret som flere syntes gjorde lidt for det (målinger siger de stadig ikke er perfekte) du har muligvis PVR optage mulighed eller så kan du aktivere det ihvertfald.

skærmens design er nok det sekundære vigtigste og der er 2012 modeller betydeligt pænere, selvom andre ville sige den ekstra kant på 550 modellen er et plus.

alt i alt, til den pris er det en fin skærm.
Af krainert
Mange tak for erfaringen!
lgowner skrev:som alle LED skærme med edgebelysning lider den af skygger når der vises helt sort skærm
"Skygger"? Hvordan ses det?
Brugeravatar
Af edinger
krainert skrev:
lgowner skrev:som alle LED skærme med edgebelysning lider den af skygger når der vises helt sort skærm
"Skygger"? Hvordan ses det?
Eksempel på clouding. Her på Samsung UE40D8000:

[img]http://bilder.hifi-forum.de/medium/6570 ... _60100.jpg[/img]