Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rasiah
Hej der

Er ved at lede efter et 55" til en rimelig pris.

Har kigget lidt på det her fjernsyn:
http://bit.ly/RE6kZS

men ville lige spørge herinde, da i nu kunne have nogen forslag til bedre fjernsyn/pris

3d er absolut ikke nødvendigt, og det samme gælder alt det med skype og apps. Vil meget gerne ned på en 10-11000, hvis muligt

På forhånd tak
Af dk9000
Hvis du bor i nærheden af Aalborg så har de en 55'' ex720 i Elgiganten Aalborg.

den står til 11000.

Sidste stk. og ikke demo :)
Af Rasiah
Lyder som en god pris, men der er squ for langt :P

Ellers tak for tippet :)
Af klingenberg
Skal det være 55, eller må det gerne være større?

Husk at 3d også løfter 2d billedkvaliteten. Smarttv er tilgengæld ret ubrugeligt.
Af Rasiah
Hvis det ikke bliver for dyrt må det gerne være større, men vil ikke så gerne have plasma.

Vidste ikke det med 3D løfter billedkvalitet, godt at vide :) - smarttv kan jeg squ ikke hellere ikke se hvad kan bruges til. Totalt ubrugeligt
Af THM
nogen speciel grund til du ikke vil have plasma?
det har i hvert fald inden for de seneste måneder været ret let at finde et 59-60" plasma til 11k der billedmæssigt slår ex723
Af Oneill2k
Jeg har et Sony HX823 55" inkl. fod(soundbar agtig) og 2 par 3D briller til salg for 13000,- kr.

Mvh O'Neill
Af jones31
Rasiah skrev:Hej der

Er ved at lede efter et 55" til en rimelig pris.

Har kigget lidt på det her fjernsyn:
http://bit.ly/RE6kZS

men ville lige spørge herinde, da i nu kunne have nogen forslag til bedre fjernsyn/pris

3d er absolut ikke nødvendigt, og det samme gælder alt det med skype og apps. Vil meget gerne ned på en 10-11000, hvis muligt

På forhånd tak

Hvornår skal du bruge tv'et?
Af Rasiah
THM skrev:nogen speciel grund til du ikke vil have plasma?
det har i hvert fald inden for de seneste måneder været ret let at finde et 59-60" plasma til 11k der billedmæssigt slår ex723
Ved ikk så meget om plasma, men billedmæssigt er et LED fjernsyn ikke bedre? og strømforbruget er jo højt, men er det så slemt som jeg tror, eller burde jeg overveje et plasma, da det jo også er en del billigere?

Karizma: Det ser squ billigt ud! Mener det kostede 10k for to dage siden :) - Men nogen der ved om det er godt billedmæssigt?

Jones31: Har ikke noget bestemt tidpunkt jeg skal have det inden, men vil gerne have et snarest
Brugeravatar
Af edinger
Rasiah skrev:Ved ikk så meget om plasma, men billedmæssigt er et LED-fjernsyn ikke bedre?
Korrekt. Et 'LED'-fjernsyn er ikke bedre ;)

Målt på rå billedkvalitet er en 'LED'-skærm i samme prisklasse faktisk temmelig meget dårligere end en plasmaskærm.

'LED'-skærme har så andre fordele, som for dig muligvis vejer tungere end rå billedkvalitet.

Endelig: Hvis du har en forkærlighed for den type billede, som LED-teknologien er eksponent for, jamen så skal du da bare holde fast i det.
Af jones31
Rasiah skrev:
THM skrev:nogen speciel grund til du ikke vil have plasma?
Ved ikk så meget om plasma, men billedmæssigt er et LED fjernsyn ikke bedre? og strømforbruget er jo højt, men er det så slemt som jeg tror, eller burde jeg overveje et plasma, da det jo også er en del billigere?

Karizma: Det ser squ billigt ud! Mener det kostede 10k for to dage siden :) - Men nogen der ved om det er godt billedmæssigt?

Jones31: Har ikke noget bestemt tidpunkt jeg skal have det inden, men vil gerne have et snarest

Hvis du vil have et 55" skal du ikke vælge thomson er nederst i rækken over billed kvalitet, gå hellere efter noget sony 55".
Af Supergris
klingenberg skrev:Skal det være 55, eller må det gerne være større?

Husk at 3d også løfter 2d billedkvaliteten. Smarttv er tilgengæld ret ubrugeligt.
Hvordan kan du påstå, at 3D løfter billedkvaliteten?
Jeg tror, det du mener er, at 3D automatisk kommer med, når man kommer op i de dyrere modeller...