Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rasiah
Jones31: Ja jeg kigger også specielt efter Sony og Samsung. Havde et Sony 47" ex710 før, som jeg var tilfreds med

Rune01: Ja det må være en fejl :) Klikker man videre står den også til 14 inde på hjemmesiden
Af Rune01
Rasiah:
hvis jeg skulle have nyt tv havde jeg sku prøvet i elgiganten eller bilka og vist dem det og sagt jeg heller ville købe det lokalt... reklamation osv..bla bla.. spillet lidt dum ;;)
Af klingenberg
edinger skrev:
Rasiah skrev:Ved ikk så meget om plasma, men billedmæssigt er et LED-fjernsyn ikke bedre?
Korrekt. Et 'LED'-fjernsyn er ikke bedre ;)

Målt på rå billedkvalitet er en 'LED'-skærm i samme prisklasse faktisk temmelig meget dårligere end en plasmaskærm.

'LED'-skærme har så andre fordele, som for dig muligvis vejer tungere end rå billedkvalitet.

Endelig: Hvis du har en forkærlighed for den type billede, som LED-teknologien er eksponent for, jamen så skal du da bare holde fast i det.
Edinger var hurtigere end mig :)

Det lyder på dig som om du er faldet for random sælgersnak. Billedmæssigt er plasma markant foran led + led/lcd er dyrere at producere i takt med at vi går op i størrelser + plasma har ofte bedre 3d og betragtningsvinkler.

Til gengæld koster plasma nok et par hundrede mere om året i el, og bor du i et glashus ved siden af solen er der risiko for lidt refleksioner og manglende lysstyrke.

Har ikke selv problemer med refleksioner, og eks ST50/GT50 fra i år, skulle være stort set bulletproof på det område.

Går du efter plasma, er Panasonic og Samsung de bedste. Indenfor led/lcd har sony fået en del ros, og deres semitopmodeller er vist forholdsvist billige.
Af Bent odense
Nu når sony semittopmodeller bliver nævnt,Så har jeg lige købt et 46HX753 til soveværlset.Og det lever et udemærket billedekvalitet,Og det kan købes 8000kr.