17 aug 2012, 12:13
Så skal vores LG 42SL8500 skiftes ud med en lidt større model efter vi er flyttet i hus og har fået en større stue.
Målet er et fjernsyn på 50" eller lidt mere, forhåbentlig under 10.000 kr hvis det kan lade sig gøre.
Jeg har kigget under købsanbefalinger, men der ligger de fleste fjernsyn i den størrelse udenfor vores prisramme. Jeg går ud fra at det er fordi man her stiller høje krav til billedkvalitet.
Følgende er vigtigt:
Følgende er IKKE vigtigt:
Som sagt stiller vi ikke for høje krav til billedkvaliteten så længe det er acceptabelt, og håber derfor at det kan lade sig gøre at finde et fornuftigt fjernsyn med vores ønsker indenfor prisrammen.
Målet er et fjernsyn på 50" eller lidt mere, forhåbentlig under 10.000 kr hvis det kan lade sig gøre.
Jeg har kigget under købsanbefalinger, men der ligger de fleste fjernsyn i den størrelse udenfor vores prisramme. Jeg går ud fra at det er fordi man her stiller høje krav til billedkvalitet.
Følgende er vigtigt:
- - Rimeligt godt billede, uden at det behøver være på feinschmecker niveau
- Flot design
- Brugervenlighed
- Hurtig kanalskift, hurtige menuer, osv. (vores LG er f.eks. håbløs i EPG)
- Netværkstilslutning (behøver ikke være trådløs)
- Netflix
- DLNA (men ikke et krav da vores hjemmebio understøtter det)
- Stik som ikke vender bagud (ikke et must)
Følgende er IKKE vigtigt:
- - Super-duper-fantastisk billedekvalitet
- Super-duper-fantastisk lydkvalitet
- 3D
Som sagt stiller vi ikke for høje krav til billedkvaliteten så længe det er acceptabelt, og håber derfor at det kan lade sig gøre at finde et fornuftigt fjernsyn med vores ønsker indenfor prisrammen.